kymco driller måske cdi

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
tommy t
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15. december 2013 14:39
Scootere: kymco agility

kymco driller måske cdi

Ulæst indlæg af tommy t »

hej alle

konen har en kymco agility som har drillet lidt nogen gange her på det sidste... om morgenen ca. en kilometer hjemme fra mister den trækkraften og går i stå.... efterfølgende er det har hun trådt lidt på kickstarteren og den er startet igen og har egentlig kørt upåklageligt videre resten af dagen... dagen efter gik den igen i stå på samme måde og startede også igen... nå her til aften kikkede jeg lidt på den og det der lige umidelbart faldt mig ind var lidt mystisk var at når jeg sætter tænding på så give cdi boksen en svag pibe eller hyle lyd og det syntes jeg ikke jeg har hørt den gøre før... er det meningen at den skal det :?: syntes nemlig at jeg engang har læst at de cdi bokse godt kan blive trætte... hvad siger i til det

tommy
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco driller måske cdi

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er nok ikke meningen den skal sige piv.
Lav gerne en optagelse af det. Har ikke hørt om det før.

Du kunne prøve og måle volt på batteriet mens motoren er slukket og mens den køre og du giver lidt gas.
Og tage generatorstikket af og måle ohm i spolerne mens motoren er slukket og pickupen og tændspolen.
Også skriv dine målinger her.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ktrisk.php
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: kymco driller måske cdi

Ulæst indlæg af Kymconørden »

tommy t skrev:..har læst at de cdi bokse godt kan blive trætte..
Ja bestemt. De er slid-dele der slides langsom ned, på lige fod med fx en pære og et leje. Og når det sker, kan det godt virke helt hen i skoven med underlige periodiske fejl ved fugt, varme, kulde, spændings-påvirkninger.

Men om det lige er CDIen er svært at sige. Det kunne også være et dårligt stik/stel-forbindelse et sted der driller.
Hvis i evt har et løst tændrør i lommen, og kunne teste gnisten med det, så snart scooteren dør ud?
Det kunne gi et praj om det er et gnist/cdi problem når den ikke vil.
Brugeravatar
tommy t
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15. december 2013 14:39
Scootere: kymco agility

Re: kymco driller måske cdi

Ulæst indlæg af tommy t »

i dag lånte jeg en cdi fra en anden agility og den har ikke den svage hyle lyd når man drejer tændings nøglen... så jeg er kommet frem til at jeg nok må anskaffe mig en ny cdi... mindes heller ikke at den har sagt den svage hyle lyd fra cdi'en før og den jeg lånte i dag sagde ikke det mindste om man så lagde øret helt ned til den.
ang stel forbindelser så er jeg kommet frem til at der er to, en oppe bag ved lygten og en nede ved motoren... eller er der flere :?:
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: kymco driller måske cdi

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Der er også lige stikket til starteren du kan tjekke. Den grønne ledning i det stik er stelforbindelsen til motorblokken, og kan også drille der.

Men ja, når CDIen ligefrem summer og siger lyde, kunne det da godt tyde på at den har problemer. Det er da ikke helt normalt, og måske et godt sted at starte :think:

Ellers, hvis har i mulighed for at låne CDIen igen nogle dage, kunne det nok hurtigt afgøre sagen :thumbup:
Besvar