kymco agillity kører for stærk. :-( hjælp!

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
hien84
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27. marts 2013 15:58

kymco agillity kører for stærk. :-( hjælp!

Ulæst indlæg af hien84 »

Hej alle, jeg har en kymco agillity 30 som kører for stærk. Den kører 60 som er for meget for en lille scooter. Hvordan kan jeg få den til at køre lovligt igen så den holder sig på de 40 stykker? Det en gammel scooter fra 2006 og den kører fint, bare for hurtigt. Håber nogle kan hjælpe. Mvh. Hien
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: kymco agillity kører for stærk. :-( hjælp!

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Hej.
Det lader til at den ikke har begrænser-ringen i varioen, og den har måske ubegrænset CDI?
Start evt med at se om CDIen skulle være uoriginal. Det er ringen og CDIen der får den ned i fart.
Her er noget om ringen i varioen mm.http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ninger.php
Brugeravatar
hien84
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27. marts 2013 15:58

Re: kymco agillity kører for stærk. :-( hjælp!

Ulæst indlæg af hien84 »

Hvor får jeg fat i en ny CDI boks og evt. Ringen? Har kigget på den link du har sendt takker. :-)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco agillity kører for stærk. :-( hjælp!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

På Agility sidder der originalt et gliderør med en forhøjning på. Det svare til et glat gliderør med en ring på.
Det er nok bedst og sætte det gliderør i som passer med skålen med rullerne.
Så prøv og undersøg om skålen er original eller hvad den er. Kig inde i skålen og se hvad der står.

Også kig om der er savet i enden af CDI boksen.

Tag nogen billedet så kan vi måske se det.

Hvis det er en lille knallert så må den højst køre 30 km/t og ikke 40 km/t.
Speedometer kan godt vise for meget så mål eventuelt med GPS hvis du har en.
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: kymco agillity kører for stærk. :-( hjælp!

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Jeg må le :lol:

Så du mener 60 Km/t er for meget for en lille motor, Der netop er bygget til at køre 60-80 Km/t

Alle de begrænsninger staten har tvunget os til at sætte i, er endnu værre.
Maskinen har godt af at køre 60 for der tager den kun halvt så mange RPM.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: kymco agillity kører for stærk. :-( hjælp!

Ulæst indlæg af TOCA »

MSJ1982 skrev:Jeg må le :lol:

Så du mener 60 Km/t er for meget for en lille motor, Der netop er bygget til at køre 60-80 Km/t

Alle de begrænsninger staten har tvunget os til at sætte i, er endnu værre.
Maskinen har godt af at køre 60 for der tager den kun halvt så mange RPM.
Det er muligt, at motoren har det fint, med hastigheder over 40 km/t, men det har resten ikke, da de fleste scootere i DK importeres med bremser, der er dimensioneret til lavere fart, for at spare lidt på prisen. Desuden har små scootere meget små hjul, som gør dem ustabile ved høj fart, især ved undvige manøvre og sving.

Oven i det, er der problemet med de andre i trafikken, de forventer ikke, at du kommer med meget mere end 40 km/t, og så svinger de bare, og bliver lige så overrasket som dig, når du er fremme i krydset, dobbelt så hurtigt som forudset. Det gør herre naller, når der pludseligt holder en bil på tværs, uanset farten, men med 60 km/t fordobler du (mindst) chansen for, at møde en (been there, done that!) og forsikringen giver dig ikke en ny scooter, uanset hvor mange kaskoforsikringer du har tegnet, hvis de kan se, at den var ulovlig :?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: kymco agillity kører for stærk. :-( hjælp!

Ulæst indlæg af Jps »

TOCA skrev:
MSJ1982 skrev:Jeg må le :lol:

Så du mener 60 Km/t er for meget for en lille motor, Der netop er bygget til at køre 60-80 Km/t

Alle de begrænsninger staten har tvunget os til at sætte i, er endnu værre.
Maskinen har godt af at køre 60 for der tager den kun halvt så mange RPM.
Det er muligt, at motoren har det fint, med hastigheder over 40 km/t, men det har resten ikke, da de fleste scootere i DK importeres med bremser, der er dimensioneret til lavere fart, for at spare lidt på prisen. Desuden har små scootere meget små hjul, som gør dem ustabile ved høj fart, især ved undvige manøvre og sving.

Oven i det, er der problemet med de andre i trafikken, de forventer ikke, at du kommer med meget mere end 40 km/t, og så svinger de bare, og bliver lige så overrasket som dig, når du er fremme i krydset, dobbelt så hurtigt som forudset. Det gør herre naller, når der pludseligt holder en bil på tværs, uanset farten, men med 60 km/t fordobler du (mindst) chansen for, at møde en (been there, done that!) og forsikringen giver dig ikke en ny scooter, uanset hvor mange kaskoforsikringer du har tegnet, hvis de kan se, at den var ulovlig :?
Det holder ikke helt, det du skriver angående bremsere på scootere. Ja, der er nogle scootere med underdimensionerede bremsere, men det er ikke mange. Jeg kan nævne Yamaha Jog, som en af dem med små bremsere (tromlebremser) og små hjul (10"). Og den nye Yamaha Neos 2takter, har også tromlebremsere på.

Langt de fleste scootere har idag skivebremser, monteret. Nogle både for og bag (som f.eks Runner SP 45). Min første Big (fra 2001) med kun en skivebremse (foran), bremsede fint og hurtigt ned fra 80 km/t. Idag kører jeg så lovligt, på mine nuværende Big's.
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: kymco agillity kører for stærk. :-( hjælp!

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Har osse alle dage kørt afdroslet (efter forholdene) og den bremser utroligt godt, og jeg er aldrig bange for at den ikke kan bremse ned fra 70-80.
Så længe der ikke ligger noget på vejen, så køre jeg selvfølgelig ikke så stærkt :)

Jeg må så indrømme min gamle scooter "Sprint" som have lavprofil dæk, godt kunne sejle noget ved højere fart.
Men tvivler på at der er ændret på bremserne, på nogle af dem-
Det giver ingen mening for mig, men det gør deres fartbegrænsninger så heller ikke :roll:
Besvar