Giantco sprint vil ikke starte

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Larzini
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27. april 2010 17:20
Scootere: Honda Vision NSC 50

Giantco sprint vil ikke starte

Ulæst indlæg af Larzini »

Tak Scootergris for dit råd vedr. min Giantco Sprint og variatorskjoldet på baggrund af at den ikke vil starte .

Jeg havde det af og der manglede ingen ring hvor startdrevet skal gå ind. Fik samtidig turnet motoren uden tændrør og startermotor og med tændrør h.h..v. uden modstand og med let modstand. Jeg skiftede startermotor og startdrev ud med 2 andre (brugte) som jeg har liggende.

Stadig siger scooteren blot Wiii med et klik først og kickstarteren lyder skærende og er svær at træde ned, så det gjorde jeg kun forsigtigt. Men det er som om det ikke passer sammen dernede. Når jeg monterer skjoldet slipper den ca 2 mm. Efter en del arbejde får jeg det dog til at passe.

Variatorskjoldet er fra en anden Giantco print, men det passede tidligere og jeg har ikke pillet ved noget dernede siden T Hansen sidst havde det af. Blot har jeg altså nu skiftet startdrevet og startermotoren.

Al hjælp modtages med stor tak.

M.v.h.

Gert Larsen
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11161
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco sprint vil ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du en gummi liste eller form for pakning mellem variatorskjoldet og motorblokken ?
Det er måske en grund til de 2 mm... måske er der noget som ikke sidder rigtigt.

Når du bruger el starter knapper og den siger KLIK så er det starterrelæet der står til og WIIII er starter motoren der drejer frit rundt.
Så jeg vil stadig mene at det er starter drevet der er noget ivejen med.
Prøv at check at starterdrevet kan gå ind og ud når man drejer på det og at tænderne passe med startermotorens tænder og tænderne på remskiven.

Hvis kickstarteren er rusten så kan det måske bare være rust der laver den lyd der.
Prøv og sprøjt noget WD40 ind ved kickstarter akslen mens du træder lidt på den om se om det hjælper.
Du kan også sprøjte WD40 på kickstarter dele der sidder i variatorskjoldet.

Men når du sider at skjoldet sidder 2 mm forkert så ville jeg undersøge hvorfor.
Hvis du kan tage nogle billeder så kan jeg måske se om der er noget som ser forkert ud.
Du kan også sammen ligne med billederne på hjemmesiden.
Brugeravatar
Larzini
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27. april 2010 17:20
Scootere: Honda Vision NSC 50

Re: Giantco sprint vil ikke starte

Ulæst indlæg af Larzini »

Så lykkedes det at få min Giantco startet.

Det var ganske rigtigt starterdrev/kickstarterskjold der var årsagen. Starterbøsningen manglede ikke, men når jeg sætter skjoldet på så har starterdrevet svært ved at ramme hullet ved starterbøsningen i kickstarterskjoldet. Derfor var der et slip på 2-3 m.m. når jeg satte skjoldet på, og starterdrevet sad ikke ordenligt på plads ved startermotoren.

Det jeg gjorde var at sætte starterdrevets spids på skjoldet og så få det listet ind over det store tandhjul på variatoren

Mange mange tak for hjælpen :D

Iøvrigt er det ikke første gang jeg har problem med at sætte kickstarterskjoldet på så det "fanger" starterdrevet. I efteråret skete det samme en dag jeg tog det af p.g.a. mgl. start. Dengang var jeg så træt at jeg trådte hårdt på kickstarteren med det resultat at mit gamle skjold blev ødelagt indvendigt.

M.v.h.

Larzini
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11161
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco sprint vil ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det var da godt du fandt ud af det og rart jeg kunne hjælpe dig.
Håber du vil bruge forummet mere hvis du har lyst.

Du kan eventuelt præsentere dig. jeg har oprettet et nyt forum til det.
Brugeravatar
Larzini
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27. april 2010 17:20
Scootere: Honda Vision NSC 50

Re: Giantco sprint vil ikke starte

Ulæst indlæg af Larzini »

Scooteren reagerer dog mærkeligt de først ca 5 min. Der går den i stå når jeg holder for rødt lys eller fader ud når jeg kører og vil ikke komme op i fart. Efter ca. 5 min hvor jeg til sidst stiller den på støtteben og gasser op så er det væk og den kører fint resten af tiden og går også fint i tomgang.

M.v.h.

Larzini
Besvar