I år (og sidste år) er hjemmesidens hosting og domæne blevet betalt af andre end mig der laver hjemmesiden. Det lader til at GYS har betalt regningen på 927,- kroner i år og så har andre i skrivende stund (Lørdag den 13. juli 2024) overført i alt 655,- kroner til GYS. Jeg har ikke selv mulighed for at vise hvem der har opført penge til hvem og hvor meget da jeg ikke er en del af det, jeg kan bare se at regningen er blevet betalt. Så det er vist noget med at stole på hinanden.
Hvis du har lyst til at hjælpe med betalingen så læs forumemnet Betaling af hosting/domæne (2024). Så giver GYS vist løbende opdateringer om overførsel af penge.
Scootergrisen
Snak om scooter og knallert og få hjælp til at lave dit køretøj
Hey Scootergrisen.
Jeg har haft nogle problemer med min Big her på det seneste og aner simpelt hen ikke hvad det er som skyldes det..
Et af problemerne er at når man gasser meget op så viser omdrejningstælleren fuldstændig forkert (går jeg ud fra) den drejer så meget om som den kan og før i tiden har den været på de 8-9000 omdrejninger der lød som det samme så ved ikke rigtig hvorfor den viser forkert nu.. Den står ellers perfekt i tomgang og viser helt rigtigt der men lige så snart man gasser op går den helt amok.
Det andet problem er at den ligesom dør når jeg holder speederen i bund og kommer i topfart og begynder først at køre videre når jeg falder ned i fart igen så når jeg skal køre kan jeg ikke holde speederen i bund fordi så vil den bare hoppe hele tiden... nu ved jeg ikke en dyt om alt det der da jeg fik min første scooter for lidt over en måned siden. Kan det evt. være noget med begrænsningen i CDI'en der begrænser omdrejningerne og fordi den læser dem forkert derfor stopper hele tiden nu jeg gasser fuldt op? aner det i hvert fald ikke så håber der er nogle herinde der har haft samme problem og eller ved hvordan man løser det.
Kan evt. lave en video af det og ligge den ud hvis nogen vil se hvad jeg snakker om
Dr. Big's CDI, er ubegrænset. Og dine problemer kan skyldes kulde, eller mangel på vedligeholdelse, såsom rensning af karburator/bundkar, med jævne mellemrum ( f.eks. hveranden måned). Tjek hvor meget snavs der er på luftfiltrerindsatsen, tjek tændrør (slidte elektroder) og tjek tændrørshætte for fugt/vand.
Det med omdrejningstælleren kan skyldes en defekt i tælleren, eller overgang i strømmen op til den.
Tak for svaret JPS.
Men det er så her det går galt da jeg stort set ikke aner en bjælde om at gøre alle de der ting men det må jeg jo så prøve at finde ud af
christophertj skrev:Tak for svaret JPS.
Men det er så her det går galt da jeg stort set ikke aner en bjælde om at gøre alle de der ting men det må jeg jo så prøve at finde ud af
Du må lære det, på den hårde måde (ved at prøve selv). Det koster jo en formue idag, at sende den til service.