Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Benzintanken så ellers fin ud da jeg kiggede ned i den.
Vil ikke betale for nyt låsesæt det koster hurtigt mere end scooteren er værdi hvis jeg skal give 900,- for låsesæt og 900,- for sideskjold så sædelåsen har noget at sidde i.
Bare jeg kan få den til at køre så er det fint nok.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Benzintanken så ellers fin ud da jeg kiggede ned i den.
Vil ikke betale for nyt låsesæt det koster hurtigt mere end scooteren er værdi hvis jeg skal give 900,- for låsesæt og 900,- for sideskjold så sædelåsen har noget at sidde i.
Bare jeg kan få den til at køre så er det fint nok.
Ja det løber jo hurtigt op i kr. og øre. Så er det bedre at købe en lettere brugt ;).
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Underligt.
Først da jeg tilsluttede batteriet til laderen så lyste og blinkede den for desulfatering men kun kort tid også kunne jeg ikke få laderen til at gå i gang.
Tænkte det var fordi spændingen kun var 1,7 volt men så målte jeg i batteriet igennem stikket som kan tages af laderen og fik en lavere spænding end hvis jeg målte direkte på batteriet.
Så der var åbenbart dårlig forbindelse eller noget i stikket.
Nu blinker lampen for desulfatering igen og den lader med 23 volt.
Så måske kan batteriet bruges alligevel.
Lader den stå og lade mens jeg sover så prøve jeg senere hvor høj spænding batteriet kan komme op på.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Tillykke :party:
Det var da "pænt" af dem at de ikke havde brændt den af.
Ja, så er der da lidt at rode med igen.
Vil varmt anbefale en limpistol. Den er genial til revner og sprækker i plast-skjolde mm.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så har jeg været i jem & fix og købt mig et nyt batteri.
På deres hjemmeside kan jeg kun se ét scooter-/mc batteri (Scooterbatteri) som kun er på 4 Ah men de havde heldigvis andre slags i butikken, man kan bare ikke se dem på hjemmesiden. Jeg kan i hvert fald ikke finde dem.

På pakken står:
Dynamic Power
MC Batteri
Stregkode: 5 704047 180743
12V 9 Ah
120A(EN) 9047166
YTX9-BS
Det er en smule højere end det originale batteri men ellers er det vist lige bredt og langt og der er en smule plads over det originale batteri op til låget så tror det passer fint i størrelsen.
Har fyldt syre på og ventet 20 minutter også havde det 12,66 volt og nu står det til opladning.

Skulle også bruge gearolie. Da scooteren har ligget ned er der kommer olie ud og tænkte først det var motorolie men tror muligvis det er gearolie der er løbet ud fordi reduktionsgearet kan ånde gennem en slange til luftfilteret hvor det ved at løbet ud.
Tænker på at fylde motorolie på i reduktionsgearet hvis ikke jeg kan få fat i noget gearolie. Ved ikke hvor smart det er. Men det kan da være jeg finder ud af det.

Så vil jeg kigge på den blinklyspære der var røget ind mens batteriet står til opladning.
Så må vi se om den kan starte.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har sat det nye batteri i.

Fik skiftet blinklyspæren og lavet nogen huller og syet fatningen fast.
Den gamle pæres glødetråd så ellers fin ud men den ville ikke lyse.
Havde heldigvis en ekstra pære.
Den bliver egentligt forholdvis varm sådan en blinklyspære selvom det kun er 10 watt og den kun lyser noget af tiden.

Venstre del af styret har desværre fået et slag så det bøjer lidt ned.
Må se om jeg kan rette det lidt på et senere tidspunkt.
Tog benzintanken og filteret helt af og vaskede det da jeg synes der var lidt for meget fra skoven i.
Tømte karburatoren og så ny benzin i.
Mangler benzindæksel så har sat et plastiklåg på.

Drænede gearolien (den lille mængde der var tilbage) også har jeg fyldt det tilbage i også har jeg fyldt motorolie på op til cirka 1,1 dl men nu kan jeg se at det var 1,8 dl den skulle have så må fylde noget mere på senere.

Har kørt en del på elstarteren og fik liv i motoren efter noget tid så fik den lov og stå lidt i tomgang men jeg har jo afmeldt forsikringen da den blev stjålet så ville ikke ud og køre endnu.

Ringer til topdanmark som selvfølgelig skulle ødelægge den gode stemning da jeg spørger om forsikringen kan gælde fra nu ved at sige at den står som ophørt siden 2012 og at jeg skal have den registreret inden de vil lave forsikringen på den men jeg har jo ligesom kørt på den fra 2012-2016 hvor jeg har betalt forsikring og spørger så om min forsikring ikke har dækket men det turde han ikke udtale sig om.
Det eneste jeg kan komme på er en anden gang hvor den har været stjålet hvor jeg så ringer til politiet og melder den stjålet og kort efter ringer igen for at sige jeg har fundet den.
Så kan da være hende fra 114 synes det kunne været sjovt og afmelde registreringen fordi der er en som melder den stjålet.
Ved ikke i hvilken forbindelse det ellers skulle være sket.
Brugeravatar
kalle2712
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 24. juni 2015 10:27
Scootere: Kymco ZX50 2004"

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af kalle2712 »

Synd du bor så lang væk, ellers skulle jeg sku nok lave/hjælpe dig med og bygge den op igen. Men da altid noget du fik den igen
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nå nu har jeg ringet til topdanmark igen og nu får jeg at vide at forsikringen nu er startet og jeg får et girokort.
Så ved jeg ikke hvorfor ham i går snakkede om at den var afmeldt i 2012 og at jeg skulle registrere den før jeg kunne få forsikring på.
Nå men nu regner jeg med det er i orden så kan jeg køre mig en tur om lidt.
Hov jeg må hellere lige fylde det olie på jeg manglede mens jeg husker det.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nøøøøøøøøøne så har jeg været ude og køre en tur.
Det gik meget godt.
Dækkene fik luft på tandstationen.
Så kan jeg komme lidt omkring igen.
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. september 2016 16:51
Scootere: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af Gammelmand »

godt at du har fået den igen, bare ærveligt at skulle bruge penge på noget der er ødelagt af andre
Besvar