Lys problemer på en kymco Agility

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
hien84
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27. marts 2013 15:58

Lys problemer på en kymco Agility

Ulæst indlæg af hien84 »

Hej,

Er der en der måske kan hjælpe mig. Jeg har problemer med lys på en kymco Agility. Når jeg tænder scooteren er der intet lys. dvs. nærlyset virker ikke. Jeg kan heller ikke sætte lang lys på konstant, men når jeg trykker ned på langlys kort og slipper virker den helt fint. Begge pærer er skiftet med nye, men ved ikke helt hvordan jeg får lang lys og nærlys til at virke igen.

håber nogle kan hjælpe

Mvh. hien
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Lys problemer på en kymco Agility

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan være det er kontakten der har dårlig forbindelse.
Du kunne prøve og sætte tændingslåsen på OFF også sprøjte noget WD40 eller låsespray eller andet meget tyndtflydende smørrelse ind det rette sted ved kontakten også vippe så meget den kan igen og igen mange mange gange og eventuelt sprøjte med trykluft bagefter hvis du har det og se om det så virker.

Du kan se her hvor kontakterne er. Tryk ned på kontakten og sprøjt oppe i venstre hjørne cirka.
Billede
Du kan se frobindelserne her.
Billede

Billederne er fra Kymco Super 8 men det er sikkert magen til på din.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Lys problemer på en kymco Agility

Ulæst indlæg af Baddi »

Inden du begynder at skille noget ad, så tjek at lysvælgeren ved højre hånd ikke står på parkeringslys eller slukket lys. Hvis man aldrig bruger det tjekker man det ikke, men man kan alligevel godt komme til at sætte den derover når man parkerer og så virker lyset ikke medmindre man klikker nedad på "passing". :D

Jeg ved ikke om det er det der er sket for dig, men det skete engang for mig, hvor jeg endte med at køre rundt i et par dage i mørke og skifte pærere hele tiden før jeg opdagede at jeg var kommet til at ramme lysvælgeren. :mrgreen:
Besvar