"STJÅLET" eller ej HJÆÆÆÆLP!!!

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
scooter86
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. september 2010 23:03
Scootere: vespa piagio zip

"STJÅLET" eller ej HJÆÆÆÆLP!!!

Ulæst indlæg af scooter86 »

Hej Guys..
Jeg har brug for lidt hjælp angående regler for hvornår man ejer en scooter..
Jeg købte i sin tid en scooter.. den lånte en kammerat så og efter noget tid fik vi forsikringen i hans navn så jeg ikke skulle tænke på det.
Nu vil jeg så have den tilbage men nu har idioten solgt MIN scooter? Kan han det fordi forsikringen var i hans navn?
Jeg har IKKE solgt ham den og der er intet skriftligt på hverken det ene eller det andet ud over forsikringen som vi fik ændret?
Den er købt i 2002 og er derfor ikke på plader.

Håber nogle kan hjælpe mig for jeg håber da ikke at jeg "GAV" den væk i sin tid ved at sætte hans navn på forsikringen???

Mvh Sandy
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11179
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: "STJÅLET" eller ej HJÆÆÆÆLP!!!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej og velkommen til.
Har du nogen kvittering eller papir på at det er din scooter ?
Jeg kender ikke reglerne men syns du skal ringe til forsikringsselskabet og spørge dem.
Ved du hvad selskab den er forsikret i ?
Vil din "kammerat" heller ikke give dig de penge han fik for at sælge den ?
Brugeravatar
scooter86
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. september 2010 23:03
Scootere: vespa piagio zip

Re: "STJÅLET" eller ej HJÆÆÆÆLP!!!

Ulæst indlæg af scooter86 »

Jeg har kviteringen på selve scooteren og et en kvitering på en reperation i mit navn også .. og nej han vil ikke engang fortælle mig hvad han fik for den.. han mener at det er mig som skal købe den tilbage.. :/ temmelig uhørt..
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11179
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: "STJÅLET" eller ej HJÆÆÆÆLP!!!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det lyder som om han er rimelig ligeglad med dig og dine ting så det kunne være du skulle lade være med at betragte ham som en kammerat.
Hvis han på ingen måder forstår at det var forkert det han gjorde og på alle måder nægter at give dig din scooter eller pengene til dig så syns jeg du skal fortælle ham at du har tænkt dig at melde ham til politiet for tyveri.
Og hvis han stadig ikke forstår det så syns jeg du skal melde ham til politiet og lav en kopi af de papir du har og giv det til politiet men behold de originale.
Jeg ved dog ikke om det er ulovligt det i har gjort med at oprette forsikringen i en andens end ejerens navn men det kan du spørge forsikringsselskabet om det giver problemer.

Det selvfølgeligt ærgeligt hvis 2 personer bliver uvenner og man skal kontakte politiet men på den anden side lyder det ikke som om det er en særlig god "kammerat" du har der så det ikke sikkert du får noget godt ud af at være sammen med ham alligevel.
Brugeravatar
kel
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 4. august 2010 09:27
Scootere: TMS S3

Re: "STJÅLET" eller ej HJÆÆÆÆLP!!!

Ulæst indlæg af kel »

DET ER DIN SCOOTER at han har betalt forsikringen for at låne den af dig giver ikke ham ejerrettigheder. Hvis du vil have din scooter kan du få hjælp af fogeden, du kan hente og udfylde papirer på nettet, der kan du også læse om hvad du gør. Det er ret nemt. Jeg tror det hedder domstol.dk vh kel
Brugeravatar
scooter86
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. september 2010 23:03
Scootere: vespa piagio zip

Re: "STJÅLET" eller ej HJÆÆÆÆLP!!!

Ulæst indlæg af scooter86 »

Hej kel.. Mange tak for hjælpen.. jeg har nu været inde på den hjemmeside du omtaler men lan desværre ikke lige finde det.. ved ikke hvilke kategorier det går ind under.. Nogle som kan hjælpe og evt. finde det specifike link til stedet? På forhånd tak
og mange tak kel.
Brugeravatar
kel
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 4. august 2010 09:27
Scootere: TMS S3

Re: "STJÅLET" eller ej HJÆÆÆÆLP!!!

Ulæst indlæg af kel »

Sata.. jeg har glemt at følge op men har du prøvet "domstol.dk ? jeg bruger lige lidt tid på det. Under alle omstændigheder svarr jeg idag vh kel
Brugeravatar
kel
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 4. august 2010 09:27
Scootere: TMS S3

Re: "STJÅLET" eller ej HJÆÆÆÆLP!!!

Ulæst indlæg af kel »

ring til mig på 30285008 jeg har fundet noget vh kel
Besvar