kan jeg selv bygge en trailer til min knallert 45 ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: kan jeg selv bygge en trailer til min knallert 45 ?

Ulæst indlæg af Jps »

netuse skrev:
Jps skrev:Jeg tror man udregner det på samme måde som til bil. :)
Okay, jeg mener at en bils vægt er i køreklar stand, så vil jeg mene at min vægt må være ca. 118 kg ;) Men det kan jo være ligemeget, knallert 30 må jo ikke køre med trailer :x
Måske vi skulle starte en interesse organisation "Knallert/scooter" noget i stil med Cykellistforbundet ;)
God idé, men er prøvet på BS i 2008, og det gik op i hat og briller, da vi ikke kunne blive enige, trods vi havde Kragen som frontfigur. Han gad ikke til sidst, efter megen ævl og kævl, medlemmerne imellem. :(
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: kan jeg selv bygge en trailer til min knallert 45 ?

Ulæst indlæg af netuse »

Jps skrev:
netuse skrev:
Jps skrev: Måske vi skulle starte en interesse organisation "Knallert/scooter" noget i stil med Cykellistforbundet ;)
God idé, men er prøvet på BS i 2008, og det gik op i hat og briller, da vi ikke kunne blive enige, trods vi havde Kragen som frontfigur. Han gad ikke til sidst, efter megen ævl og kævl, medlemmerne imellem. :(
Humm, okay jeg kan godt se det ikke hjælper at alle vil være høvdinger, men hvis man startede med at en 5 - 10 stykker satte sig ned og blev enig om et udkast til vedtægterne og starter organisationen op med en bestyrelse, vedtager vedtægterne, offentligøre organisationen så kan man melde sig ind. Jeg er sikker på at en organisation har større gennemslags kraft hos politikerne end en enkelt person har...
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: kan jeg selv bygge en trailer til min knallert 45 ?

Ulæst indlæg af Jps »

netuse skrev:
Humm, okay jeg kan godt se det ikke hjælper at alle vil være høvdinger, men hvis man startede med at en 5 - 10 stykker satte sig ned og blev enig om et udkast til vedtægterne og starter organisationen op med en bestyrelse, vedtager vedtægterne, offentligøre organisationen så kan man melde sig ind. Jeg er sikker på at en organisation har større gennemslags kraft hos politikerne end en enkelt person har...
Ja jo flere man er, jo bedre. Men det skal jo så være lidt ligesom FDM, før det batter noget.
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: kan jeg selv bygge en trailer til min knallert 45 ?

Ulæst indlæg af netuse »

Jps skrev: Ja jo flere man er, jo bedre. Men det skal jo så være lidt ligesom FDM, før det batter noget.
Ja det skal det, man kan jo se hvad for en magt Cykellistforbundet har, man kan jo kopier nogen af deres idéer.
Man kunne lave et opslag her på Scootergrisen og på BS.
Jeg vil mene at dem der skal i en bestyrelse skal være voksne mennesker, ikke for at forklejne de unge.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: kan jeg selv bygge en trailer til min knallert 45 ?

Ulæst indlæg af Jps »

netuse skrev:
Jps skrev: Ja jo flere man er, jo bedre. Men det skal jo så være lidt ligesom FDM, før det batter noget.
Ja det skal det, man kan jo se hvad for en magt Cykellistforbundet har, man kan jo kopier nogen af deres idéer.
Man kunne lave et opslag her på Scootergrisen og på BS.
Jeg vil mene at dem der skal i en bestyrelse skal være voksne mennesker, ikke for at forklejne de unge.
Tror ikke der er nogen på BS der vil være med, trods de konstant klager over knallertlovgivningen :D. Jeg har prøvet det, og gider ikke prøve igen. Men du kan da skrive både her og på BS, om det var værd at prøve.
Brugeravatar
Dintid
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 166
Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
Scootere: VGA N1 Euro-45
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: kan jeg selv bygge en trailer til min knallert 45 ?

Ulæst indlæg af Dintid »

Hvor finder folk reglerne omkring godkendte træk og syn og sådan?

Her ses paragraf om tilladelse:
§70 i kapitel 11
https://www.retsinformation.dk/forms/r0 ... ?id=185819
§70 i kapitel 11
§70 i kapitel 11
Besvar