Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

I nat tog jeg lige en person (der bor til leje i samme hus som mig) i at sætte sig på hug lige ved siden af baghjulet på min scooter.

Der har været noget hærværk på min scooter for nogen side dage hvor sidespejl blev smadret og stort hul/revne i forreste dæk så det er fladt.

Derfor har jeg kørt den ind i haven så jeg bedre kan høre hvis der er nogen der laver noget med den.

Da jeg ser en person sætte sig på hug ved scooteren banker jeg på vinduet... ingen reaktion.
Hun tror åbenbart ikke jeg kan se hende fordi det er helt mørkt.

Åbner vinduet og og spørger hvorfor personen sidde ved min scooter og fortæller jeg godt kan se vedkommende... ingen reaktion.
Hun bliver ved med at sidde stille på hug som om jeg ikke kan se hende hvis hun bare sidde stille. Men det kan jeg.

Efter at snakke noget mere rejser hun sig op men siger ikke noget, jeg hente så en lampe og lyser ud af vinduet på hende i haven hvor efter hun går over til nabohusets stakit og tilsydenladne står og river i grene på et træ i noget tid mens jeg bliver ved med at snakke til hende, jeg snakker nu på engelsk da hun ikke forstår dansk.

Lidt efter går jeg ned og ser der er lavet hul på sædet. Der er en revne (der kommer billeder senere).

Idag da det er blevet lyst kan jeg så se en lille fin streg på baghjulet (som fra spidsen af en kniv) også går jeg over ved naboens stakit og de grene hun stod ved i nat og der ligger så en letbøjet kniv som er ren lige på den anden side af stakittet. Altså den har ikke ligget der længe.

Så der hvor jeg opdager hende har nu nok siddet og forsøgt at skære hul i dækket.

I samme forbindelse har hun iøvrigt sprøjtet en masse skurremiddel i noget tøj jeg har liggende til blød i kælderen og revet hul i 2 bukser og 1 håndklæde og tage en del af mine køkken ting, smidt halvdelen af dem i skraldespanden også ved jeg endnu ikke hvor den anden halvdel er henne.
Samtidig har hun tømt sit eget køkkenskab da hun nok var bange for jeg ville tage hendes ting når jeg fandt ud af det.

Desværre har politiet ikke travlt med at gøre noget ved det ligesom udlejeren snakker de hele tiden om jeg kan ikke bevise det er hende der har gjort alt sammen.

Nu snakkede jeg med min udlejer flere gange i går og også kæresten til hende der har gjort det (som også bor der) og vi aftaler at hun ikke skal være i huset idag når han skulle på arbejde, men det er hun så alligevel så bliver spændende og se om der er sket mere når jeg kommer hjem.

Hun var iøvrigt ikke til at snakke med i går hun var vist fuld. Må se om hun er til at snakke med når jeg kommer tilbage også undersøger jeg lige reservedelspriserene på de ting hun har ødelagt og mit tøj og køkkengrej også må vi se om hun har tænkt sig og betale for det hun har ødelagt eller om hun skal have nogen tæsk.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her er så nogen billedet af hærværket hun har lavet.

Midt i fordækket er en stor revne der passer meget godt med en kviv er blevet stukket i.
Jeg har forsøgt at lappe dækket med klisterpind uden held, derfor er der noget mos og noget der hænger fast.
Da jeg tog dækket af kunne jeg der var omkring 8 stik midt i fælgen lige der hvor hullet var som bekræfter at der er blevet brugt noget spidst til at lave hullet.
IMG_5031.JPG
Sidespejlet blev smadret.
IMG_5033.JPG
IMG_5033.JPG (416.86 KiB) Vist 6677 gange
Her er der skåret hul i sædet.
Inde under kan man mærke og se der er blevet skåret i skummet så det passer meget godt med at det er en kniv der er stukket skråt ind.
IMG_5023.JPG
IMG_5023.JPG (476.85 KiB) Vist 6677 gange
Her ses tynd fin streg der formodentligt er fra kniven.
Det var her jeg opdagede hende hvor hun sad på hug ved baghjulet af min scooter så hvis jeg ikke havde opdaget hende havde der nok været et hul i dækket her og et fladt bagdæk også.
IMG_5029.JPG
Efter jeg opdagede hende går hun over til nabohegnet og smider kniven ind på den anden side af hegnet hvor jeg finde den dagen efter da det er blevet lyst.
IMG_5024.JPG
IMG_5024.JPG (439.79 KiB) Vist 6677 gange
Gad vide hvad hun ellers kunne have fundet på hvis ikke jeg havde opdaget hende.

Nu bor jeg ikke det sted mere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu har jeg fået sat nyt fordæk på så nu kan jeg køre scooter igen efter den har stået stille en del dage.

Det er det her dæk jeg har sat på (SAVA MC32 WIN SCOOT 100/70-14 vinterdæk). Det ser ud til at være i rigtig god kvalitet og dejlig tykt.
dek.png
dek.png (1.24 MiB) Vist 6667 gange
Har byttet om på højre og venstre side spejl da det venstre var smadret og det er det man mest har brug for.
Også lidt gaffatape på hullet i sædet.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af Baddi »

Det er fandenme noget skidt at folk kan finde på at lave hærværk på den måde. :evil:
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af --- »

Ja, hun virker da en anelse syg i roen.. :shock:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Idag punkterede jeg på mit baghjul og opdagede det lige efter jeg havde tanket benzin i Hårlev.
Det var et stykke klint det havde lavet hul.

Tankstationen solgte lappeskum men det har jeg hørt dårlige ting om så det ville jeg ikke bruge.
Bag tanken lå en automekaniker som godt kunne lappe for 150 kroner men jeg ville hellere købe lappegrej og selv lave det også fik jeg afvide der lå en knallert butik tæt på.

Butikken hedder BB Motor og jeg kunne heldigvis købe et sæt lappegrej og lappede selv mit dæk.

Dækket som jeg købte meget billigt i T Hansen er ved at være slidt ned til slidmærkerne også er der revner i mønsteret hvilket er lidt tidligst, så gammelt er dækket heller ikke syntes jeg.

Men det var jo en meget billigt dæk og ville jo gerne prøve og se kvaliteten af sådan et billig dæk.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af Baddi »

scootergrisen skrev:Idag punkterede jeg på mit baghjul og opdagede det lige efter jeg havde tanket benzin i Hårlev.
Det var et stykke klint det havde lavet hul.

Tankstationen solgte lappeskum men det har jeg hørt dårlige ting om så det ville jeg ikke bruge.
Bag tanken lå en automekaniker som godt kunne lappe for 150 kroner men jeg ville hellere købe lappegrej og selv lave det også fik jeg afvide der lå en knallert butik tæt på.

Butikken hedder BB Motor og jeg kunne heldigvis købe et sæt lappegrej og lappede selv mit dæk.

Dækket som jeg købte meget billigt i T Hansen er ved at være slidt ned til slidmærkerne også er der revner i mønsteret hvilket er lidt tidligst, så gammelt er dækket heller ikke syntes jeg.

Men det var jo en meget billigt dæk og ville jo gerne prøve og se kvaliteten af sådan et billig dæk.
Så vidt jeg har forstået, har hvor hurtigt mønsteret slides væk noget at gøre med hvor blødt gummiet er. :p
Et blødt dæk griber bedre i vejen, men bliver også hurtigere slidt. I formel-1 bruger de vist dæk der klassificeres "Super-Soft", hvor de jo så skal skiftes når der er pit-stop. ;)

Jeg mener også at have hørt noget om at hvert dæk holder flere km hvis man har sommer- og vinter-dæk end hvis man har helårs, fordi helårs så er gået på kompromis og er for bløde om sommeren og en anelse for hårde om vinteren. :D
Hvilke slags dæk er det vi taler om? :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er nogen billeder af det her.
billed2182[1].jpg
billed2182[1].jpg (355.75 KiB) Vist 6655 gange
billed2202[1].jpg
billed2202[1].jpg (389 KiB) Vist 6655 gange
T Hansen kaldte det helårsdæk på deres hjemmeside.
Det ligner meget det her : http://www.thansen.dk/product.asp?c=774 ... 1689065997

Men der hvor jeg købte det var det på tilbud. Jeg jeg gav under 150 kroner. Det var vildt billigt.
Jeg ville prøve og se hvordan sådan et billigdæk holdt og sådan fordi der er jo mange der skriver det er noget lort osv.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Billede af min scooter er blevet brugt på Middagsstiv gammelfar på stjålet knallert og Teenager sigtes for uagtsomt knallert-drab :)
Så står der Foto: Scootergrisen
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af Jps »

Det da brud på din copyright på billederne :)?
Besvar