Anordning for ikke bliver overhalet så tæt

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Anordning for ikke bliver overhalet så tæt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvem kan finde på en smart anordning at sætte på scooteren så man ikke blive overhalet så tæt af bilister, lastbiler osv ligesom her på en cykel.
9aaa4ce7-0dda-4ab2-bd96-fddf647a0844.JPG
9aaa4ce7-0dda-4ab2-bd96-fddf647a0844.JPG (12.13 KiB) Vist 6268 gange
Hvis jeg ligger og køre herude på landet til højre for den hvide linie så køre mange bilister, lastbiler osv blot ligeud som om man slet ikke var der for så kan de komme igennem når der er modkørende trafik.

Men også selvom der ikke er modkørende trafik så er der mange der blot køre ligeud når de overhaler.

Jeg tænker på at sætte en refleks ude til venstre for topboksen eller noget stof på en pind der kan hænge og bevæge sig i vinden.
Men der skal være noget der kan slås ind eller afmonteres på en let måde og det skal ikke være noget så folk kan komme tilskade.

Jeg vil gerne have den i samme højde og bredde som styret da det er der jeg helst vil undgå at blive ramt.
scootergrisen skrev:Anti-tæt-overhalings-anordning

Når man køre på knallert på en landevej kan man komme til at møde mange bilister der køre ligeud når de skal forbi en knallert som om man ikke var der.
Det kan være rart ubehageligt og det er lige gyldigt hvor langt ude til højre man placere sig på vejen og om der er modkørende eller ej.

Så derfor fandt jeg på denne anti-tæt-overhalings-anordning som i mit tilfælde består af en gummistænkklap med refleks som jeg fandt i vejkanten en dag og som formodentligt er faldet af en lastbil.
Jeg har så boret nogle huller og bundet den fast til min topboks hvor den hænger meget godt.
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Anordning for ikke bliver overhalet så tæt

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Det er jo lige før cykel-refleks-armen på billedet er løsningen. Den lyser godt op, er blød at ramme og fylder godt i bredden.
Ellers kunne du bare lege Pizza-bud, og køre rundt med en mega-bred kasse, når turen går på landevejene..
Man kan vel godt køre med en eller anden form for bred last på bagagebæren? :think:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Anordning for ikke bliver overhalet så tæt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja den cykeldims er umiddelbart det bedste jeg kan komme på. Det giver dog en rød refleks fra siden når den er slået ind hvilket vist ikke er lovligt.
Men det meget smart hvis man lige kan slå den ind med hånden når man ikke skal bruge den mere og har brug for at fylde mindre i bredden.
Hvis man satte en meget bred kasse på så ville den vel ikke være så let og slå ind.

35,- kroner det var ellers billigt hvis det ikke lige var for 85,- kroner i fragt.
http://www.fantombike.dk/pi/Slikkepind_ ... 6_120.aspx

Man ser godt nok ikke special sej ud med sådan en.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Anordning for ikke bliver overhalet så tæt

Ulæst indlæg af Jps »

Og er sikkert (desværre), heller ikke lovlig at montere på en knallert.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Anordning for ikke bliver overhalet så tæt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jps skrev:Og er sikkert (desværre), heller ikke lovlig at montere på en knallert.
Hvor står det ?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Anordning for ikke bliver overhalet så tæt

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:
Jps skrev:Og er sikkert (desværre), heller ikke lovlig at montere på en knallert.
Hvor står det ?
Ved jeg ikke. Det er et gæt, når den jo er lavet specifikt til cykler.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Anordning for ikke bliver overhalet så tæt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her har jeg prøvet med en refleks jeg har fundet.
[Jeg har fjernet videoen fordi den ikke findes mere]
Umiddelbart virker det men jeg kunne ikke teste det rigtigt i dag fordi de fleste havde fri så der var ikke så meget trafik og folk havde ikke så travlt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Anordning for ikke bliver overhalet så tæt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis i kan bidrage med billeder til hvad man kan lave for ikke at blive overhalet så tæt så kom med dem så samler jeg info om det så jeg kan lave en side om det.
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Anordning for ikke bliver overhalet så tæt

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

DU køre bare på Venstre side af stregen :)
Og trækker ind hvis du kan se der kommer en bagfra, sådan gør jeg og oplever ikke så tit at de køre tæt på.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Anordning for ikke bliver overhalet så tæt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Er afprøvet. Hjalp ikke.
Om jeg køre på højre eller venstre side af stregen ændre ikke på hvor tæt jeg bliver overhalet af bilister.
Man skulle måske tro at hvis man køre på højre side af stregen helt yderst på vejen 10 cm fra kanten at så ville man måske ikke bliver overhalet tæt men det ser bilisterne bare som en opfordring til at undlade at dreje på rettet også køre de ligeud som om man ikke var der.
Besvar