Piaggioen har mange omdrejninger og bruger meget benzin

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jlia
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 4. november 2010 13:22
Scootere: Piaggio NRG 30 2004

Piaggioen har mange omdrejninger og bruger meget benzin

Ulæst indlæg af jlia »

Min Piaggio NRG fra 2004 er nu kommet over "ose-stadiet", men den bruger stadig forfærdelig meget benzin :thumbdown: (235 km på ca. 20 liter), og kører med meget høje omdrejninger. Forhandleren siger bare, "at det er fordi den er blevet gjort lovlig", hvilket jeg mener ikke kan være rigtigt?
Er der nogen der har en idé om hvad dette kan skyldes??
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Piaggioen har mange omdrejninger og bruger meget benzin

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu kender jeg ikke din model præcist og hvor mange km/l den normalt køre og hvilken begrænsninger den har.
Men jo det er rigtig nok at en begrænsning i variatoren giver højere omdrejninger end ellers og det giver så større benzin forbrug.
Der sidder formodentligt en ring mellem de forreste remskiver og den gør at de forreste remskiver ikke kan komme helt sammen også kan kileremmen ikke kommer op i højeste "gear".

Du kan se begrænsingen her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... p#variator

Når min scooter er begrænset der så køre den højst 36 km/l og når jeg fjerner den begrænsning også stadig køre 30 km/t så kører den op til 46 km/l.
Den en forskel på cirka 20 % i benzin forbruget.

Du kan selv checke om den er begrænset der ved at fjerne variatorskjoldet og kigge ind mellem remskiverne.
Brugeravatar
jlia
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 4. november 2010 13:22
Scootere: Piaggio NRG 30 2004

Re: Piaggioen har mange omdrejninger og bruger meget benzin

Ulæst indlæg af jlia »

:) Tak for det - det prøver jeg at se på..
Besvar