Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er plads til 2 fjedre per ventil men på min scooter er der kun de yderste fjeder, alstå kun 1 fjeder per ventil.
Der er plads til en indrefjeder også som jeg nu har købt.

Det er for at prøve forskellen fordi jeg har flere gange oplevet manglende kompression sådan lige pludselig nærmest som om der er en ventil der ikke har lukket rigtigt også kan jeg stå ½-1 time og prøve og starte den før den starte.
Det er dog sjældent det er sket og med lang tidspunkt mellem rum.

Også det også bare for at se forskellen.
Jeg syntes også jeg har set en video hvor der snakkes om de har betydning ved høje omdrejninger og jeg køre ikke ved så høje omdrejninger men vil prøve alligevel på et tidspunk at sætte de fjedre i.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af Baddi »

Hmm. Her den anden dag var jeg ovre og hjælpe en fyr i Højby med sin Giantco Stealth, hvor han manglede meget kraft (kørte dog ikke selv en prøvetur, da det var en 45'er), men vi fandt frem til at udstødningsventilen var blevet utæt på de kun 13.000 km han havde kørt og jeg frygter lidt at jeg har samme problem i mild grad. Har du målt ventilen om den skulle være blevet tyndere eller mindre eller noget? :D

Hvis ventilen er blevet brændt lidt rører den jo ikke nok ved topstykket og den kan ikke komme nok af med sin varme. Så vil ventilen blive meget varm og matallet udvider sig, så det spillerum man har stillet ventilerne til lige pludselig ikke er nok, og man kan vente vil den køler af før at den lukker ordenligt igen, og vi ved jo godt at for lille ventilspillerum giver risiko for at noget af ventilerne brænder væk, og så vil problemet bare blive forværret. :mrgreen:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

I mit tilfælde tror jeg det må være fordi ventilen ikke har lukket helt fordi der var ingen kompression som om der var et stort hul, det var ikke fordi der bare kun var lidt kompression det var ligesom ingenting og jeg kunne let bruge kickstarteren med hånden de gange det er sket, der var lige meget/lidt modstand.
Når der er kompression er der tydeligt forskellig modstand når man bruger hånden.

Så jeg tror enten der er røget noget belægning af i forbrændingskammeret og sat sig fast så ventilen ikke kunne lukke eller også har ventilen på anden måde sat sig fast i en hak så den ikke har lukket.

Det er sket for eksempel når jeg kom kørende og bremsede ned så gik motoren ud og jeg kunne ikke starte igen før der var gået ½-1 time, ligesom om det hjalp for den at køle af.

Nogen gange når jeg har skulle starte den på elstarter hvor det er sket så kan man også køre den lyder anderledes også kan man stå der i lang tid og bruge elstarter og give gas også det ligesom om man skal blive ved på et bestemt måde så kan den starte tilsidst.

Nu har jeg prøvet det måske 6 gange i løbet af 1½-2 år cirka og har lige lært hvordan den skal have det når det sker.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af Baddi »

Glæder mig til at høre hvordan det går med de nye ventilfjedre så :D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ved ikke lige hvornår de bliver sat i.
Kommer nok til at gå lang tid. Men nu har jeg dem så kan jeg sætte dem i når jeg engang skal rense forbrændingskammeret.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så kom Malossi multivar kittet på.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af Jps »

Og det passer på Kymco'en? ;)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja det er det helt rigtigt kit jeg har fået sat på der som i malossi hæftet er angivet til at passe til Kymco Super 8.
Det er det jo så godt nok en Baotian koblingsenhed jeg har sat på min scooter så ved ikke om det betyder noget men den køre godt og meget bedre end de gamle slidte dele.
Nu skal jeg passe på ikke at køre for hurtig fordi jeg er vandt til at kunne lytte mig til hvor hurtig jeg køre men nu køre den med andre omdrejninger så hvis jeg tror jeg køre 30 km/t ud fra lyden så kigger jeg ned og ser jeg køre 40 km/t.

Den køre som en mis :love:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Ja det er det helt rigtigt kit jeg har fået sat på der som i malossi hæftet er angivet til at passe til Kymco Super 8.
Det er det jo så godt nok en Baotian koblingsenhed jeg har sat på min scooter så ved ikke om det betyder noget men den køre godt og meget bedre end de gamle slidte dele.
Nu skal jeg passe på ikke at køre for hurtig fordi jeg er vandt til at kunne lytte mig til hvor hurtig jeg køre men nu køre den med andre omdrejninger så hvis jeg tror jeg køre 30 km/t ud fra lyden så kigger jeg ned og ser jeg køre 40 km/t.

Den køre som en mis :love:
Godt den spinder ;)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er stadig en lille bitte smule vibrationer men det ikke noget i forhold til før.
Tænker det måske kan være krumtaplejerne som skal skiftes men det er jo en kæmpe operation og ikke sikkert jeg nogensiden kommer til at skifte dem.
Besvar