Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er vist for at motorens vibrationer ikke skal gå så meget i stellet.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Det er vist for at motorens vibrationer ikke skal gå så meget i stellet.
Ja, det er jeg klar over, men på Big er det så et almindeligt leje, der er med til at sørge for at den er vibrationsfri.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så fik jeg endelig hentet de motorbøsninger jeg har haft liggende længe.
Så må jeg se om jeg kan få dem på.
motor_bosning_1.jpg
motor_bosning_1.jpg (115.4 KiB) Vist 5614 gange
motor_bosning_2.jpg
motor_bosning_2.jpg (81.29 KiB) Vist 5614 gange
NTK FB0157 56
NTK FB0157 56
motor_bosning_3.jpg (54.95 KiB) Vist 5614 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så kom jeg i byggemarked og fandt en gevind stang også nogle skive og møtrikker og en plade.
Men jeg manglede sådan en "skål". For eksempel en stor møtrik eller en løs top til skraldenøgle men det havde de ikke men så er der heldigvis en traktorforhandler hvor de har sådan nogle store bolte osv, den største de havde havde var lige præcis for lille men så fandt jeg en top til skraldenøgle de have hvor den passede perfekt i både i bredde og dybe. Det var næsten utroligt den passede så godt og uden at toppen var unødig lang så det var meget godt.
Gav cirka 30 i byggedmarked og cirka 50 for toppen også havde jeg mit specialværktøj til 80 kroner det var da billigt.
Den var godt nok lidt lang og arbejde med den gevindstand på en 1 meter eller hvor meget den var men det virkede.
Lige i starteren kørte den lidt skævt ind men så var det bare og løsne og sætte det korrekt på igen.

Og nu er scooteren samlet og jeg har været ude og køre en tur på den igen for første gang i... 2 måneder eller sådan noget. :party:
ny_bosning_ved_at_blive_monteret.jpg
ny_bosning_ved_at_blive_monteret.jpg (128.1 KiB) Vist 5597 gange
ny_bosning_monteret.jpg
ny_bosning_monteret.jpg (123.98 KiB) Vist 5597 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg er jeg punkteret igen på bagdækket.
Et 5 cm langt rustent søm.

Men det gik meget godt med at få det lappet nu er jeg jo ved og have prøvet det nogle gange.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af oskar33 »

Sømspøgelset og luftspøgelset kommer altid når man er langt hjemmefra. Sømspøgelset mødte jeg i Køge og luftspøgelset i Odsherred. Der er formentlig kun én luftstander beliggende i Vig til hele det store område.
Men de der små luftpumper som jeg viste er ikke så dumme så hvis man har taget proptrækkeren, nåleøjet og slimpølserne med så kan man vel også stå ude på landevejen og fixe det. Jeg vil nok overveje et Falck-abonnement - det har jeg sørme haft meget glæde af. Der har aldrig været noget pjat med dem om man så var kørt tør for benzin.

Iøvrigt kan man få en ordentlig bøtte lappeskum i Lidl til 39 kr. Så behøver man ikke at frygte noget.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af Kymconørden »

scootergrisen skrev: ..mit specialværktøj til 80 kroner det var da billigt.
Det nice :thumbup:
Og godt at se det kan lade sig gøre. Frygtede selv de dumme bøsninger, hvis de skulle stå af en dag.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så formåede jeg og være med i 2 påkørsler på en tur til tankstationen.

Først kommer jeg ind på tanken lige efter en bilist.
Der er kun 2 steder at tanke benzin og den anden er optaget så jeg holder bag bilisten som jeg tror skal tanke men det skal han åbenbart ikke fordi så kommer der en anden biliste i modsatte ende også og nu begynden bilisten foran mig så at bakke og da jeg lidt har slukket motoren siger mit horn ikke så meget da jeg trykker også må jeg ned og dreje nøglen og der er også nogle andre som er der som når og får råbt lidt og bilisten har vist døren på klem så han hører det lige hvor man køre på mig. Der skete ikke noget andet end at jeg kunne høre forskærmen skrabede på bagenden af bilen.

Nå men jeg fik tanket og på vej tilbage er der selvfølgelig en bilist der køre ud fra en egendom og vælger at stoppe bilien lidt midt på cykelstien så den ikke kunne holde mere i vejen og jeg kan se bilen langt væk fra, 300 meter eller noget. Jeg kommer nærmere og nærmere men bilen bliver ved med at holde det samme sted. Så sætter jeg det lange lys på når jeg er 100 meter derfra og klokken er snart 22:00 så det skulle da være til at se hvis ellers kan kigger men det hjælper ikke noget. Så nu er jeg sku helt oppe i bilen og køre ind i siden af den med mit lange lys lige ind i hvor hun sidder.
Så ruller hun vinduet lidt ned og hun har selvfølgelig sin obligatoriske mobiltelefon oppe ved siden af hovedet og siger at hun ikke kunne se mig og at hun ikke bruger sin mobiltelefon. Nej det godt du. Syntes ligesom jeg har hørt det før.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af balle »

scootergrisen skrev:Så formåede jeg og være med i 2 påkørsler på en tur til tankstationen.

Først kommer jeg ind på tanken lige efter en bilist.
Der er kun 2 steder at tanke benzin og den anden er optaget så jeg holder bag bilisten som jeg tror skal tanke men det skal han åbenbart ikke fordi så kommer der en anden biliste i modsatte ende også og nu begynden bilisten foran mig så at bakke og da jeg lidt har slukket motoren siger mit horn ikke så meget da jeg trykker også må jeg ned og dreje nøglen og der er også nogle andre som er der som når og får råbt lidt og bilisten har vist døren på klem så han hører det lige hvor man køre på mig. Der skete ikke noget andet end at jeg kunne høre forskærmen skrabede på bagenden af bilen.

Nå men jeg fik tanket og på vej tilbage er der selvfølgelig en bilist der køre ud fra en egendom og vælger at stoppe bilien lidt midt på cykelstien så den ikke kunne holde mere i vejen og jeg kan se bilen langt væk fra, 300 meter eller noget. Jeg kommer nærmere og nærmere men bilen bliver ved med at holde det samme sted. Så sætter jeg det lange lys på når jeg er 100 meter derfra og klokken er snart 22:00 så det skulle da være til at se hvis ellers kan kigger men det hjælper ikke noget. Så nu er jeg sku helt oppe i bilen og køre ind i siden af den med mit lange lys lige ind i hvor hun sidder.
Så ruller hun vinduet lidt ned og hun har selvfølgelig sin obligatoriske mobiltelefon oppe ved siden af hovedet og siger at hun ikke kunne se mig og at hun ikke bruger sin mobiltelefon. Nej det godt du. Syntes ligesom jeg har hørt det før.
Har skrevet det før, men ufatteligt mange bilister har gang i deres mobiltelefoner når de kører. Og det koncentrerer de sig så om, mens andre trafikanter må finde sig i farlige og skideirriterende situationer.

Venligst Erik.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så fik man da lidt mindre respekt over for bilister i dag som om det ikke var slemt nok.
Kommer kørende på en vej hvor der ikke er cykelsti og nærmest ingen plads til højre for kantstriben.
Så ser jeg i sidespejlet at der kommer 2 bilist der kører parallelt ved siden af hinanden. Først ser det se ud som om den ene overhaler den anden men de bliver ved med at køre frem parallelt lige ved siden af hinanden så jeg må køre helt ud til kanten af vejen for ikke at blive kørt ind i, kan ikke huske om jeg køre af asfalten.
Det virker klart som om de bare køre lige frem som om der intet var de skulle køre uden om.
Lige i røven af dem er en tredje bilist og de to der køre parallelt bliver ved med at køre sådan.
Så det kan da være jeg lige reddede mig selv i dag ved at kigge så meget i sidespejlet som jeg gør.
Endnu en grund til og køre med kamera.
Besvar