Første punktering på Kymco'en

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Første punktering på Kymco'en

Ulæst indlæg af Jps »

Punkterede igår og måtte sende bud efter Falck (har abonnement), idet jeg stod 15 km fra bopælen med fladt bagdæk. Der var så 3-4 timers ventetid, så jeg prøvede familien istedet. Og min broder kom så og fik mig og scooteren transporteret hjem.
Jeg havde stået og ventet på en tankstation og her prøvede jeg at få luft i dækket, men det fes hurtigt ud igen.

Idag da jeg tjekker dækket for spidse genstande, fandt jeg en lille spids sten i dækket. Og fandt så også ud af, at da jeg lige ville pumpe dækket op for, at tjekke om det nu også var den der fik luften til at forsvinde, ja så opdager jeg at luften fiser ud ved gummiventilen.
Problemet er, at man er nødt til at bøje ventilen, så der kan komme luft i og det er sgu ikke smart, når gummiet derved flækker. Jeg kunne ihvertfald ikke få plads til hverken min egen luftslange eller den på tanken. Så nu skal der findes en ventil, der er på skrå istedet for den lige, der sidder på fælgen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Første punktering på Kymco'en

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det kan jeg ikke forstå du ikke kan få plads til uden at bukke ventilen hvis du har de samme fælge som min Kymco Super 8.
Prøv og tag nogle billeder.

Jeg vil mene at de lige ventiler er bedst hvis der ellers er plads i fælgen fordi så trykke man kun ned på ventilen og ikke sidelæns som ved de bøjede ventiler.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Første punktering på Kymco'en

Ulæst indlæg af Jps »

Her er et billede:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Første punktering på Kymco'en

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Det kan jeg ikke forstå du ikke kan få plads til uden at bukke ventilen hvis du har de samme fælge som min Kymco Super 8.
Prøv og tag nogle billeder.

Jeg vil mene at de lige ventiler er bedst hvis der ellers er plads i fælgen fordi så trykke man kun ned på ventilen og ikke sidelæns som ved de bøjede ventiler.
Havde de bøjede ventiler på mine Dr. Big's Og her holder man jo så bare ventilen med 1 eller 2 fingre, samtidig med at man pumper. Så der ingen problemer.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Første punktering på Kymco'en

Ulæst indlæg af Jps »

For fanden hvor har den Kymco nogle mærkelige skruer og bolte. Ville pille udstødningen af, så jeg kunne afmontere fælgen. Men næ nej, det kan jeg ikke på grund af denne bolt på billedet, som er med "stjerne" i bolthovedet. Jeg har ikke noget der kan dreje den af. Hvor får man lige det stykke værktøj, henne??
Stjernebolt.JPG
Problemet er løst med en rørtang.
Senest rettet af Jps 21. januar 2016 19:17, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Første punktering på Kymco'en

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er en torx bolt den øverste der holder udstødningen.
Ved heller ikke lige hvorfor de skal bruge to forskellige. De kunne vel lige så godt være samme slags begge bolte.

Du skulle hellere have en pumpe der kan sættes fast på ventilen så du ikke skal stå og holde.
På min er der sådan en pal man vipper op også sætte man hovedet på ventilen og vippe palen ned igen så sidder den fast.
Så kan man stå og pumpe uden at skulle holde noget.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Første punktering på Kymco'en

Ulæst indlæg af Jps »

Fik afmonteret de gamle dæk og sat de nye på (Heidenau snowtex), plus 2 nye ventiler for 250 kr. Så nu kan der pumpes luft i igen, uden at ventilen knækker.
Brugeravatar
Bette Niels
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 71
Tilmeldt: 1. april 2015 13:10
Scootere: Redexa, Disella, NSU Quickly, Velo Solex 3800,Casal, 5-6 Arlaer, Yamaha 4-gear, Honda Dax, PGO ?, Yamaha TZR 50, Piaggio Tyhpoon, Piaggio NRG Hyper 2 CPI Hussar, Kymco Super8
Geografisk sted: Meget midt i Jylland.

Re: Første punktering på Kymco'en

Ulæst indlæg af Bette Niels »

Bliver denne her off topic ? jeg ved ikke om det er velset at linke her på forum, men jeg tager chancen, det med underlige bolte osv, der findes en løsning, en af de ting som man burde have i værktøjskassen, se link. http://www.av-connection.dk/?ML=1227 det her lille sæt , jeg købte et for 4-5 år siden, tror jeg gav 138,- så der er ikke sket meget prismæssigt, det er stærkt som bare, jeg har prøvet med de fleste toppe og bitz på en rimelig 1/4 " slagnøgle, det holder de fint til, samt der er en bitz, til stort set alt, kan man bakke sættet op med en en 1/4 " skralde nøgle,så er man godt klædt på til de skruer og bolte, møtrikker som sættet dækker, ( håber at det er ok, med lidt info, det sæt er alle 139,- værd ). Nå ja, jeg har ikke økonomisk interesse i at linke, bare at det må være en menneskeret med godt værktøj, til en pris som man kan betale.
:wave:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Første punktering på Kymco'en

Ulæst indlæg af Jps »

Jeg har løst problemet ved at sætte en anden og bedre bolt i :)

Billede
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Første punktering på Kymco'en

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det ligesom på frontskjoldet der sidder også en enkelt skrue nedefra som er torx.
Ved ikke om det skulle være fordi at det så var lidt mere besværligt at få af ligesom med knækbolte.
Besvar