cpi pocorn HJÆLP!!!!!

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
rosenkilde1802
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 8. juli 2013 22:49
Scootere: cpi pocorn

cpi pocorn HJÆLP!!!!!

Ulæst indlæg af rosenkilde1802 »

hej står med min CPI popcorn

har gjort disse :
70cmm polini cylle
17mm karbu

har skiftet
vario og kobling fra en cpi Olivor.

har vel kørt 50km med vario og kobling
så får jeg den hjem hvor jeg bor... køre 16km så ryger remmen (malloisi)
sætter ny fra thansen på ... den ryger igen efter 15km

jeg tænker... at det tun kit river for meget ivarioen så den smadrede remmen ...

håber i kan hjælpe mig da jeg står og skal bruge den til arbejde på 15km .. :D

jeg tænker jeg køber en polini speed control fra speedline.. hvis det er det der er problemt.. :D

har brugt siden meget... BLEV nødtil at lave en ny konto da jeg ikk ku komme ind på den gamle... men håber i stadig vil hjælpe mig..... :D
det er SPRINT690 :D

kvh Mikkel
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11166
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: cpi pocorn HJÆLP!!!!!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er bedre hvis du skriver en passende overskrift som "Kilerem knækker på CPI Popcorn" i stedet for "... HJÆLP!!!!!".

Hvis du har glemt dit kodeord til din anden konto så logud også gå ind på http://scootergrisen.org/forum/ucp.php?mode=login og tryk på "Jeg har glemt mit kodeord" så kan du få tilsendt et nyt kodeord til.

Hvis kileremmen bliver ved med at knække så kunne det være hvis variatoren er forkert monteret eller kileremmen har forkert størrelse.
Hvad størrelse kilerem har du brugt ?
Brugeravatar
rosenkilde1802
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 8. juli 2013 22:49
Scootere: cpi pocorn

Re: cpi pocorn HJÆLP!!!!!

Ulæst indlæg af rosenkilde1802 »

Hej.tak FOR HURTIGT svar. :-) der var kun en str ved ikk gad det var . Men troede på den førerte rem jeg havde vent den forkert. Men nej
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: cpi pocorn HJÆLP!!!!!

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Størrelsen på remmen står på selve remmen...
men CPI Popcorn har
Standard kilerem Mål: 17x800mm
Oliver har præcis den samme!
Brugeravatar
rosenkilde1802
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 8. juli 2013 22:49
Scootere: cpi pocorn

Re: cpi pocorn HJÆLP!!!!!

Ulæst indlæg af rosenkilde1802 »

det var diretke fra en Olivor .. så det kan ikk vær derfor... men tænker at varion ikk kan følge med optrækket og top ... (den køre 60km fordi jeg har 70km forrør på) køber en knæk... men DERFOR ska den jo stadig ikk flænse remmen ...
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: cpi pocorn HJÆLP!!!!!

Ulæst indlæg af Fut »

Jeg ved ikke om du har løst problemet men jeg har en god ide om hvad det er. Når du skal sætte remmen på. Er det så svært at få remmen ned mellem de bagerste skiver? Det problem havde jeg og mine remme brændte også.

Du skal skille koplingen og de bagerste remskiver og rense alt fedtet ud. Det er helt sikkert blevet stift og gammelt så det hindrer skiverne i at køre frit. Det giver en enorm varme der brænder remmen. Særligt når motoren er pumpet op.

Når du samler det hele igen skal du anvende en god fedt og sørge for at der kun kommer fedt på de dele der bevæger sig og ikke på remskiverne hvor remmen kører.
Brugeravatar
rosenkilde1802
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 8. juli 2013 22:49
Scootere: cpi pocorn

Re: cpi pocorn HJÆLP!!!!!

Ulæst indlæg af rosenkilde1802 »

tak for hjælpen... jeg skiftede kobling med ramskive til den gamle. nu køre den fint men køre stadig kun 60km.. men køber ny tun kobling her den første... skal jeg smøre det med fedt igen :D (har aldrig gjort)
Besvar