Agility dør under kørsel ( 45'er )

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Agility dør under kørsel ( 45'er )

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Hej

Min "Dejlige" Agility er begyndt at dø under kørsel.
Den er standard med undtagelse af ubegrænset variator
10.500km på uret.

Hvis jeg triller afsted ved max fart, starter den typisk efter ca 7km med at gå ud,
den bliver gradvist sløvere og sløvere i løbet af ca 5-10 sekunder og dør så helt.

Det tager så omkring 5-7 minutter at få liv i den igen med en masse kickstarteri...
når den er startet skal den ha meget forsigtig gas i ca. 1 sekundt og så køre den perfekt i en 4-7km igen hvorefter det hele starter forfra.

Det startede da jeg var på vej hjem ( landevej ) og forbremsen satte sig
jeg havde valget om at køre 3km tilbage med fastklemt bremse eller gå meget langt den anden vej
så kørte de 3km den blev meget meget langsom til sidst 20km/t og der kom røg fra bremsen hot hot, den fik en gang vand fra en tank og det hele løsnede sig igen.. på vej hjem begyndte den så at lave små nykker med at sætte lidt ud.. den gik dog aldrig i stå... men det gør den så nu.


Jeg er virkelig lost her..


Ekstra info.
Tar jeg den på arbejde går den ud 4-5x under vejs. (25km)
men når jeg skal hjem køre den helt ok??

var på besøg hos en ven sidste aften
samme ting igen 5-6x døde den
men da jeg skulle hjem intet problem (19km)


Håber i har en ide for den kan absolut ikke bruges til en "bib" når den er så usikker at køre på :(


MvH
Kim
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Agility dør under kørsel ( 45'er )

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kunne være den løber tør for benzin eller en løs forbindelse.
Prøv og oplad batteriet og mål det og indstil ventilerne.
Prøv og kig på denne side : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... uktion.php
Brugeravatar
sprint690
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 48
Tilmeldt: 20. april 2013 14:29
Scootere: CPI popcorn 30km 05(årgang) (70cm)
Geografisk sted: fyn

Re: Agility dør under kørsel ( 45'er )

Ulæst indlæg af sprint690 »

er ikke helt sikker... men det ku godt være noget choker der ikk slår rigtigt tilbage .. måske er den indstilet med choker tilslutning (det var min) så når den bliver varm eller har kørt noed tid faller chokeren ned og den dør a for lidt :D eller for meget benzin.... men det lyder som en benzin fejl .. men alt være galt. når du kan køre så langt. :D lav nogle tjek .. stel-forbinedelse :D eller insugnings ventilinen ikk står helt perfekt så når den bliver meget varm udvier den sig og så for den for meget eller for lidt :D
:D
(godt være jeg er helt forkert på den, men er næsten overbevidst om det er en benzin eller ventil fejl. da jeg selv har haft en 4-takter.. KAN mange ting værer galt :D men den er drift og økononmisk sikker :D

min kørte 35km på 1 liter benizin.. med tun (63cm cylle) har en 2-takter nu med 47,6 cylle den rander MAKS 15 på literen :D :D :D kan kun andbefale 4takter hvis man skal ku køre langt :D
Besvar