Bolt mellem stel og motorophæng

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Bolt mellem stel og motorophæng

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvordan kan det være den lang bolt her der holder motorophæng og stel sammen sidder så stramt ?
Nogen som har prøvet og tage den ud og har nogen billeder ?

Billede

Jeg tænker der må sidde noget gummi og holde i bolten siden jeg ikke kunne få den ud og hvor man tager motoren af og vipper i ophænget mens det sidder på stellet så kan det ikke dreje frit men følges som der sidder noget gummi og holder på bolten.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Bolt mellem stel og motorophæng

Ulæst indlæg af balle »

Altså, jeg har ikke en dyt forstand på det. Men når jeg tænker på, at den bolt måske holder alt sammen mellem stel og motor(+transmission og det drivende baghjul), så skal det godt nok være af en vis støbning. Og slør må slet slet ikke forekomme; tænk dig en raslende motor på stellet :shock: Igen, ingen forstand har jeg på det, men måske en forholdsvis tynd stålstang og en hammer vil gøre underværker.

Venligst Erik.
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: Bolt mellem stel og motorophæng

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Har ikke set på det før
men siden det er et motor ophæng så er der med 100% garanti gummi ellers ville alle vibrationer fra motoren forplante sig i stellet.

hvordan prøver du at få den ud ?
jeg ville nok prøve at klaske den et par med en hammer og eventuelt en anden bolt som kan skubbe den.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Bolt mellem stel og motorophæng

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det var for noget tid siden jeg skulle have motoren af også ville jeg prøve og tage den lage bolt ud men den gad den ikke.
Der var vist ikke særlig meget plads til at komme til at slå med en hakker så det kan da godt være den er let nok og få ud men jeg satte bare møtrikken på igen.

Der var en på scootergalleri som også skrev det var svært, tror det var den samme bolt han mente, men det var det ikke.
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Bolt mellem stel og motorophæng

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Du skal støtte scooteren op med nogle træklodser lige foran center støttefoden, akkurat så det passer med højden på midten af hullerne på bøsningerne
Så piller du bagstøddæmperen af, og løsner bolten og banker den ud evt med en dorn...

Har gjort det mange gange, er dog ikke helt sikker på at det er det samme ophæng..
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Bolt mellem stel og motorophæng

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan godt være jeg bare ikke prøvede nok men jeg mener også jeg prøvede hvor motoren var taget af.
Men det var også fordi jeg troede der var en anden som havde samme problem men det var ikke den samme bolt han mente.
Besvar