min kymco super 8 vil ikke starte med el-start

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
runewæhrens
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 7. september 2010 20:06

min kymco super 8 vil ikke starte med el-start

Ulæst indlæg af runewæhrens »

hjælp min kymco super 8 s el-startert vil ikke starte .jeg ha skiftet den sdandard 10a glassikring er der nogen dewr mulivis kender fejlen ??
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: min kymco super 8 vil ikke starte med el-start

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan du starte den med kickstarter ?

Når du trykker på el starter knappen kan du så høre starter relæet sige KLIK KLIK ?
Brugeravatar
runewæhrens
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 7. september 2010 20:06

Re: min kymco super 8 vil ikke starte med el-start

Ulæst indlæg af runewæhrens »

ja jeg kan godt starte med kickestarten og nåre jeg trykker på starterknarppen til startlæ kan jeg godt høre de klik lyde men kan fejlen ikke være at selvde starterdravet sider fast iselvde kickstarterskoldet
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: min kymco super 8 vil ikke starte med el-start

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jo det kan godt være noget med starterdrevet.
Prøv at skru variatordækslet af og kig derind.
Tag starterdrevet ud og brug så starter knappen igen og lyt om starter motoren virker. Den siger VRRRRRRRRR hvis den virker.

Du kan se hvordan den skal se ud her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... erdrev.php
Dog mangler der en enkelt dims på min som skal sidde over fjederen.
Men prøv og kig på den side og se også nederst på siden hvor du kan se at der er en ring som er faldet ud på min scooter... måske er det samme sket på din.

Hvis du har mulighed for det kan du tage nogen billeder og uploade dem her så skal jeg fortælle om jeg kan se noget som ser unormalt ud.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: min kymco super 8 vil ikke starte med el-start

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har lige haft samme problem også tog jeg stikket af ved starter motoren og rensede det med sandpapir og stålbørste også tog jeg også starter motoren af og prøvede den også virkede den.
Så jeg tror det var det stik som sidder på siden af starter motoren som gjorde at den ikke kunne starte så lidt sandpapir og stålbørste kan måske gøre det.
Jeg tog også plastikdutten af på stikket for at kunne rense stikket inden i godt.
Besvar