Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvad skulle det hjælpe og trække flere penge end de skal have ?
Kan man ikke sige til banken at hele beløbet skal annulleres fordi det har man aldrig købt for.

Jeg kunne forstille hvis man står og har tanket også tager sin mobiltelefon frem for at betale på den så ville en eventuelt bilist kunne blive noget så aggesiv hvis man ikke fjerner sig fra standeren omgående.
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Jeg ejer heller ikke en Smartphone, og ja de trækker 700 kr når du skal tanke mener jeg, men de kommer hurtigt tilbage igen
Men det syntes jeg heller ikke er iorden.

Men for mit vedkommende er jeg glad for den måde, end at skulle ind på en tank, da jeg har Socialfobi, og køre osse mest på ubemandet Stationer.

Men i kan takke alle tyveknægtene for at det er sådan i dag, og glæder mig ikke til fremtiden hvad angår betalings metoder, for det skulle blive ret integreret med det Smartphone lort :(
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Men hvorfor trækker 700 kroner ekstra hvordan kan det betyde at de er mere sikker på at få pengene ?
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Jps skrev:
zzzzleepy skrev:Hvad med bare et Tank kort ?

Det har vi, 2 stk hver altså 4 kort sammenlagt, til OK og et til Q8/F24

De trækker alle fra samme brændstof konto og til nøds kan man købe vare i Q8 med det også.
de trækker pengene næste mdr. ( derfor vi har en desideret benz konto )



ps. vi sætter flere penge på konto'en hver mdr end vi bruger
så det er samtidigt også en opsparings konto af en slags :thumbup:
Jeg skal ikke ha' noget tankkort, efter jeg fik at vide at f.eks OK hævede mere end det beløb man tankede for, som en slags sikkerhed for pengene. Det sg* da for åndsvagt.
ahva ???

typisk står der således hos os
feks. hæves d. 2-9
BS Q8 DANMARK A/S 1100,-
BS OK A.M.B.A 1200,-

Der er sku aldrig noget med 700kr eller lign ekstra.

Ved ikke hvordan i gør siden i oplever det ??
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af Jps »

Ku' jo være de har ændret deres politik, med at hæve mere end det beløb, man tanker for. Jeg læste om det i en avisartikel, for et par år tilbage.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af Kymconørden »

scootergrisen skrev:Elendig service.
Enig! Tankstationer der mistænker folk for at være tyve på den måde, og forlanger man skal stå og fjumme med forudbetaling for at tanke en skide scooter, kan tage deres benzin og deres gamle sure frøsnappere, og stikke dem HELT op bag i! Jeg forstår udemærket at tankene er desperate i forsøget på at undgå tyveri, men den løsning er lige fræk nok over for voksne mennesker der aldrig har stjålet så meget som et tyggegummi!
Her står den helt klart osse på den ubemandede døgn-tank med kort eller en 50er!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Med 50er skal jeg bare køre tanken tilpas tom først også giver det måske en ikke en fuld som jeg ønsker.
Hvis jeg har halv tank og skal ud på en lang tur så vil jeg gerne starte på en fuld tank men så ender man så sådan et tilgodebevis.

Der er vist flere og flere tankstationer hvor benzinstanderne og selv butikken blive "skubbet fra hinanden" altså hvor det ikke er samme firma. Også har de ansatte måske ikke adgang til at tænde pumperne men man skal rande frem og tilbage med kvittering med stregkode der skal scannes. Det fungere bare så uglat.

Lidt ligesom med 7-eleven der har overtaget billetsalget på diverse togstationer også står man der og spørger om de ved hvornår toget køre og får besked på at det kan man selv finde ud af. Det som om det er en belastning for dem at man kommer som vil give dem penge.

Det virker lidt ligesom om benzinen/billetsalget er noget de skal være med til at tilbyde men egentligt ikke har lyst til det.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Løsningen må være at hente 5 eller 10 liter ad gangen i en godkendt dunk, og så fylde op inden afgang. vær din egen tank-passer :thumbup:
Måske et problem i en lejlighed, og dog. Vi boede med petroleums-ovn, og slæbte den ene 10 liter-dunk petroleum op efter den anden. Så en lille dunk benzin ka vel ikke skade at have stående bag lokummet..
Det er ihvertfald rart at kunne toppe-op inden afgang, uden at skulle planlægge en tur forbi tanken først.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kommer an på om lokummet brænder. :lol:
Er ikke så meget for at have benzin andre steder end i tanken men ja det kunne man jo godt når man skulle have fuld tank og der lige manglede en eller to liter.
Også hvis man skulle afsted og natten hvor der ikke er så mange tankstationer der har åben.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ha ha, den var fame go, nej tænkte bare på den gode udluftning på et lokum :lol:

Ja, det ka nemt ødelægge en ellers spontan aften-tur, når man kommer i tanke om at der kun er 1 liter på, og man først skal finde penge og en åben tank, hvor man så osse skal betale forud..
Hvis timingen ellers passer og scooteren er næsten tom, fylder jeg osse den, samtidigt med en 10L dunk, og skal ikke tænke på penge, tank-stationer og ekspedienter de næste 600km.
Iøvrigt kan dunke mærket HD-PE i bunden bruges til benzin. Det slog mig at det er samme type man fx. får olie i, og man kunne da nemt gemme/have sådan en 1liters dunk med benzin i, med på tur. På Agilityen kunne den få plads under fodpanelet som en nød-dunk... :think:
Besvar