Hvad er ikke Kina

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvad er ikke Kina

Ulæst indlæg af Jps »

KInesiske scootere er med få undtagelser som f.eks Kymco noget skidt for at sige det mildt. Og flere scooterfabrikanter som f.eks Peugeot får produceret delene i Kina, og samler dem muligvis i hjemlandet, så den stadig er "Fransk" .

Hopper skulle være en "Blandingsscooter" (flere lande involveret) så den er lidt ubestemmelig. Jeg vælger at kalde den en kineser, da delene kommer derfra. De billige (5-6-7.000 kr) er som regel fra Kina, kan man vist godt sige.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvad er ikke Kina

Ulæst indlæg af Jps »

kina skrev:Samles hopper ikke i Danmark eller noget sted som det. ? Når delene kommer fra Kina til en Peugeot men samles i Frankrig kalder du den Fransk men når delene kommer fra Kina og samles i Danmark kalder du den Kina scooter , det giver ikke mening.
(Hvis det samles i Danmark det ved jeg ikke om det gør)
Ved da ikke om Hopper samles i Danmark, og er også ret ligeglad med den :).
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvad er ikke Kina

Ulæst indlæg af scootergrisen »

kina skrev:Kan man lave en regel der siger : De billige er Kina og de dyre er det ikke ?
Det syns jeg lyder som en meget god regel.
Det gælder scootere og alt muligt andet. Det er som regel meget billigt det der kommer fra kina sammenlignet med andre land på grund af lønnen blandt andet.

Når man snakker om hvilket land scooteren er lavet i så syns jeg man skal gå ud fra stelnummeret. Altså hvis stelnummeret starter med for eksempel LA eller LB eller LV så er den lavet i kina.
Det kan så godt være at nogle af delene stammer fra underleverandører i taiwan og japan og europa men derfor syns jeg stadig man kan sige at scooteren er lavet i kina.

Så vidt jeg ved bliver der ikke samlet nogle scootere i danmark. Jeg har i hver fald ikke hørt om det endnu.

Selvom det kunne lyde sådan hvis man læser dette fra http://www.suzuki-mc.dk/content/dk/news ... er_scooter
Hooper er en dansk ”opfindelse”, sat sammen af dygtige folk fra virksomheden C. Reinhardt, der i øvrigt står for importen af Danmarks mest solgte scootermærke ”PGO”. C. Reinhardt har oplevet en stigende efterspørgsel fra forhandlerleddet efter en lavpris scooter, der kunne tage kampen op med de billige kinesiske scootere, der har oversvømmet det danske marked de seneste par år.
Det er os magtpåliggende at vores scootere har en høj holdbarhed, og de er derfor udviklet med det skandinaviske klima for øje
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvad er ikke Kina

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Damn. Fandt lige ud af at for eksempel Piaggio Zip også kan være lavet i kina.
I følge typegodkendelserne kan piaggio zips stelnummer både starte med ZA (italien) og LB (kina).
Så selvom man køber en Piaggio som jeg betragter som højeste kvalitet så kan den altså godt være lavet i kina.
Besvar