Giantco Sprint Ingen Gnist

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
sirnoob
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 23. juli 2013 18:41
Scootere: Giantco Sprint SE 3 SE D23 30Kmt Fra 2006

Giantco Sprint Ingen Gnist

Ulæst indlæg af sirnoob »

Løs ledning
Løs ledning
Hej i Gruppen

Jeg har lige købt Giantco Sprint, der er ingen på tændrør hvad kan det være.

Der er tjekket og lavet ekstra stel forbindelse, det er prøvet med en anden cpi enhed uden at det hjalp noget. og jeg har målt på tændspole og der er den rigtige modstand.

Der er ekstra grøn ledning der hænger nede ved cpi enheden som jeg ikke ved hvor skal sidde der er 12v i den når der er tænding på men i følge lednings diagram så mangler den ikke nogle ledninger nogle steder.

Og så hænger vacum slangen til benzin hanen bare uden være sat på nogle steder og jeg kan ikke lige se hvor den skal sidde på henne.

Håber på noget hjælp
Vedhæftede filer
Vacum slange
Vacum slange
Brugeravatar
sirnoob
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 23. juli 2013 18:41
Scootere: Giantco Sprint SE 3 SE D23 30Kmt Fra 2006

Re: Giantco Sprint Ingen Gnist

Ulæst indlæg af sirnoob »

Hej Igen
Så har jeg lige været ude og måle lidt mere på den

Den har 12,3v på batteriet og der er målt 11,11v ved den grønne ledning på cpi' en og der er målt 10.02v på den sort/gul ledning (den der går op til tænd spolen og der er og så de 10,02v oppe ved tænd spolen, Er der nok ??

Mvh
Michael
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco Sprint Ingen Gnist

Ulæst indlæg af scootergrisen »

De grønne ledninger er gerne stelforbindelse.
Der skal være forbindelse mellem batteri minus (-) og stellet og motorblokken.

Der på den grønne ledning har sikkert siddet et "øje" så man kan sætte en skrue i og spænde den fast på batteriet eller stellet.
Det ligner den skal sidde på batteriet. Ellers kig i nærden og se om der er en skrue på stellet hvor ledningen af knækket af.

Ellers lav en hjemmelavet ledning mellem batteri minus (-) og stellet og motorblokken.
Slib med sandpapir så du får god kontakt ved stel så der ikke er rust eller maling.

Prøv og mål Ohm ved de forskellige spoler. Man kan ikke måle volt ved tændspolen med et almindeligt multimeter korrekt fordi gnisten kun kommer et kort øjeblik.

På den løse slange skal vist sidde et luftfilter.
31100202927_0__370_620[1].JPG
31100202927_0__370_620[1].JPG (25.56 KiB) Vist 8491 gange
http://www.thansen.dk/product.asp?c=932 ... 2116143132
Brugeravatar
sirnoob
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 23. juli 2013 18:41
Scootere: Giantco Sprint SE 3 SE D23 30Kmt Fra 2006

Re: Giantco Sprint Ingen Gnist

Ulæst indlæg af sirnoob »

Hej Igen

Tak for svar

jeg har stadig ikke fået gang i den

Når jeg måler fra minus til den grønne ledning på min cdi er der 11,02 volt jævnstrøm der hvor for er der det når nu grøn er stel

Mvh
Sirnoob
Brugeravatar
sirnoob
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 23. juli 2013 18:41
Scootere: Giantco Sprint SE 3 SE D23 30Kmt Fra 2006

Re: Giantco Sprint Ingen Gnist

Ulæst indlæg af sirnoob »

Hej igen igen

Jeg tumler stadig med dyret, Nu har jeg langt om længe fået gnist på den men den starter stadig ikke, så nu må jeg til og tjekke karburator.

Det var godt nok stel der var problemer med, nede i højre side under fod hviler sidder der en masse grønne ledninger samlet de var helt møre så nu er der skiftet stel hele vejen rundt. det var det der gjorde så der kom gnist på igen.
og jeg fandt godt nok hvor den løse grønne ledning skal sidde den sider også i højre side under fod hviler på den bolde der samler stellet.

Der er også blevet tjekket ventiler.

Håber der er nogen der har flere ide¨er til hvad der kan være galt

Mhv
Sirnoob
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco Sprint Ingen Gnist

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så det bare i gang med og rense karburator og checke at der kommer benzin ned til karburatoren når du tager vakuumslangen af indsugningsstudsen og suger i den.

Check at der er korrekt motorolie niveau og skift olien hvis du ikke ved hvor gammel den er. Tøm benzintanken i en benzindunk og fyld noget frisk benzin på så det er iorden.

Sørg for og hold batteriet opladt hvis du bruger el starteren meget.

Drej gashåndtaget i forskellige positioner mens du bruger el startern så kan du høre om den er ved at starte lidt nogen gange. Også brug kun elstarten nogen sekunder af gangen.
Brugeravatar
sirnoob
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 23. juli 2013 18:41
Scootere: Giantco Sprint SE 3 SE D23 30Kmt Fra 2006

Re: Giantco Sprint Ingen Gnist

Ulæst indlæg af sirnoob »

Så kom der sku liv i dyret (skildpadden) Efter en gang karburator rensning og efter jeg langt om længe fik hul igennem tomgangs dyssen (den var helt lukket) så sprøjtede jeg lidt benzin ind i cylinderen og så kom der liv, så måtte jeg jo have den samlet igen den var efter hånden ved at være skilt ad i atomer, nå men jeg fik den samlet og så kørte jeg en tur og den køre ok syntes bare den er meget langsom op af bakker går den 20 km/t og lige ud går den 35 km/t og så kan man høre at cpi¨en stopper tændingen så der er som det skal være, syntes bare at den er meget langsom til og tage omdrejninger.

Lige et par spørgsmål mere
Når jeg nu skal have nummerplade på den igen skal den så til syn??
Skal der være sidespejle på for at gå igennem syn ?
Hvad med indstilling af forlys er der noget der bliver tjekket ?

Mvh
Sirnoob
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Giantco Sprint Ingen Gnist

Ulæst indlæg af --- »

sirnoob skrev:{...}

Lige et par spørgsmål mere
Når jeg nu skal have nummerplade på den igen skal den så til syn??
Skal der være sidespejle på for at gå igennem syn ?
Hvad med indstilling af forlys er der noget der bliver tjekket ?

Mvh
Sirnoob

Det er en Knallert/Scooter du har. De skal ikke synes. ;)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco Sprint Ingen Gnist

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg syntes aldrig man høre om nogen der har været til syn med der 50 ccm scooter men du kan læse om det her : https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=142064

Men selvom du ikke skal til syn så kan du jo godt sørge for den har sidespejl mindst i venstre side og at lyset er justeret.
Brugeravatar
sirnoob
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 23. juli 2013 18:41
Scootere: Giantco Sprint SE 3 SE D23 30Kmt Fra 2006

Re: Giantco Sprint Ingen Gnist

Ulæst indlæg af sirnoob »

Hej igen

Så skal jeg "bare" have den omregistreret og have en nummer plade hos en syns virksomhed så det koster bare de 700 kr ?
Besvar