Honda Vision

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
wheeler53
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4. december 2013 15:08
Scootere: Honda Vision NSC50 (4takt)

Honda Vision

Ulæst indlæg af wheeler53 »

Hej, jeg har en Honda Vision NSC50 4 takt, jeg er lidt utilfreds med at den ikke vil køre stærkere end ca. 42-43 km/t. (stopurs måling) Mit ønsker er jo at den kan komme op på ca. 48-49 km/t, men ikke stærkere da jeg ikke vil have bøder for at køre for stærkt, og her kommer så de 49 km/t ind! Er der en her i forummet der har forstand på de dele og enten vil dele det med mig, eller gerne lave det for mig! Jeg er ikke vant til at arbejde med den type motorer, kun bil! Så jeg ved ikke ret meget om det! ;)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Honda Vision

Ulæst indlæg af Jps »

wheeler53 skrev:Hej, jeg har en Honda Vision NSC50 4 takt, jeg er lidt utilfreds med at den ikke vil køre stærkere end ca. 42-43 km/t. (stopurs måling) Mit ønsker er jo at den kan komme op på ca. 48-49 km/t, men ikke stærkere da jeg ikke vil have bøder for at køre for stærkt, og her kommer så de 49 km/t ind! Er der en her i forummet der har forstand på de dele og enten vil dele det med mig, eller gerne lave det for mig! Jeg er ikke vant til at arbejde med den type motorer, kun bil! Så jeg ved ikke ret meget om det! ;)

Hvis det er en 45'r, så starter fartbøderne ved 46 km/t ;).
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11226
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Honda Vision

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du må vælge om du vil køre hurtigere eller om du vil køre lovligt.
Du kan ikke få begge dele.
Og prøv at kør forbi en fartmåler med fuld gas eller brug en GPS for at få en præcis måling.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Honda Vision

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Hej Wheeler.
Er den helt standard nu?
Det bedste sted at starte er ved at fjerne ringen i variatoren, og det vil muligvis passe nogenlunde med de ca 50km/t du ønsker.
Hvis du ikke selv har mod på det, gør fx. de her det gerne for dig.
http://www.msp-tuning.dk/info/V%C3%A6rksted_107l1.aspx
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Honda Vision

Ulæst indlæg af balle »

wheeler53 skrev:Hej, jeg har en Honda Vision NSC50 4 takt, jeg er lidt utilfreds med at den ikke vil køre stærkere end ca. 42-43 km/t. (stopurs måling) Mit ønsker er jo at den kan komme op på ca. 48-49 km/t, men ikke stærkere da jeg ikke vil have bøder for at køre for stærkt, og her kommer så de 49 km/t ind! Er der en her i forummet der har forstand på de dele og enten vil dele det med mig, eller gerne lave det for mig! Jeg er ikke vant til at arbejde med den type motorer, kun bil! Så jeg ved ikke ret meget om det! ;)
Jeg håber at Katana kommer på banen, for han har en sådan scooter, og jeg ved at han har en anden variator på som øger hastigheden. At bøderne kommer ved 46km/t tvivler jeg på, selv holder jeg mig under 60km/t som er grænsen for klip/konfiskation men dog bøde. Nu er jeg ikke den øverste politimyndighed, men du skal være meget uheldig for at få en bøde med 48-49km/t.

Venligst Erik.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Honda Vision

Ulæst indlæg af Katana »

Kymconørden, Der er ikke ring i variatoren på Honda NSC. Så dit råd duer ikke rigtig. ;)

Og som Scootergrisen ganske rigtig skriver, må TS vælge fart eller lovlig scooter, han kan ikke få begge dele.
En standard og lovlig Honda NSC Vision kan ikke køre meget over 40 km/t før omdrejningsbegrænseren slår til. Vil TS have mere fart skal han udskifte standard variator til denne : http://www.kgi.dk/product-16848-10209.php - sådan een sidder på min og giver en topfart på mellem 50 - 55 km/t og som bonus en bedre benzinøkonomi.

Så TS; fart eller lovlig - det er helt op til dig at vælge.
Besvar