Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11156
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Syntes jeg er lidt uheldig med min scooter for tiden.

Jeg skal jo have nyt støtteben på og jeg har købt nyt støtteben men der hvor jeg skulle havde de gamle bolte af der fik jeg også banket 2 bøsninger ud som var rustet sammen med boltene.

Og det er åbenbart nogen bøsninger som ikke er meningen man skal tage ud fordi der er ikke noget reservedelsnummer til dem i reservedelskataloget og har i et par uger ventet på scootercity skulle bestille dem også når de endelig fik dem så var det ikke dem. Dem de havde bestilt var sådan nogen bøsninger til bagerst på motorblokken ved støddæmperen. Og de er for store i diameter.

De bøsningerne jeg skal bruge 2 af har jeg markeret med grøn pik og jeg har tegnet en streg så man kan se hvad hul de skal sidde i.
Hvis der er nogen der aner hvor man kan få dem eller hvordan jeg skal lave det selv så skriv gerne.
Jeg kan godt sætte støttebenet på men det vil sidde ret meget løst og sikkert raske når man køre.
bosningtilstotteben.png
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11156
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så fik jeg endelig sat mit nye centerstøtteben på. :love:

De 2 bøsninger som jeg ikke kunne få hos scootercity fordi der ikke stod noget reservedelsnummer på tegningerne i reservedelskataloget købt jeg i stedet hos T Hansen til en Giantco. De ligner nemlig de samme på billedet på deres hjemmeside.

Bøsningernes indre diameter er dog 3-4 mm større end de originale så boltene kommer til at sidde løst men nu ville jeg bare have det på så man jeg måske købe sådan en stang fra en Giatnco og sætte den på på et senere tidspunkt.

Men det gør vel ikke så meget at de ikke sikkert stramt fordi så er det ikke chance for at de ruster fandt igen.

De 2 små møtrikker der sidder på boltene er ikke de originale det sagde jeg også da jeg fik dem hos scootercity. De originale har en metallås men det har de her møtrikker ikke så det betyder at man skal spænde dem så de sidder fast hvilket så betyder at støttebenet er stramt og ikke kan hoppe op af sig selv.
Så det var lidt irriterende men så må jeg prøve og sætte nogen på med lås eller noget så de ikke skal spændes stramt.

Nu har jeg smurt noget fedt på, specielt der hvor den rustene igennem på det gamle støtteben så håber jeg det holde længe.

Det godt nok dejligt endelig og kunne sætte sin scooter på centerstøtteben for eksempel når man skal tanke benzin eller så man kan dreje bagjulet rundt mens den står stille.
billed3458.jpg
billed3458.jpg (455.15 KiB) Vist 6707 gange
billed3459.jpg
billed3460.jpg
billed3461.jpg
billed3461.jpg (485.79 KiB) Vist 6707 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11156
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så har jeg sat nyt fordæk på.

Det hedder Heidenau K66 og har købt det hos scootercity. Mener det kostede 399 kroner.

Det lykkedes mig og pumpe luft i dækket med en fodpumpe så dækket sprang på plads på fælgen.
Så jeg skulle ikke ned på et værksted og spørge om de ikke pumpe luft i som sidst jeg skiftede dæk så det var meget godt jeg selv kunne.
I den tid jeg har haft dækket har jeg sat nogen flasker ind i dækket så siderne blev udviddet, jeg tænkte det måske kunne hjælpe med forsejlingen når dækket skulles pumpes op. Jeg ved ikke om det hjalp men det lykkede da uden brug at kompressor.
billed3462.jpg
billed3462.jpg (355.16 KiB) Vist 6702 gange
Størrelsen er 100/70-14" hvilket ikke er helt det samme som det gamle/standard men næsten. Det gamle var 100/80-14".
billed3463.jpg
billed3463.jpg (365.88 KiB) Vist 6702 gange
Jeg sætte også ny ventil i fælgen. Den gamle ventil så godt nok rigtig flot ud men tænkte jeg kunne jo lige så godt skifte den nu jeg havde dækket af, det sker jo ikke så tit. Den nye ventil er i lige så god kvalitet som den gamle ser det ud til.

Det var rart at få nyt dæk på men det hjalp ikke helt på de dårligere køreegenskaber jeg har men jeg forsætter og se om jeg kan finde problemet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11156
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så har jeg købt nogen ting til min scooter fra speedline.dk. Jeg har købt et Malossi multivar 5113790 og sat på min scooter. Også har jeg skiftet de 2 bøsningerne som sidder i motorblokken ved centerstøttebenet fordi de andre (fra Giantco) var for store i den indre diameter. Dem jeg har købt nu er fra Baotian og der er mindre i indre diameter og passer bedre men stadig ikke helt samme størrelsen som originalt men det gør ikke noget fordi så kommer det nok ikke til at ruste fast igen når de lige er 1-2 mm løshed.

Med kontakten tror jeg at jeg vil gøre sådan at jeg kan tænde lyset så jeg kan se noget når jeg skal låse scooteren om natten.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11156
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

For lidt tid siden satte jeg et LED lys op under baghjulet og en kontakt løst i sædeboksen så jeg kunne tænde for lyset når det var helt mørkt så jeg kan se noget når jeg låser baghjulet om natten.

Nu har jeg så lavet et hul i sædeboksen til kontakten så den sidder lige ved en gummipude under sædet så når man har åbnet sædet og tændt lyset så er det meningen at gummipuden under sædet trykket ned på kontakten og slukket for lyset idet man lukket sædet ned.
IMG_4491.JPG
IMG_4492.JPG
IMG_4492.JPG (205.18 KiB) Vist 6635 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11156
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så har jeg fået mit horn til at sige noget igen.
I et godt stykke tid har det næsten ikke sagt noget når man trykkede.
Der sidder en skrue og møtik bag på hornet man kan skrue ind eller ud indtil man får det højeste dyt.

Også har jeg loddet nogen flere ledninger idag.
Jeg er godt nok ikke særlig god til at lodde syntes jeg det bliver ikke helt så godt som jeg kunne ønske mig.

Også en af de sikringsholdere jeg har hørt hok T Hansen den er også blevet varm så den er smeltet lidt, så den 7,5 amperes sikring jeg havde i har jeg byttet ud med en 10 amperes sikring, snart træt at ting der smelter, også er ledningerne blev varme og sorte så de er umulige at lodde på.

De ledninger jeg og sikringsholdere og loddetin jeg har købt hos T Hansen det for tykt, der skal alt for meget varme til at opvarme ledningerne så man kan lodde dem, selvom jeg lige har købt en 100 watt lodder.
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af --- »

scootergrisen skrev:{...}

Også har jeg loddet nogen flere ledninger idag.
Jeg er godt nok ikke særlig god til at lodde syntes jeg det bliver ikke helt så godt som jeg kunne ønske mig.

{...]
Går ud fra et det er kobberledninger?.

Før du lodder, så prøv at kradse i trådene med en hobbykniv, som når man snitter i en pind.

Så bider tinnet meget bedre fast. :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11156
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så er der lige nogen der har smadret mit ene sidespjel.
Og samtidig er der en stor revne i mit næsten nye dæk som er så langt at det ikke kan lappes så godt.
Så nu står min scooter stille, jeg kan åbenbart ikke have min scooter i fred der hvor jeg bor uden at den skal ødelægges.

Så nu cykler jeg.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af resderra »

ej det er synd for dig bor du lejlighed eller hvad ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11156
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

resderra skrev:ej det er synd for dig bor du lejlighed eller hvad ?
Nej gør jeg ikke.
Men nu har jeg hentet min cykel så ruller jeg lidt rundt på den og får noget motion og vind i ørene. Det egentligt rart nok lige og skifte til cykel noget tid. Den kan jeg så tage inde for så der ikke er nogen der gør noget ved den. det jo lidt sværre med en scooter.
Besvar