Ny eller brugt...?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
retro girl
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14. november 2010 17:20

Ny eller brugt...?

Ulæst indlæg af retro girl »

Det er jo altid et 1.000 kroners spørgsmål om man skal vælge at købe nyt frem for brugt.... Men jeg har fundet en brugt AGM Bella retro scooter. Den er fra 2008, har kørt ca. 3600 km, og står til 7.500 kr. En ny koster ca. 11.000,- Jeg vil rigtig gerne have dette mærke, men er i tvivl om det er dumt at købe en brugt, når der "kun" er ca. 4.000 kr. forskel.... Tænker også på, om det kan blive dyrere i service og lign. hos en forhandler, som jeg ikke har købt den hos...?
Har I evt. råd eller meninger ift det?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Ny eller brugt...?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det kan vel ikke skade hvis du tager ud og kigger på den brugte og får en tur på den hvis du må.
Så kan du eventuelt tage en ven med og se på den.
Men jeg vil ikke anbefale dig at købe den hvis du ikke har prøvet at køre på den.

3600 km det er jo ikke så langt så det kan da godt være den næsten ser ny ud. Men der skal nok nyt batteri i hvis den er 2 år.
Der kan jo godt være nogle skjulte fejl så hvis det var mig ville jeg undersøge og afprøve den grundigt.

Hvis du køber en ny scooter er der 2 år reklamationsret på den men det er der jo ikke når du køber en brugt som er 2 år gammel.
Reklamationsret betyder at hvis du køber en ny scooter og den 1 år efter knækker midt over så skal butikken lave den uden du skal betale det.
Men hvis du køber en 2 år gammel brugt scooter og den knækker midt over ja så skal du jo selv betale hvis den skal laves.

Prøv i hvertfald at undersøg om den brugte virker som den skal eller om der eventuelt skal nyt batteri i eller nyt dæk eller noget.

Når der står på min hjemmeside og andre steder på nettet at en scooter koster 11.000 kroner så kommer der også det de kalder leveringsomkostninger oven i og nummerplade. Det ligger gerne mellem 500-1000 kroner så den kommer til at koste 11.500-12.000 kroner før du får den.
Så du kan måske spare 4.500 kroner ved at købe den brugt plus at der måske følger lås med og topboks. Det ved jeg så ikke om der gør men det kan du jo spørge om, om der følger nogle ting med.
Brugeravatar
retro girl
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14. november 2010 17:20

Re: Ny eller brugt...?

Ulæst indlæg af retro girl »

Tak for dit lange og grundige svar! Jeg lægger tankerne i blød...
Brugeravatar
retro girl
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14. november 2010 17:20

Re: Ny eller brugt...?

Ulæst indlæg af retro girl »

Jeg har nu været afsted og kigge på en 2 år gammel AGM bella sport. Der var en del rust, både udvendig og indvendig... Så jeg købte den ikke. Efter hvad jeg kan finde ud af, bliver denne scooter produceret i Holland. Er der nogle der ved, om den dog kun bliver samlet i Holland, og delene så bliver lavet i Kina...? Vi var meget forbavsede over at den var så rusten, efter kun to år. Spørgsmålet er jo, om en ny, vil se ligesådan ud om to år, eller det simpelthen er nuværende ejer, som ikke har været god nok ved den. Jeg vil jo ikke gå ud og give ca. 11.000 kr. for en ny AGM retro scooter, hvis det viser sig den egentlig produceres i Kina!
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3551
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Ny eller brugt...?

Ulæst indlæg af Jps »

Kan godt være den bliver samlet i Holland, men den kommer næsten med garanti fra Kina. :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Ny eller brugt...?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så vidt jeg ved er AGM et hollandsk firma (http://www.agmscooters.com/) som køber scootere af Fosti motorcycle i kina (http://en.fosti.com.cn/newEbiz1/EbizPor ... 0167630462) og sælger dem under deres eget AGM mærke.

Så ja jeg mener at AGM er lavet i kina og solgt fra holland til danmark.
Brugeravatar
retro girl
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14. november 2010 17:20

Re: Ny eller brugt...?

Ulæst indlæg af retro girl »

ok.. Så er kvaliteten måske alligevel ikke så god...? Den er jo da ellers dyr nok. Regnede med at kvalitet og pris hang sammen...
Brugeravatar
retro girl
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14. november 2010 17:20

Re: Ny eller brugt...?

Ulæst indlæg af retro girl »

Hvad så med Aprilia..? Er det også Kina? Og jeg har hørt, at det er lukket, er det rigtigt? Jeg har set en Aprilia retro scooter sat 7.000 ,- kr ned, altså ny, vil det være umuligt at få evt. reservedele til den i fremtiden...?
Brugeravatar
retro girl
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14. november 2010 17:20

Re: Ny eller brugt...?

Ulæst indlæg af retro girl »

En forhandler i Ans, ca. 25 km. fra Viborg har en Aprilia Mojito Custom, feeed scooter! Sat 7.000 kr. ned:
http://www.bike-station.dk/default.asp?pid=31&sub=28
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Ny eller brugt...?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Pris og kvalitet hænger da også gerne sammen.
11.000 kroner er vist en middel pris på en scooter.

Hvis du vil have en billig ny scooter så gå i...
Jem og Fix : http://www.jemogclix.dk/Butik/Fritid/Scootere.aspx
T hansen : http://www.thansen.dk/products.asp?c=44 ... 1422285006

Så vidt jeg ved er Aprilia blandt de alle bedste mærker kvalitets mæssigt. Men de koster jo så også derefter.
Jeg har godt nok aldrig haft en Aprilia men jeg kan huske at have se at plastikken på en Aprilis SR 50 var i meget høj kvalitet modsat mange scootere fra kina hvor plastikken let kan knække.
Hørte engang en mekaniker som sagde at reservedelene til Aprilia koster meget. Men til gengæld vil du nok let kunne få reservedelene modsat mange af dem fra kina hvor man ikke kan finde noget sted at købe skjolde til dem for eksempel.

Der er nogen som har købt en Bella også skriver de til mig for at høre hvor de kan købe skjolde til den men jeg aner det simpelhen ikke. Der hvor de har købt scooteren der sælger de ikke skjoldene. Det problem kan jeg ikke forstille mig du får med Aprilia.

Den er også her : http://www.aprilia-scooters.dk/product. ... duct=45004
Hvis du har råd så "go for it".
Besvar