I år (og sidste år) er hjemmesidens hosting og domæne blevet betalt af andre end mig der laver hjemmesiden. Det lader til at GYS har betalt regningen på 927,- kroner i år og så har andre i skrivende stund (Lørdag den 13. juli 2024) overført i alt 655,- kroner til GYS. Jeg har ikke selv mulighed for at vise hvem der har opført penge til hvem og hvor meget da jeg ikke er en del af det, jeg kan bare se at regningen er blevet betalt. Så det er vist noget med at stole på hinanden.
Hvis du har lyst til at hjælpe med betalingen så læs forumemnet Betaling af hosting/domæne (2024). Så giver GYS vist løbende opdateringer om overførsel af penge.
Scootergrisen
Snak om scooter og knallert og få hjælp til at lave dit køretøj
hej folkens jeg har vinter problemer med min dr.big har kørt meget fint det sidste lang tid den har fået ny cylinder , kaburator, luftfilter,membran ,tændrør men så her forleden dag da der var kommet sne kunne den starte men ikke køre mere en et par hundrede meter får den gik ud og ikke vil starte igen.
mangler nu noget hjælp hvad der kan være galt har også klippet lidt af tænkablet uden held. håber i kan hjælpe
Du skal kigge ved ledningen der går op til statoren igennem blokken i højre side af motoren. Der sidder der en gummipaking der er for kort til at dække hullet hvor ledningen går igennem. Her kan der komme vand og snesjask op og kortslutte motoren.
Det kan også bare være at du skal hælde en sjat karburatorsprit i tanken, selvom det ikke burde være nødvendigt idag, da der er 5% bioethanol i benzinen.
Billede af hvor du skal kigge. Ledningen går op bag blæserhjulet og magneten.
scootergrisen skrev:Jeg fik også en dårlig forbindelse her hvor det blev frost.
Så tror også det kunne være en dårlig forbindelse et sted. Måske et stik.
Hvis du har mulighed for det så sæt din scooter ind et sted hvor det er vand så eventuelt is og vand kan forsvinde og se om det hjælper.
Så kan du prøve og tømme karburatoren og benzintanken for benzin/vand og fylde noget frisk benzin på for at se om det gør nogen forskel.
Stelforbindelsen er også meget udsat på Dr.Big, idet den sidder ved elstarteren som er placeret i bunden af motoren, som jo ikke er mange cm. over jorden.
Ja prøv og lav en hjemmelavet stelforbindelse fra motorblok under en skrue til batteri minus (-) så finder du hurtig ud af om det er den der er noget i vejen med.
Har haft nøjagtig samme problem med min ene Big idag, som dig Jacob . Og her var der kommet vand og snavs ind i tændrørshætten, så det skabte periodisk forbindelse. Så af med tændrørshætten og tjek for vand/fugt. Og så giv det noget fugtfortrænger, inden du samler skidtet igen .