olie til min sfx

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
michaellind
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 20. september 2010 19:41
Scootere: Honda sfx

olie til min sfx

Ulæst indlæg af michaellind »

Hej jeg tror jeg har begået en stor fejl med min scooter jeg har en honda sfx med 2 takts motor jeg købte noget motor olie til den og heldte i der står på flasken at det er til 2 to takts motor men der står også at det er til 45-knallerter og andet men ikk 30er hvilke min er. er det skidt når der står det er 2 takts?
og hvis det så er dårligt hvad skal jeg så gøre for den vil nemlig ikke starte nu ved ikke om det er derfor eller om det er fordi jeg skal jeg have en ny tændrørshætte ham jeg købte den af sagde nemlig at jeg at jeg måske skulle have en ny tændrørshætte fordi den kunne falde af men hvordan tager man så den på igen?
tak på forhånd
hilsen michael
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11240
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: olie til min sfx

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Umiddelbart tror jeg du har brugt den rigtige olie.
Har du fået en manual med scooteren ? Prøv og kig i den og se om der står hvad olie man skal bruge. Eller kig om der står noget ved olietanks låg.
Hvis tændrørshætten er løs så kan du tage hånden ind fra højre side af scooteren lige over blæser skjoldet der skulle du kunne finde tændrørshætte og presse den ned så den sidder fast igen.

Her kan du se tændrørshætten fra min Kymco Super 8.
Billede
Flere billeder : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... drorshette
Brugeravatar
michaellind
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 20. september 2010 19:41
Scootere: Honda sfx

Re: olie til min sfx

Ulæst indlæg af michaellind »

jeg har prøvet at presse på tændrørshætten da den sidder løs men kan ikke få den på skal man presse hårdt? ;b
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11240
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: olie til min sfx

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg tror ikke man skal presse specielt hårdt bare sådan lidt hårdt.
Du kan også prøve og tage hætten helt af og mærke om det er enden på tændrøret som er løst.
Men det sikkert inden i hætten der er sket noget så du kan prøve om du kan skrue skruen ud derinde og sammenligne med mine billeder.
Billede
Du kan se der er en klips på skruen og hvis den mangler eller noget så sidder hætten ikke fast.
Billede
Men det kan godt være det slet ikke ser sådan ud på din.

Men du kan skrue hætten af kablet når du får købt en ny hætte.

Hvad står der præcist på din motorolie ?
Brugeravatar
michaellind
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 20. september 2010 19:41
Scootere: Honda sfx

Re: olie til min sfx

Ulæst indlæg af michaellind »

jeg har købt ny hætte og den kører perfekt nu ;)
Besvar