Hvor mange km kan en Kymco Super 8 køre?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Salminen77
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17. maj 2014 14:38
Scootere: Kymco Super 8, 50 cc, 30 km/t

Hvor mange km kan en Kymco Super 8 køre?

Ulæst indlæg af Salminen77 »

Hej

Jeg er helt ny her på siden, men må sige, at der virkelig er meget guf herinde for sådan en gammel gut som mig.

Jeg bruger min scooter dagligt og kører mindst 25 km sammenlagt frem og tilbage på arbejde, plus det løse i fritiden. Men hvor mange kilometer kan sådan en scooter egentlig køre før den er helt død? Hvor mange kilometer kan den køre inden der kommer for mange problemer grundet slitage?

Jeg har en Kymco Super 8, 30 km/t. - Jeg passer alle service, den er fuldstændig lovlig og den skal den blive ved med at være. Jeg er blevet for gammel til at ligge og køre fra politiet på en tunet knallert (ak ja, de gode gamle dage) :)

De bedste hilsner fra Jon
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor mange km kan en Kymco Super 8 køre?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kommer vel an på så meget.
Hvordan den bliver vedligeholdt og om den får skiltet dele og olie osv osv osv.
Men når den er lovlig bliver den hurtigere slidt end ellers.
Brugeravatar
Salminen77
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17. maj 2014 14:38
Scootere: Kymco Super 8, 50 cc, 30 km/t

Re: Hvor mange km kan en Kymco Super 8 køre?

Ulæst indlæg af Salminen77 »

Hej og tak for svar

Som jeg skriver, så skal den forblive lovlig. Og jeg passer alle service altså olieskift m.m. Jeg har en god mekaniker som fikser det for mig, da jeg ingen forstand har på det.

Men snakker vi 10.000, 20.000 eller hele 30.000 når alle service er overholdt?

Mvh. Jon
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor mange km kan en Kymco Super 8 køre?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Min har da kørt over 30.000 km nu men den er så også ved at være godt træt.
Jeg vil skyde på din variator bliver defekt inden 15.000 km men det bare et bud.
Jeg har næsten skiftet alt i variatoren på min fordi det bliver slidt og går i stykker.
Hvis du holder den indendørs eller under tag så holder den sikkert længere. Min har stået udendør i regn og sne og det giver så rust og problemer med det elektriske.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvor mange km kan en Kymco Super 8 køre?

Ulæst indlæg af Baddi »

Jeg har en Kymco Agility, som er at sammenligne med super 8'eren da de har samme motorstørrelse, motortype og er fra samme producent. :mrgreen:

Den er blevet udsat for meget magre og meget fede blandinger samt omdrejninger op til 12.500 og køresel med motortemperaturer fra alt mellem -10 grader til 80-90 grader (målt på ydersiden af ventildækslet). Dermed kan man godt sige at jeg har udsat den for mere end den var tiltænkt og jeg har da også i løbet af de 15.000 km motoren i sin nuværende stand har kørt måttet slibe ventilerne grundigt op en enkelt gang. :D
Efter 15.000 km kører den stadig men siden marts hvor jeg i min iver over det gode vejr kørte lidt for længe med 11.000 omdrejninger har den mistet en smule kræfter, hvilket jeg mener er sliddet der tager på de bevægelige dele. Så jeg vil sige at sådan en motor holder til pænt mange kilometer hvis man holder den på de omdrejninger den er begrænset til standart, men man kan godt komme ud for at man må slibe ventilerne på et tidspunkt selvom man kører skånsomt. :)
Besvar