Start problemer med kymco super 8 4 takt

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Henskow
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 33
Tilmeldt: 27. juli 2015 18:06
Scootere: Kymco super 8 50 cc 4 takt
Geografisk sted: Odense

Start problemer med kymco super 8 4 takt

Ulæst indlæg af Henskow »

Hej med jer, har et problem med min Kymco. Når jeg skal starte om morgenen vil den ikke slæbe starter rundt. Når jeg har fået den startet med kickstarter, kan den godt trække starter rundt, hvad kan det mon være? Scooteren har lige været ved scooter pusheren, der stod den så lige i 2 dage, uden der var noget galt, stod indendøre. Det eneste han gjorde var at sætte lader til kymcoen, har jeg også gjort derhjemme uden godt resultat. Har også målt batteri 12,8 volt når den var ladet op, der hjemme. Mistænker selvstarter. Når Kymcoen har stået stille hele dagen på arbejde ingen problemer. Gode råd modtages med tak. Vil lige sige mekanik er ikke min stærke side
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11244
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Start problemer med kymco super 8 4 takt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis elstarteren ikke kan dreje krumtappen rundt så kan det være fordi batteriet er afladt eller dårlig forbindelse.
Prøv og rens det stik der sidder på siden af starter motoren og gør så det sidder stramt så der er god forbindelse.
Brugeravatar
Henskow
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 33
Tilmeldt: 27. juli 2015 18:06
Scootere: Kymco super 8 50 cc 4 takt
Geografisk sted: Odense

Re: Start problemer med kymco super 8 4 takt

Ulæst indlæg af Henskow »

Hej scooter grisen, det er det sorte stik på siden du mener, for så vil jeg gå ud og prøve det. Hvor mange volt skal der være på batteri, om morgenen for at det kan trække starter rundt?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11244
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Start problemer med kymco super 8 4 takt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

12,8-13,1 volt skulle gerne betyde det er fuldt opladt.
Brugeravatar
Henskow
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 33
Tilmeldt: 27. juli 2015 18:06
Scootere: Kymco super 8 50 cc 4 takt
Geografisk sted: Odense

Re: Start problemer med kymco super 8 4 takt

Ulæst indlæg af Henskow »

Hej Scootergrisen

Takker for svar, tror det var den ledning ved selvstarter. Den har startet hver morgen lige siden, altså 3 dage
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 476
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Start problemer med kymco super 8 4 takt

Ulæst indlæg af GYS »

Super 8 kan ikke fungere med et normalt batteri - der kræves et godt batteri, med mange CCA. Dertil har den et forbrug på nogle milliampere, og det betyder at batterier der har stået lidt tid bliver drænet, så de fleste batterier er defekte eller har dårlig batteri når man køber den. Ofte lader forhandleren batteriet op før salget, men de har normalt været afladet så dybt, at de fleste batterier er ødelagte når den forlader butikken. Super 8's batteri går til, hvis den står 14 dage i butikken, uden blive opladt. Jeg ved ikke om Kymco har løst problemet - men det var i hvertfald på alle Super 8 typer indtil 2012. Problemet er lyskontrolboksen og uret som sluger strøm, selvom tændingen står på off. Der er strøm på lyskontrolboks og ur konstant, og de bruger tilsammen mere end en strømhungrende tyverialarm.

Jeg bruger et 11.2AH batteri til Super 8 (YTZ/GTZ 14S). Den kan lige være i batterikassen, hvis ledningerne ikke sættes på i toppen. Den går helt op til låget.

Tjek batterispændingen når du køber nyt batteri - helst i butikken. Hvis den er for lav er batteriet ødelagt. Hvis batterispændingen er under 11.5V er batteriet ødelagt. Et 100% opladt batteri skal have en batterispænding på mindst 12.6V.

På et tidspunkt prøvede jeg et billigt T-Hansen batteri på 11AH - det var ikke stærk nok til at dreje startmotoren. Derimod var batteriet på 11.2AH fra T-Hansen.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3573
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Start problemer med kymco super 8 4 takt

Ulæst indlæg af Jps »

GYS skrev:Super 8 kan ikke fungere med et normalt batteri - der kræves et godt batteri, med mange CCA. Dertil har den et forbrug på nogle milliampere, og det betyder at batterier der har stået lidt tid bliver drænet, så de fleste batterier er defekte eller har dårlig batteri når man køber den. Ofte lader forhandleren batteriet op før salget, men de har normalt været afladet så dybt, at de fleste batterier er ødelagte når den forlader butikken. Super 8's batteri går til, hvis den står 14 dage i butikken, uden blive opladt. Jeg ved ikke om Kymco har løst problemet - men det var i hvertfald på alle Super 8 typer indtil 2012. Problemet er lyskontrolboksen og uret som sluger strøm, selvom tændingen står på off. Der er strøm på lyskontrolboks og ur konstant, og de bruger tilsammen mere end en strømhungrende tyverialarm.

Jeg bruger et 11.2AH batteri til Super 8 (YTZ/GTZ 14S). Den kan lige være i batterikassen, hvis ledningerne ikke sættes på i toppen. Den går helt op til låget.

Tjek batterispændingen når du køber nyt batteri - helst i butikken. Hvis den er for lav er batteriet ødelagt. Hvis batterispændingen er under 11.5V er batteriet ødelagt. Et 100% opladt batteri skal have en batterispænding på mindst 12.6V.

På et tidspunkt prøvede jeg et billigt T-Hansen batteri på 11AH - det var ikke stærk nok til at dreje startmotoren. Derimod var batteriet på 11.2AH fra T-Hansen.
Lyskontrolboksen er blevet forbedret ifølge den forhandler jeg købte min Super8 hos. Så batteriet burde ikke blive drænet mere. Men det finder jeg ud af, når jeg starter min op efter 4 dages stilstand, på grund af konstant regn, hernede på Ø'en.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 476
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Start problemer med kymco super 8 4 takt

Ulæst indlæg af GYS »

Kjp skrev: Lyskontrolboksen er blevet forbedret ifølge den forhandler jeg købte min Super8 hos. Så batteriet burde ikke blive drænet mere. Men det finder jeg ud af, når jeg starter min op efter 4 dages stilstand, på grund af konstant regn, hernede på Ø'en.
Du kan tjekke det ved at måle strømmen (mA området) til batteriet når alt er slukket - det kunne være sjovt at vide hvor meget strøm at lyskontrolboksen og uret bruger i dag.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3573
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Start problemer med kymco super 8 4 takt

Ulæst indlæg af Jps »

GYS skrev:
Kjp skrev: Lyskontrolboksen er blevet forbedret ifølge den forhandler jeg købte min Super8 hos. Så batteriet burde ikke blive drænet mere. Men det finder jeg ud af, når jeg starter min op efter 4 dages stilstand, på grund af konstant regn, hernede på Ø'en.
Du kan tjekke det ved at måle strømmen (mA området) til batteriet når alt er slukket - det kunne være sjovt at vide hvor meget strøm at lyskontrolboksen og uret bruger i dag.
Hvis uret sluger strøm, så burde det jo vise tiden, selvom nøglen står på off? Og mht. målingen af mA ved jeg ikke hvor jeg skal sætte knappen på måleapperatet. Jeg kan godt finde ud af, at måle volten på batteriet :) Den siger 12,85 volt, efter 4 dages stilstand.
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: Start problemer med kymco super 8 4 takt

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Mht Lyskontrolboksen kunne man vel bare sætte et relæ på som aktiveres når nøglen drejes.
Besvar