Defekt benzinhave?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Overdrive
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 10. september 2014 13:49

Defekt benzinhave?

Ulæst indlæg af Overdrive »

Min scooter har en benzinhane af vakuum typen, vil den kunne få karburatoren til at løbe over hvis den er defekt?

Motoren kan sagtens gå, men standser jeg den, burde hanen så ikke lukke helt?
Det gør den ikke, der bliver ved med at komme benzin, til tanken er tom.

Karburatoren er en Gürtner på en Speedfigth1 , det ser ud som om flyderen virker fint nok, men den burde vel også lukke for benzinen eller hvad?

De steder jeg har kunne finde noget om dette, har det modsatte problem, nemlig at der ikke kommer benzin.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11161
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Defekt benzinhave?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du stopper motoren eller tager vakuumslangen af så skal benzinhanen lukke for benzinen.

Svømmeren og nåleventilen lukker rigtig nok også for benzinen men jeg ved ikke om det er lavet til at kunne holder 5 liter benzin tilbage.
Men hvis nu scooteren var væltet skrået så kunne det måske være at nåleventilen blev åben sådan at hele tanken kunne blive tømt ud på eller inde i motoren.

Så benzinhanen er muligvis unødvendig men nok en sikkerhedsfunktion.

Det er jo nok ikke til at spøge med sådan 5 liter benzin der render ud på gulvet om natten også også en gnist også brænder hele lortet ned.
Brugeravatar
Overdrive
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 10. september 2014 13:49

Re: Defekt benzinhave?

Ulæst indlæg af Overdrive »

Tak, så prøver jeg at købe en ny hane den koster "kun" 149 kroner i t.hansen, der samtidig ligger tæt på hvor jeg bor.

Hanen lukker slet ikke, der fosser benzin ud af den.

På nogle knallerter kan benzinen sagtens holdes tilbage af karburatoren, men der er selvfølgelig forskel karburatorer er ikke ens.
Bing holder fint benzinen tilbage, hane eller ej. Så der bruger man mest hanen hvis der skal rodes med motoren, ellers kan den bare stå åben altid. Nogle lukker den alligevel af sikkerhedshensyn, som jo sikkert er meget fornuftigt.
Brugeravatar
Overdrive
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 10. september 2014 13:49

Re: Defekt benzinhave?

Ulæst indlæg af Overdrive »

Så er den hane skiftet, nu er det hele tæt. Der kommer ikke mere benzin end der skal.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11161
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Defekt benzinhave?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan eventuelt skille den gamle ad og vise billeder så vi kan se hvad der var galt.
Besvar