Giantco sprint cdi boks

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
brian.n1
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 15
Tilmeldt: 29. august 2013 01:17
Scootere: Giantco

Re: Giantco sprint cdi boks

Ulæst indlæg af brian.n1 »

så er den os testet med en anden pickup..stadig ingen gnist..kan det være i tændings låsen..men når jeg drejer nøglen virker horn og blink fint nok..men ka man brokoble nogle ledninger så der er strøm ned til boks eller hva der nu ska ha strøm for at lave gnist..for at se om det sku være det? ... er godt nok noget på herrens mark lige nu med den gnist :crazy:
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Giantco sprint cdi boks

Ulæst indlæg af Kymconørden »

brian.n1 skrev:..kan det være i tændings låsen..:
Ja, det sidste du kunne teste inden Cdien måske skal skiftes :weeping: er forbindelserne i cdi-stikket. Er der + og - i stikket når tændingen er på, er der forbindelse fra stikket og til pickup samt til tændspole. Det er faktisk lettere end det lyder men kræver næsten et multimeter...
Hvis du har en lille løs 12v pære med noget ledning på, vil den kunne vise dig om der er + og - på cdi-stikket. Og er der det, og du har testet og udelukket alle de andre dele i tændingen, begynder mistanken om en død Cdi at vokse endnu mere :think:

Ifølge dette Giantco diagram er der 4 ledninger i cdistikket. Den grønne skal have forbindelse ud til (-) på batteriet, stellet og motorblok og er (-). Den sorte skal der være +12 på når tændingen er på. Så en lille pære burde lyse når den tilsluttes den sorte og grønne ledning i stikket, og vise om Cdien får strøm.
Vedhæftede filer
billed1239.jpg
billed1239.jpg (133.01 KiB) Vist 3749 gange
Brugeravatar
brian.n1
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 15
Tilmeldt: 29. august 2013 01:17
Scootere: Giantco

Re: Giantco sprint cdi boks

Ulæst indlæg af brian.n1 »

så tror jeg endelig fejlen er fundet..ledningsnettet driller med stel div. steder..så det må jeg hellere få skiftet i morgen ;)
der har været mont. alarm på fra tidligere ejer..men den er afmonteret nu..ud med det skrammel
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco sprint cdi boks

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Emnet er oprettet i det forkerte engelsk forum.
Jeg flytter det over i det danske forum.
Besvar