Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af Jps »

Sørgeligt må man sige. Den er nok væk for altid. Og hvis man finder tyven(e), så er der ingen straf at give dem.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Hva så nu? Er du så stadig uden scooter og med bus og cykel ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har ikke hørt noget eller set den smidt nogen steder.
Cykler så får jeg også noget motion men det bliver ikke så lange ture som på scooter.
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af netuse »

Hej Scootergrisen, jeg vil lige høre om du fik den rigtige dyse til karburatoren fra Speedline, og hvis du gjorde, hvad mærke og gevind størrelse var det så, jeg skal nemlig også købe bla. dyse(r) hos Speedline, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der passer på Super 8 :roll:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Fandt aldrig nogen der passede.
Jeg skrev noget om det på viewtopic.php?f=8&t=19&p=3521#p3521
Så er spøgsmålet om det er målt på den korrekte måde.
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af netuse »

Okay, jeg prøver at købe 5mm, det er bare underligt at der findes forskelige gevind størrelser
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Min scooter er tilbage :mrgreen: :party: :love:
Klokken 11:35 (4. april 2017) fik jeg et opkaldt fra politiet om at min scooter var blevet fundet men at den ikke så så køn ud :yikes:
Fik nummeret på en også gik jeg derover og ringene også kørte han mig hen til scooteren som de havde sat på noget der ligner en genbrugsplads også kørte han mig også ud og viste mig hvor de havde fundet den. Fordi jeg ville jo gerne vide hvor den havde ligget hvis der manglende nogen ting.
Der var vist nogen jægere der havde været ude og rydde op i skoven eller sådan noget også var den smidt ud over en skråning.
Han sagde den havde været tung og trække op og baghjulet vist ikke kørte rundt eller ikke så godt, men da jeg skubbe den rullede den heldigvist fint.
Jeg var ude og rode i jorden og fandt min 10 mm gaffelnøgle og plastikdækslet til VIN og gummidæmper og nogle plastikstykker men fandt desværre ikke resten af værktøjet og hvad jeg ellers havde.
Der mangler næsten ikke noget, kun et sidespejl, benzindækslet, topboksen også de fleste af de ting jeg havde i topboksen og under sædet og plastikdækslet i bunden af sædeboksen.
Det må være 5 måneder den har været væk.
Den har ligget på venstre side også er der løbet motorolie ud af luftfilteret.
Der er en smule benzin tilbage i benzintanken.
Har allerede fyldt nyt motorolie på og købt nyt benzin.
Men batteriet er vist helt færdigt det havde det jo heller ikke godt inden den blevet stjålet og min oplader vil ikke lade på det. Det har kun 1,7 volt og og den ene celle buler meget ud så må have et nyt batteri.
Kickstarteren virkede jo ikke fordi jeg havde fjernet kickstarterdrevet med vilje så det sker ikke noget når man træder ned på kickstarterarmen så kan været tyven har været ked af at jeg havde gjort sådan og at den ikke kunne startes når batteriet drænet efter noget tid.
scooter_fundet_1.jpg
scooter_fundet_2.jpg
scooter_fundet_3.jpg
scooter_fundet_4.jpg
scooter_fundet_5.jpg
scooter_fundet_6.jpg
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af Jps »

Den bliver da halvdyr at fikse?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg vil bare gerne have den til at kunne køre.
Mangler vist bare nyt batteri, forreste venstre blinklys skal laves (kan ikke se pæren udefra), også et benzindæksel. Måske et nyt fordæk.
Også måske lidt ledningsarbejde. Men jeg kan ikke umiddelbart se der er lavet hærværk på ledningsnettet.
Men der er vist stukket noget i tændingslåsen og ratlåsen er vel også ødelagt så det må jeg lige se om jeg kan lave eller om jeg skal droppe tændingslåsen den dur jo ligesom ikke rigtig til så meget alligevel.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Jeg vil bare gerne have den til at kunne køre.
Mangler vist bare nyt batteri, forreste venstre blinklys skal laves (kan ikke se pæren udefra), også et benzindæksel. Måske et nyt fordæk.
Også måske lidt ledningsarbejde. Men jeg kan ikke umiddelbart se der er lavet hærværk på ledningsnettet.
Men der er vist stukket noget i tændingslåsen og ratlåsen er vel også ødelagt så det må jeg lige se om jeg kan lave eller om jeg skal droppe tændingslåsen den dur jo ligesom ikke rigtig til så meget alligevel.
Mon ikke der er rust i tanken, så? Og ny tændningslås kan ikke koste alverden. Samme ang. blinklys.
Besvar