Texas Stranger vil ikke starte.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Bavnemand
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13. juni 2013 15:33
Scootere: VGA Digita, 30km/t - Standard
Stranger 50, 45km/t - Standard

Texas Stranger vil ikke starte.

Ulæst indlæg af Bavnemand »

Hejsa ScooterGrisen.
Jeg ejer en Texas Stranger 50 (samme model som giantco sprint tror jeg), som ikke vil starte. Den har stået vinteren over, så jeg prøvede at tappe benzintanken for bundfald osv, og kom noget nyt i. Jeg har også fyldt olie på, tjekket tændrøret samt fået karburatoren renset af en professionel i efteråret 2012. Intet af dette har hjulpet, den kan i hvert fald ikke starte.
Der er ingen reaktion på elstarten overhovedet, ikke engang en lyd, men kickstarteren får den til at give en smule lyd fra sig, som om den prøver at komme i gang, men ikke kan.
Alt el undtagen baglygten fungerer når jeg tænder den, ved ikke om det har nogen betydning.
Se videoen: Er der nogle der kan hjælpe mig?

På forhånd tak.
Martin
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Texas Stranger vil ikke starte.

Ulæst indlæg af --- »

Den kan ikke starte hvis batteriet er død. Der SKAL være strøm på batteriet, hvilket det ikke tyder på af din beskrivelse.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Texas Stranger vil ikke starte.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja start med at oplad batteriet.
Der er nogen scootere hvor CDI boksen får strøm fra batteriet og hvad der ikke er nok spænding så kan der ikke komme gnist på tændrøret.
Og hvis el starteren ikke virker og den har stået hele vinteren uden at blive brugt eller opladt så er batteriet nok ret meget afladt.
Brugeravatar
Bavnemand
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13. juni 2013 15:33
Scootere: VGA Digita, 30km/t - Standard
Stranger 50, 45km/t - Standard

Re: Texas Stranger vil ikke starte.

Ulæst indlæg af Bavnemand »

Problemet er bare, at jeg har opladet batteriet for omkring 2-3 uger siden, og det er et relativt nyt batteri der burde kunne holde strøm i de uger det har stået uden af blive brugt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Texas Stranger vil ikke starte.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og lad det stå i 1 time uden at bruge det også mål hvor mange volt det har.
Når du holder bremsen inde og trykker på starterknappen kan du så høre starterrelæet sige "klik klik" ?
Prøv også og se om bagbremselyset tænder når du holderne bremsegrebene inde.
Kig om der er en kontakt ved sidestøttebenet og slå sidestøttebenet helt op.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Texas Stranger vil ikke starte.

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Bavnemand skrev:....tjekket tændrøret
Hej.
Har du set gnisten?
Du kan tjekke om det er benzin, eller gnist-mangel din scoot lider af ved bla. at tjekke tændrøret på motorblokken når du træder.
Er der gnist må det være benzin-mangel den fejler, og så kan man ta den derfra :thumbup:
Brugeravatar
Bavnemand
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13. juni 2013 15:33
Scootere: VGA Digita, 30km/t - Standard
Stranger 50, 45km/t - Standard

Re: Texas Stranger vil ikke starte.

Ulæst indlæg af Bavnemand »

scootergrisen skrev: Når du holder bremsen inde og trykker på starterknappen kan du så høre starterrelæet sige "klik klik" ?
Prøv også og se om bagbremselyset tænder når du holderne bremsegrebene inde.
Baglyset tænder ikke, og nej, starterrelæet har ingen reaktion når jeg trykker på det overhovedet. Håber det kan opklare noget.
Kymconørden skrev:Du kan tjekke om det er benzin, eller gnist-mangel din scoot lider af ved bla. at tjekke tændrøret på motorblokken når du træder.
Er der gnist må det være benzin-mangel den fejler, og så kan man ta den derfra
Jeg har tjekket om tændrøret slår gnist, og det gør det.
Jeg har fyldt over ½ liter benzin på, det burde da være nok til at få den til at tænde, ikke?

VH Martin.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Texas Stranger vil ikke starte.

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Bavnemand skrev:Jeg har tjekket om tændrøret slår gnist, og det gør det.
Jeg har fyldt over ½ liter benzin på, det burde da være nok til at få den til at tænde, ikke?
ok, der er gnist. Så må det være benzinen der ikke når hele vejen til motoren. Jo en 1/2 liter burde være nok.
Du kan prøve at tage benzinslangen af karburatoren, og se om der kommer benzin ud når du suger i vacuumslangen der sidder på studsen. Eller prøve at løsne drænskruen på karburatoren og se om der kommer benzin ud.
Hvis du finder ud af at benzinen faktisk når hele vejen ind i karburatoren uden at ville starte, ville en rensning af karburatoren være en god ide specielt da den har stået stille længe.
Tjek også lige alle slanger, rør og forbindelser for utætheder :thumbup:
Brugeravatar
Bavnemand
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13. juni 2013 15:33
Scootere: VGA Digita, 30km/t - Standard
Stranger 50, 45km/t - Standard

Re: Texas Stranger vil ikke starte.

Ulæst indlæg af Bavnemand »

Kymconørden skrev:Du kan prøve at tage benzinslangen af karburatoren, og se om der kommer benzin ud når du suger i vacuumslangen der sidder på studsen. Eller prøve at løsne drænskruen på karburatoren og se om der kommer benzin ud.
Hvis du finder ud af at benzinen faktisk når hele vejen ind i karburatoren uden at ville starte, ville en rensning af karburatoren være en god ide specielt da den har stået stille længe.
Tjek også lige alle slanger, rør og forbindelser for utætheder
Okay, det vil jeg prøve, selvom jeg betalte 750kr for en professionel til at rense karburatoren sidste år også. :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Texas Stranger vil ikke starte.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Bavnemand skrev:Okay, det vil jeg prøve, selvom jeg betalte 750kr for en professionel til at rense karburatoren sidste år også. :)
Du kunne have købt en ny.
Besvar