Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har været ude og køre en lang tur i dag og det var en god tur... lige indtil jeg skulle tanke benzin på denne Q8 hvor dramaet udspillede sig.
q8.jpg
q8.jpg (78.14 KiB) Vist 9061 gange
Mission : Fuld tank på min scooter.
Forventede besværlighedsniveau : Let til middel.

Her er forløbet da jeg bare ville fylde tanken op på min scooter.

Parker scooter... sæt pistolen i tanken og vent på personalet tænder pumpen... det sker ikke.
Efter lidt kiggeri er der 2 små striber med tekst hvor der står man skal forudbetale.
Pistolen ud af tanken og tilbage i standeren og låg benzintanken for en sikkerheds skyld... ind og betale forud...
Jeg vil gerne have fuld tank når jeg tanker så jeg kender ikke det præcise beløb det vil koste så jeg giver hende 100 kroner. Forklare hende det 2 gange.
Får en bon med en stregkode... går ud trykker start og scanner stregkoden på bonen... nu kan jeg tanke.

Tanker helt op til kanten... går ind for at få det resterende beløb tilbage... hun siger så jeg skal ud til standeren for at få en kvittering derude... godt så, går tilbage for at få den nye kvittering, kæft en lang kvittering jeg fik.
Tilbage til den ansatte i butikken som i mellem tiden er ved at ekspidere en anden kunde.
Giver hende kvitteringen hvor der står hvor mange penge jeg skal have tilbage, så tager hun sin mobiltelefon og begynder og ringe... hun ved åbenbart ikke hvordan man giver penge tilbage selvom det gik ellers fint da jeg gav penge til hende.
Hun snakker lidt i mobil og printer endnu en bon ud som hun vil have jeg skal skrive min underskift på... det vil jeg ikke siger jeg, jeg skal bare have min penge men hun blive ved med at sige jeg skal skrive under og sætte sin mobil på medhør så jeg kan høre hende hun har ringet til sige det samme... og bla bla bla.
Efter lidt snakken frem og tilbage gider jeg ikke det pis mere og får min kvittering hvor der står hvor meget jeg har tilgode og går ud igen og tænker jeg bare kan få pengene på en anden tank men da jeg kommer ud til scooteren fortryder jeg og tænker der sikkert også vil være problemer på en anden tank hvis de siger jeg skal have pengene på det tank hvor jeg købte benzinen så jeg går tilbage for at få mine penge og nu er der åbenbart sker noget som gør at hun gerne vil give mig mine penge tilbage... jeg får endelig pengene og fortæller hende hvor dårlig service jeg syntes det er.

Helt ærligt jeg vil bare tanke min scooter fuldt op til en pris på cirka 55 kroner. Hvorfor skal der printes 3 boner på tilsammen lidt under en 1 meter og underskift og jeg skal rande flere gange ind og ud mellem butik og benzinstander mens andre kunder kommer til så jeg skal stå i kø flere gange.

Elendig service.
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Dankort :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har haft dankort men så kan man jo komme til at bruge nogen penge man ikke har.
Har det bedre med kontanter så kan man ikke bruge dem hvis man ikke har dem.

Kort før "Q8 dramaet" holdt jeg ind på en ubemandet tankstation som har en seddelautomat men jeg havde ikke nogen 50'er kun 100'ere også skal man sende tilgodebeviset ind med posten og alt muligt lort for at få sine penge hvis jeg havde tanket der så derfor kørte jeg videre til den næste.
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Jeg har sådan et Mastercard debit, der kan du ikke hæve over :)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af Jps »

Det har jeg været udsat for mange gange. Der er 117 forskellige måder at betale på, på 117 forskellige tankstationer. Og alle steder jeg har tanket, har jeg sagt følgende: Tag dog for helveg at lave en ens betalingsmåde, når man betaler kontant. Det var værst på en tur til København, hvor jeg tankede på Shell, Q8, DK, Statoil og OK.

Alle havde de forskellige betalingsmåder. Desuden havde Shell ikke samme betalingsmåde på deres tankstationer, rundt omkring. Et par steder skulle jeg fortælle hvor meget jeg ville tanke for, og her sagde jeg, at det ved jeg sg* da ikke. Jeg lagde så en 50'r og og gik ud for at tanke og gik og hentede det resterende beløb. Et sted ville de ha' kørekort eller hævekort som garanti for man kommer tilbage, når man har tanket. Q8 har har også tankstationer med forskellige måder, at man kan betale på.

Hernede på den flade Ø, tanker jeg for det meste kun på enten Shell, OK eller Uno-X hvor man stopper penge i en automat og så får en tilgode seddel ud. Derefter går man ind og henter sine penge ved kassen. Samme gælder for OK.

Alt ialt noget roderi. Igen, samme betalingsmåde for alle tankstationer, tak :).
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Hvad med bare et Tank kort ?

Det har vi, 2 stk hver altså 4 kort sammenlagt, til OK og et til Q8/F24

De trækker alle fra samme brændstof konto og til nøds kan man købe vare i Q8 med det også.
de trækker pengene næste mdr. ( derfor vi har en desideret benz konto )



ps. vi sætter flere penge på konto'en hver mdr end vi bruger
så det er samtidigt også en opsparings konto af en slags :thumbup:
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Må indrømme at jeg slet ikke forstår den surmuleri over dette, jeg har aldrig oplevet det i beskriver :/

Jeg har altid kunne betale med kort eller kontanter, og det er lige meget hvor jeg har været om det er kontanter i en maskine, eller tanke og betale efterfølgene.
Jeg har en gang prøvet at skulle ind på en Shell tank i Sakskøbing, hvor de ville have at man skulle gå ind og sige at man skulle tanke f'ørst men kørte blot videre til en anden.

Nu skriver JPS at der burde være en betalings måde til det hele, det kan være den allerede er her, da man med sMARTPHONE enten kan betale via en App eller via sms
men det tror jeg ikke der er ret mange der ville syntes om, jeg gør ikke.

Et Debit kort mener jeg du kan få gratis i banken, og så kan du hæve over alt, uden at overtrække, så bliver det vidst ikke nemmere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jps skrev:Et sted ville de ha' kørekort eller hævekort som garanti for man kommer tilbage, når man har tanket.
Det gider jeg heller ikke det cirkus så kører jeg også bare videre til nogen andre som vil tjene penge.
Stod engang og ventede på pumpen blev tændt, det blev den så bare aldrig og der står jo ikke noget om eventuelle krav man skal leve op til før man må tanke så jeg ved ikke om de vil have man skal kunne læse deres tanker, men jeg gik så ind og spurgte om jeg måtte købe noget benzin og blev bedt om at vende min scooter om så de kunne se nummerpladen. Så kørte jeg bare igen.
MSJ1982 skrev:Må indrømme at jeg slet ikke forstår den surmuleri over dette, jeg har aldrig oplevet det i beskriver :/
Heller ikke alle steder der er problemer men specielt med kontanter er det blevet besværligt mange steder. Det som om de går i panik når man kommer med kontanter og tror man er ude på at stjæle og snyde og nu må da hellere ringe til en ven fordi vi ved ikke hvordan giver penge tilbage.
En del af det er jo nok fordi der er nogen der stjæler benzin, men vi snakker om cirka 50-60 kroner. Jeg kan jo godt gå ind og købe 2 poser chips til samme pris uden alt det pis.
MSJ1982 skrev:Jeg har en gang prøvet at skulle ind på en Shell tank i Sakskøbing, hvor de ville have at man skulle gå ind og sige at man skulle tanke f'ørst men kørte blot videre til en anden.
Man skulle næsten tro de kunne gætte det når du parkede ved standeren og gjorde klar til at tanke.

Det irriterende er også at på grund af det er så forskelligt så mange steder og mange steder står der ikke noget information om det så står man der ved standeren og ligner en idiot og venter på de ansatte tænder pumpen fordi man kan se dem i butikken og de kigger også tilbage men så har de måske en regel med at man skal gå ind i butikken først, en regel som ikke står nogen steder. Nå ja også er det jo forskelligt hvordan man bliver behandlet fra gang til gang så nogen gange kan man godt og andre gange kan man ikke så det er jo også forvirrende at man ikke ved hvad man skal.

Husk vi snakker 50-60 kroner benzin. Prøv og tænk hvis der var samme besværligheds niveau hvis man skulle købe en pizza.
Du ringer til pizzariaet for at bestille en nummer 82 til levering hos dig men får afvide du skal komme kommer og betale først og de levere ikke når man betaler kontant, du kommer og betaler, men der er travlt så du må vente 30 minutter på din pizza og da du giver dem en 200 krone seddel får du en kvittering som tilgodebevis som du kan indsende med navn og adresse og bankkonto så får du dine resterende penge tilbage på din konto indenfor en måned eller to.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af Jps »

zzzzleepy skrev:Hvad med bare et Tank kort ?

Det har vi, 2 stk hver altså 4 kort sammenlagt, til OK og et til Q8/F24

De trækker alle fra samme brændstof konto og til nøds kan man købe vare i Q8 med det også.
de trækker pengene næste mdr. ( derfor vi har en desideret benz konto )



ps. vi sætter flere penge på konto'en hver mdr end vi bruger
så det er samtidigt også en opsparings konto af en slags :thumbup:
Jeg skal ikke ha' noget tankkort, efter jeg fik at vide at f.eks OK hævede mere end det beløb man tankede for, som en slags sikkerhed for pengene. Det sg* da for åndsvagt.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af Jps »

MSJ1982 skrev:Må indrømme at jeg slet ikke forstår den surmuleri over dette, jeg har aldrig oplevet det i beskriver :/

Jeg har altid kunne betale med kort eller kontanter, og det er lige meget hvor jeg har været om det er kontanter i en maskine, eller tanke og betale efterfølgene.
Jeg har en gang prøvet at skulle ind på en Shell tank i Sakskøbing, hvor de ville have at man skulle gå ind og sige at man skulle tanke f'ørst men kørte blot videre til en anden.

Nu skriver JPS at der burde være en betalings måde til det hele, det kan være den allerede er her, da man med sMARTPHONE enten kan betale via en App eller via sms
men det tror jeg ikke der er ret mange der ville syntes om, jeg gør ikke.

Et Debit kort mener jeg du kan få gratis i banken, og så kan du hæve over alt, uden at overtrække, så bliver det vidst ikke nemmere.
Hvad er en smartphone? Så'n en ejer jeg ikke. Jeg har en ganske almindelig mobiltelefon (Nokia 3500 Classic) og den bruges kun til det den skal bruges til nemlig at kunne ringe modtage opkald og så skrive sms'er. Alt det andet l*** der følger med de nye, har jeg ikke brug for :). Jeg har mastercard Debit, men nægter at bruge det på tankstationer af den årsag jeg nævnte i Zzzzlepy's indlæg.
Besvar