Kaput cylinder

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Kaput cylinder

Ulæst indlæg af Jps »

Det er dyrt at køre på knallert, har du så mærket på den hårde måde :(.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Kaput cylinder

Ulæst indlæg af oskar33 »

Tjah men jeg får det godt af det. :_)
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: Kaput cylinder

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Kymconørden

vil du ikke give en melding om benzin forbruget 50cc kontra 70cc hvis / når du har det oppe at køre ?
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Kaput cylinder

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Så må vi da håbe at mekanikeren hos Tanten har lavet det ordentligt :/
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Kaput cylinder

Ulæst indlæg af balle »

oskar33 skrev:Tjah men jeg får det godt af det. :_)
Det kan jeg snildt følge dig i :D Det er simpelthen den bedste terapi for mig, der ellers ikke har den store fidus til mange af de forskellige terapier.
Må jeg spørge, hvad skyldtes defekten på cylinder og stempel, og hvor langt havde scooteren kørt?

Venligst Erik.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Kaput cylinder

Ulæst indlæg af oskar33 »

Scooteren havde kørt ca. 12.000 (speedometret blev også lige fikset). Jeg havde meget svært ved at kommunikere med mekanikeren og jeg fik ikke hverken cylinder eller topstykke med hjem i en lille plastikpose. Men udgangspunktet var at motoren var begyndt at at prutte ved decceleration i foråret så den havde vist svaghedstegn som faktisk ikke forsvandt over hele sommeren. På en vej i Gentofte tabte den fuldstændig kompression og en Falck-tekniker prøvede at se om han kunne få den i gang.

Det der irriterer mig allermest idag er Thansens forretningsmetoder hvis man kommer som den fortabte søn og vil have dytten lavet og får at vide at ens scooter har været misligeholdt som om der var en historik på min scooter og at ejeren havde diskuteret mit køretøj med den tidligere ejer. jeg henvendte mig til Thansen og spurgte om det var rigtigt at der var forskel på kunder alt efter hvor mange af deres servicepakker man havde købt og stillede også spørgsmål ved kvaliteten af den olie som bliver hældt på (jeg var selv tvunget til at købe en servicepakke). Det der også bekymrede mig var deres datasikkerhed og hvor mange som havde kendskab til ens oplysninger og hvad det egentlig var man registrerede.
Jeg fik nogenlunde ordentlig behandling og besluttede foreløbigt at begrave stridsøksen

Alle ved at Thansen har brugt temmelig mange ressourcer på at komme deres blakkede image til livs men jeg fornemmer stadig at man prøver at fremmedgøre folk for deres scootere så de til sidst ikke selv er i stand til at skifte luft. Det er en dårlig strategi da markedet for scootere er gunstigt og de bør holde sig til at sælge køreglæde til folk lige meget hvad, ihvertfald som man ikke føler sig behandlet som en andenrangskunde.

Det som personligt irriterer mig er at jeg ikke har et sted jeg kan stå i ro og fred og rode med ting jeg ikke har så meget forstand på, så man kan efterlade scooteren usamlet.

Det kan godt være at jeg skriver noget mere om mit "lille" slagsmål med Thansen fordi det ene besøg alene gjorde mig endnu mere interesseret i deres forretningsmodel i forhold til scootere. F.eks. kunne jeg godt tænke mig at vide om VGA-scootere er sværere at skaffe reservedele til i forhold til Giantco-scooterne hvor næsten alt indmad kan skaffes r fra andre leverandører.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Kaput cylinder

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det ser ud til at mekanikeren blev kostet på arbejde en ekstra dag eftersom han brugte syv timer på den ifølge notaen...han har fikset forskellige andre ting f.eks forbremsen som hang, speedometer, gearolie skiftet og ny bolt monteret. Korroderede steder på støtteben og variatorskjod er blevet behandlet. Jeg synes ikke helt at scooteren accelerer så hurtigt men det kan også godt være at den forrige opsætning var lidt for meget for motoren og det var det som gjorde at noget blev ødelagt.
Jeg kan anbefale jer at skrive til Dennis hos Thansen. Jeg tror at det var scootergrisen som fremhævede hans chat. Det er ikke at sladre, da jeg tror at firmaet selv er interesserede i så mange tilfredse kunder som muligt
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Kaput cylinder

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Hvis der er skiftet my cylinder og stempel skal det da lige køres til, har du ikke fået det afvide?
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Kaput cylinder

Ulæst indlæg af oskar33 »

Nej det eneste jeg fik at vide var at der skulle justeres ventiler efter 1000km. Men det er rigtigt jeg fik den samme tanke om at der selvfølgelig var en tilkøreingsproces, som var det et nyt køretøj.
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: Kaput cylinder

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Er det ikke noget med at et nyt stempel ikke må få mere end 1/2 gas de første ca. 300km for derefter at gradvist stige til fuld gas ?
sys jeg har læst et sted men ka være jeg tar fejl..
Besvar