4 Takts motor til Yamaha

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

4 Takts motor til Yamaha

Ulæst indlæg af Fut »

Jeg så på et tidspunkt en motor fra en Yamaha Neos 4. Den havde motorophænget på "ryggen" og det er faktisk noget jeg godt kunne bruge til min Scootcar. Den har nemlig også motorophænget der. Desværre er Neos'en vandkølet og jeg skal bruge en luftkølet. Nu skulle Sym motoren være magen til, Er der nogen der ved om motoren fra Sym har ophænget på ryggen lige som Yamaha? Og Hvad med Mover?
Motoren er i øvrigt mere egnet end GY6 som jeg tidligere har tænkt på. Dels sidder ophænget forkert på GY6, og dels er Yamahaen underkvadratisk, altså slaglængden er større end boringen, og det giver mere moment hvad jeg har brug for til en Scootcar der er næsten dobbelt så tung som en alm. scooter.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: 4 Takts motor til Yamaha

Ulæst indlæg af balle »

Prøv at kigge på easyparts. F.eks. her: http://www.easyparts.nl/showdrawing/185 ... Comp..html
Så vidt jeg kan se har den motorophænget på "ryggen". Hvorfor må motoren ikke være vandkølet? At Sym-motoren skulle være magen til Neos`en kan jeg ikke forestille mig; så ville den vel også være vandkølet?

Venligst Erik.
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: 4 Takts motor til Yamaha

Ulæst indlæg af Fut »

En Scootcar er luftkølet og der er ingen steder at sætte en køler så derfor må den være luftkølet.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: 4 Takts motor til Yamaha

Ulæst indlæg af balle »

Jamen køleren er skam integreret (bygget med) i motoren, så ingen problem. Bare den kan få luft.

Venligst Erik.
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: 4 Takts motor til Yamaha

Ulæst indlæg af Fut »

Så er der altså ingen køler der skal findes plads til? Tykt. :party:
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: 4 Takts motor til Yamaha

Ulæst indlæg af balle »

Fut skrev:Så er der altså ingen køler der skal findes plads til? Tykt. :party:
Ganske enkelt nej. Kunne ikke finde et detaljefoto, men lige til højre for udstødningen på dette foto sidder luftindtaget. Bag det sidder køleren, og bag køleren sidder ventilatoren der sørger for at køle væsken i køleren. Altsammen integreret i èn enhed, altså motoren. http://www.motorstown.com/imgs/19490-ya ... oke-4.html

Venligst Erik.
Brugeravatar
Zandra
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30. juli 2014 21:21
Scootere: SYM Mio 50

Re: 4 Takts motor til Yamaha

Ulæst indlæg af Zandra »

Hvor finder jeg benzinfiltret på en SYM MIO 50 når jeg kikker under sædeboksen?
Kan ikke finde det men vil gerne udskifte med det nye da den ikke vil starte måske fordi den har stået længe (1år) Har isat nyt batteri og der er gnist på tændrøret.
Mvh. Zandra
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: 4 Takts motor til Yamaha

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Zandra skrev:Hvor finder jeg benzinfiltret på en SYM MIO 50 når jeg kikker under sædeboksen?
Kan ikke finde det men vil gerne udskifte med det nye da den ikke vil starte måske fordi den har stået længe (1år) Har isat nyt batteri og der er gnist på tændrøret.
Mvh. Zandra
Hej du har oprettet spørgsmålet det forkerte sted.
du kan læse hver hvordan du oprettet et nyt emne : http://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=213
Så kan du kopiere det du her skrevet ind i det nye emne så sletter jeg det du har skrevet her.
Besvar