Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3546
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af Jps »

Hangaard skrev:Kjp: nu kender jeg jo selvfølge ikke alle kina scooter men hvor er den himmelvide forskel ?
Samtidig skriver du 5 kritik punkter som du ikke er tilfreds med, lyset kan vel justeres ind, du kan købe en anden støddæmper og resten du nævner ?
Hvorfor tror du støddæmperen ændre sig med tiden ? det skulle den jo helst ikke før den er defekt.
Faktisk vil jeg heller have min motor, en den der er monteret på super 8, den har nogle fordele, så her er et + til VGA og resten af scooteren er der ikke meget forskel på.
Du lagde åbenbart ikke mærke til Smiley'erne?? ;) Thansens Kinascootere har gennem alle år, været noget skidt. Husker endnu da de havde CPI, at krumtappen tit røg efter sølle 1.000 km's kørsel. Og har oplevet Giantco'er hvor "pinden" der holder koblingen knækkede efter ca. samme antal km. Skjoldene er heller ikke det bedste. Skal ikke kunne sige at de er blevet bedre, da jeg ikke længere roder med knallerter, som erhverv.

Super8's motor er en Hondakopi har jeg fået at vide og det er VGA's sikkert også?? :)

Jeg har prøvet denne VGA for nogle år siden, men fravalgte den på grund af begrænsningen, var lige lovlig voldsom på den.
Billede
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af netuse »

Kjp skrev:Netuse*

Ved ikke hvor blød affjedringen er på din Super8. Men på min, er det stadig "granitaffjedring :)
Men med hensyn til sammenligningen mellem Thansens Kinascootere og vores, så er der himmelvid forskel i kvaliteten til fordel for Kymco'en. Der er vi enige :D Selvom Kymco (som jo er fra Taiwan) også bliver produceret i Kina, så har den en klar fordel. Jeg har kun 5 kritikpunkter på Super8:

1: Affjedringen, som forhåbentlig bliver blødere med tiden.
2: For lidt plads til str. 48, i støvler :D.
3: "Vingerne", som stadig sidder i vejen for mig :D.
4: For lidt plads til varer, ved fødderne :D.
5: Det korte lys, er for kort (kan dog justeres) :D.
Jeg har sat mine støddæmper til det blødeste man kan, så min er ikke hård mere ;) Ja fodpladsen er ikke den største, men jeg kan da sagtens have en stor pose fra Bilka.
"Vingerne" har jeg nu vendt mig til, så det er ikke noget problem ;)
Lyset er noget BÆ, men vi finder nok en løsning på det :)
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af netuse »

Hangaard skrev:netuse: hvilke komfort har din super 8 som min VGA ikke har ?
Hvordan er din super 8 droslet ned ? er det med skive i varioen (altså tager den 7000-8000rpm for at køre 45km/t ?)
Har din vandkøling og 3 ventiler?
Min Super8 er bygget op som en lille motorcykel med 2 støddæmper, total længden er længere, hvis jeg ikke husker helt forkert er egenvægten stører og så har den 14" hjul, køre egenskaberne er langt bedre end fx. min Giantco
Ja den har begrænsning i varioen, jeg ved ikke hvor mange omdrejninger den køre med når jeg triller afsted med 55 km/t
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3546
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af Jps »

netuse skrev:
Kjp skrev:Netuse*

Ved ikke hvor blød affjedringen er på din Super8. Men på min, er det stadig "granitaffjedring :)
Men med hensyn til sammenligningen mellem Thansens Kinascootere og vores, så er der himmelvid forskel i kvaliteten til fordel for Kymco'en. Der er vi enige :D Selvom Kymco (som jo er fra Taiwan) også bliver produceret i Kina, så har den en klar fordel. Jeg har kun 5 kritikpunkter på Super8:

1: Affjedringen, som forhåbentlig bliver blødere med tiden.
2: For lidt plads til str. 48, i støvler :D.
3: "Vingerne", som stadig sidder i vejen for mig :D.
4: For lidt plads til varer, ved fødderne :D.
5: Det korte lys, er for kort (kan dog justeres) :D.
Jeg har sat mine støddæmper til det blødeste man kan, så min er ikke hård mere ;) Ja fodpladsen er ikke den største, men jeg kan da sagtens have en stor pose fra Bilka.
"Vingerne" har jeg nu vendt mig til, så det er ikke noget problem ;)
Lyset er noget BÆ, men vi finder nok en løsning på det :)
Må prøve at justere min dæmpere, og jeg har modtaget de 2 pærer, som JanVen anbefalede. Hvornår de monteres, ved jeg så ikke :)
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af netuse »

Kjp skrev:
netuse skrev:
Kjp skrev:Netuse*

Ved ikke hvor blød affjedringen er på din Super8. Men på min, er det stadig "granitaffjedring :)
Men med hensyn til sammenligningen mellem Thansens Kinascootere og vores, så er der himmelvid forskel i kvaliteten til fordel for Kymco'en. Der er vi enige :D Selvom Kymco (som jo er fra Taiwan) også bliver produceret i Kina, så har den en klar fordel. Jeg har kun 5 kritikpunkter på Super8:

1: Affjedringen, som forhåbentlig bliver blødere med tiden.
2: For lidt plads til str. 48, i støvler :D.
3: "Vingerne", som stadig sidder i vejen for mig :D.
4: For lidt plads til varer, ved fødderne :D.
5: Det korte lys, er for kort (kan dog justeres) :D.
Jeg har sat mine støddæmper til det blødeste man kan, så min er ikke hård mere ;) Ja fodpladsen er ikke den største, men jeg kan da sagtens have en stor pose fra Bilka.
"Vingerne" har jeg nu vendt mig til, så det er ikke noget problem ;)
Lyset er noget BÆ, men vi finder nok en løsning på det :)
Må prøve at justere min dæmpere, og jeg har modtaget de 2 pærer, som JanVen anbefalede. Hvornår de monteres, ved jeg så ikke :)
Jeg glæder mig til at høre om de pære, jeg håber at det virker, for så køber jeg dem også ;) Men jeg tvivler nu på det, det er jo 50/65w
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3546
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af Jps »

Kjp skrev:Netuse*


Må prøve at justere min dæmpere, og jeg har modtaget de 2 pærer, som JanVen anbefalede. Hvornår de monteres, ved jeg så ikke :)
Jeg glæder mig til at høre om de pære, jeg håber at det virker, for så køber jeg dem også ;) Men jeg tvivler nu på det, det er jo 50/65w[/quote]

Han har jo kørt med dem i et par år, mener jeg.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3546
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af Jps »

Der gik vist kludder i quotningen :)
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af netuse »

Kjp skrev:Der gik vist kludder i quotningen :)
Hehe, sådan kan det gå ;)

Ja han har kørt med det i et par år, men husk på at vi har 2 pære i, han har kun 1, så derfor tror jeg ikke at det virker, desværre
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3546
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af Jps »

netuse skrev:
Kjp skrev:Der gik vist kludder i quotningen :)
Hehe, sådan kan det gå ;)

Ja han har kørt med det i et par år, men husk på at vi har 2 pære i, han har kun 1, så derfor tror jeg ikke at det virker, desværre
Nå, så har jeg vist overset det, at han kun har en. Men det skal prøves :).
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af netuse »

Kjp skrev: Nå, så har jeg vist overset det, at han kun har en. Men det skal prøves :)
Okay, det troede jeg du havde fulgt med i, det var derfor jeg skrev på et opslag om det var en Kymco Super8 JanVen havde, han svarede så at det var en Agiligy 125cc han havde, og derfor kan han nok sætte en 50/65w i, han forøger jo kun med 15w på det korte lys, men vi forøger jo med 30w, men det kan være at vi kan skifte den ene pære ud, men ved så ikke hvad der sker ;)
Besvar