scooter vil ikke starte

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
atehea
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 8. august 2012 22:25
Køretøjer: aprilia rally ac

scooter vil ikke starte

Ulæst indlæg af atehea »

Jeg har kikket emner igennem herinde og rundt på nettet omkring mit problem og har fået købt nyt tændrør, som giver gnist, når man træder på kickstarteren kommer der også lys. Men den vil bare ikke starte, den kommer ikke engang med lyden at den tager fat. Nu har vi prøvet at skift olie på den, nede ved motoren, men det har heller ikke hjulpet. Kaporatorsprit er kommet i benzinen.

Sidst jeg brugte den var i midt nov 2012 og så har den stået i en lukket garage siden, så den står ikke i det fri. Har bogen omkring min scooter aprilla rally ac 99' men bliver ikke meget klogere. Jeg er ikke ligefrem en ørn til scooter, men prøver da gerne og er ikke bange for at få beskidte hænder.

Nu har jeg efterhånden prøvet alt hvad siderne forslår, så kan i hjælpe mig eller er det bare fordi det er så koldt? Sidste år havde den også dage hvor den ikke var glad for at starte i koldt vejr, så kan det tænkes at det er det. Men den kom altid til sidst sidste år, nu har jeg prøvet i over en uge nu.

På forhånd tak
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11279
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: scooter vil ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du har servicemanualen så står der nogen råd til fejlfinding du kan prøve at følge.
Ellers se her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... uktion.php

Bliver tændrøret vådt af benzin efter du har forsøgt at starte den ?
Brugeravatar
atehea
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 8. august 2012 22:25
Køretøjer: aprilia rally ac

Re: scooter vil ikke starte

Ulæst indlæg af atehea »

tændrøret er blevet vådt efter jeg prøvede at starte den.
nu prøver jeg at finde karburatoren, men det går ik så godt, vil tappe den for benzin, eller rettere starte med at tappe en kop ca og se om det hjælper. men kan ikke finde den bundtap der skal ud. og kan ikke finde et billede her på nettet af det. og at forklare mig at den sider ved siden af det og det hjælper heller ik ret meget. er desværre ikke så mekanisk anlagt.

der er ik en som har en model som min som har et billede af hvor den er?

guiden har vi fulgt og ind til vidre ingen løsning der. desværre.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11279
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: scooter vil ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg ved ikke hvordan din karburator ser ud men her kan du se der er en skrue helt nederst på karburatoren.
Hvis du løsner den kommer der benzin ud af bunden hvor der måske sidder en slange på.
Billede
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Køretøjer: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: scooter vil ikke starte

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Hvor gammel er benzinen?
Brugeravatar
atehea
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 8. august 2012 22:25
Køretøjer: aprilia rally ac

Re: scooter vil ikke starte

Ulæst indlæg af atehea »

den har helt nyt benzin i. Så i går pillede vi benzin kablet af til karburatoren og hældte lidt benzin i den den vej. Og så startede den. Men efter det væltede det ud med benzin og den startede ikke igen. Så hvad folk har fortalt os, så er det høj sansynlig svømmeren. så målet er i dag at få kabu af og få den renset og se om svømmeren virker inden vi skifter den.
Besvar