kymco agility helt død

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
tommy t
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15. december 2013 14:39
Scootere: kymco agility

kymco agility helt død

Ulæst indlæg af tommy t »

hej alle... min frue har en kymco agility som hun kører på til og fra job. i dag kører hun på job og stiller scooteren og da hun får fri og vil starte og kører hjem er der ingen liv overhovedet. når man drejer tændingsnøglen sker der indtet overhovedet. tankmåleren, lys kort sagt alt er uden strøm og dødt... batteriet er der 13 volt på, stel ved dythorn og på motor er tjekket og der er fint stel, sikringer tjekket... nogen der har prøvet lignende eller har en mistanke om hvad der er galt... er åben for forslag :-)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11244
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco agility helt død

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan være der er dårlig forbindelse i tændingslåsen.
Prøv og sprøjt låseolie i og tag nøglen ind og ud flere gange og dreje hele vejen fra LOCK til ON flere gange.
Kontroller at lyskontakten ved højre håndtag er sat så lyset skal være tændt.
Kontroller stikket til tændingslåsen. Kig efter grønt ir som man vise at der er dårlig forbindelse og rens stikket.
Mål om der er forbindelse i sikringerne.
Brugeravatar
tommy t
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15. december 2013 14:39
Scootere: kymco agility

Re: kymco agility helt død

Ulæst indlæg af tommy t »

gomorn... glemte at skrive at sikringer er målt og virker fint... har selv en mistanke om at det er tændingslåsen...stikket til tændingslåsen er tjekket... nogen der ved hvordan jeg måler på den... skal der komme forbindelse mellem sort og rød eller ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11244
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco agility helt død

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja rød og sort skal kortslutte når tændingslåsen er på ON.
Du kan finde el diagram og andre filer på http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... mkymco.php

Hvis den virker fint så kontroller stelforbindelsen mellem batteri, stel og motorblok.
Du kan bare tage en hjemmelavet ledning og holde den på de tre steder samtidig et sted hvor der er forbindelse til metallet og se om det hjælper.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11244
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco agility helt død

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har flyttet emnet til "Snak om scootere" da det var oprettet i "Snak om forummet".
Brugeravatar
tommy t
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15. december 2013 14:39
Scootere: kymco agility

Re: kymco agility helt død

Ulæst indlæg af tommy t »

nå så fandt jeg fejlen... ingen + fra batteri og op til tændingslåsen... af med skjolde og der er sku en del skruer rundt omkring... nå men søge søge og fandt et sted hvor der lige som var gnavet hul efter en skarp kant... sprætte ledningsnet op og en ny rød ledning trukket... frem med den store rulle isolerbånd og så ellers i gang med at pakke ledningsnet ind igen... ledningsnet lagt på plads igen og stripset fast så det ikke kommer til at gnave op af skarpe kanter igen... wupti scooteren kører igen

næste problem/udfordring er den møg kickstarter der er på de agilityer... kan skille det ad hver 2-3 måned og rense og smøre det... det er lige som og at det bliver fuld af skidt(nok fra remmen osv) og begynder at gå af helvede til... nogen gode råd til det fra folket :-)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11244
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco agility helt død

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg oplever at fedt bliver for tungt til at fjederen kan trække kickstarterarmen, specielt i frostvejr.
Du kan prøve og smøre med noget tyndtflydende smørremiddel i stedet for fedt.
Husk og smør kickstarterakslen og den bøjle som sidder omkring hjulet med tænderne.
Kontroller at bøjlen sidder tilbage stramt/slapt.
Designet er nok bare ikke så godt så ikke sikkert der er så meget at gøre ved det.
Hvis jeg tage hjulet ud med tænderne så kan min kickstarterarm køre nok så glat frem og tilbage, men når hjulet er i kommer der åbenbart en masse modstand i fedtet jeg har brugt. Måske der findes noget bedre egnet fedt end det jeg har brugt.
Brugeravatar
tommy t
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15. december 2013 14:39
Scootere: kymco agility

Re: kymco agility helt død

Ulæst indlæg af tommy t »

det med det kickstarter vil jeg nu lige prøve at optimerer lidt... har kikket på det og kommet frem til at det kan jeg godt få til at virke bare lidt bedre end det gør... feks ved at simse op på kickstarter akslen inde i skjoldet... det er lige som om at kickstarter akslen bliver trykket 1/2 til en hel milimeter ud af skjoldet når man træder kickstarteren ned så det vil jeg simse op så det ikke har "slør" + at jeg vil lægge en halv milimeter sims bag ved griberstjernen så griberhjulet lige remmer den halve milimeter før... har på det år jeg vi har haft scooteren renset det flere gange og skifter griberhjulet... det er lige som om at det kører helt ude på kanten af tænderne så de ender med at være rigtig dårlig/defekt i tænderne... derfor det med at simse det så det bliver mere "stift" det hele og ikke kører helt så meget ude på yderkanterne af tænderne.

den sidste scooter (kymco super 8) jeg/vi havde kunne fint starte på elstarteren... det vil denne her agility ikke ret gerne og tit slet ikke... batteriet er det fint power på volt messigt og godt nok kun 4 amp men i fint stand... tror ikke at det er det der fejler noget... har ofret ny tændspole det har ikke gjort den store forskel... har statoren mistænkt for at blive dårlige hend af vejen... scooteren har gået lige omkring 14000 km nok med den samme stator.

nogen der har nogen erfaringer eller viden om hvad der gør at de starter dårlig på elstarteren... starter de dårligt på elstarteren helt fra nye af.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11244
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco agility helt død

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan da prøve og tage statorstikket fra og se om den starter lettere.
Der er lidt mindre modstand i motoren når den er taget fra, men så bliver dit batteri jo ikke ladt op.

Prøv og rens stikket der sidder på siden af startmotoren og sørg for det sidder tilpas stramt og har god forbindelse.

Rens stelforbindelserne på batteri, motorblok og stellet.
Lav eventuelt din egen ekstra hjemmelavet stelforbindelse mellem de tre steder.

Også mål dit batteri ordentligt, oplad det ordentligt, se om det kan holde en fuld opladning og mål mens det bliver brugt.
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: kymco agility helt død

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Elstarteren på agility fikses ved at trække en kraftig minus ledning fra batteriet over til El-starter motoren

forskellen = nat og dag.
Besvar