Dr. Big vil ikke starte ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
thesk3
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 47
Tilmeldt: 20. april 2013 23:25
Køretøjer: PGO New Ligero (30 km/t) Årgang 2013
Kontakt:

Dr. Big vil ikke starte ?

Ulæst indlæg af thesk3 »

Hejsa...

Jeg var ude og køre i går, ligesom hvilken som helst hverdag, kørte ud til Bilka, gik ind og handlede. Da jeg kom ud til den ville den ikke starte med kickstart og ej hælder el-start (hvilket aldrig virker dvs. motoren ikke kan tændes med el-start, men el-start motoren virker fint. :shock: ved dog ikke hvorfor den ikke kan tændes med el-start?).

Det jeg ikke forstår er, at den altid plejer at starte, men nu vil den lige pludselig ikke mere? :problem: :eh: ...

hvad kan være galt ?
Jeg har ikke pillet i kaburator, og der kommer masser af benzin derned til den, og når jeg bruger el-start så virker lyder det til at der stadig er kompression på, en meget kraftig og god kompression.
Det skal lige siges at den lige har fået ny stator på monteret og fået nyt tændrør, altså en " ti'er ".

Mange hilsner Theodor.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Dr. Big vil ikke starte ?

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Det kunne lyde som en tændings-fejl.
Har du tjekket om der er gnist på tændrøret, på motor-blokken?

Det med at el-start virker og drejer motoren fint rundt, men kun kick-start kan starte den, var jeg ude for med min Kymco i mange år, indtil den fik skiftet CDI, så sprang den igang med el-start. Den CDI havde det osse med at nægte at gniste (sommetider) når den blev kold og fugtig. (den var træt)
Hvis der ikke er gnist på din, kunne du lige prøve at lægge CDIen et lunt sted, og prøve igen. Når min kom i varmen, virkede den :crazy:

Prøv også og tjek alle stik og forbindelser, hætte, kabel, spole, CDIstik for ir og rust.
Brugeravatar
sprint690
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 48
Tilmeldt: 20. april 2013 14:29
Køretøjer: CPI popcorn 30km 05(årgang) (70cm)
Geografisk sted: fyn

Re: Dr. Big vil ikke starte ?

Ulæst indlæg af sprint690 »

efter min mening... godt være jeg er helt galt på den....

men jeg syntes det lyder som en stel-forbindelse der ikke er helt god mer... ellers er det ja som kymconørden skriver med din CDI box.. der ere træt...

:D :D tjek alt stel :: det nok mit bedste bud :D
Brugeravatar
thesk3
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 47
Tilmeldt: 20. april 2013 23:25
Køretøjer: PGO New Ligero (30 km/t) Årgang 2013
Kontakt:

Re: Dr. Big vil ikke starte ?

Ulæst indlæg af thesk3 »

Har skiftet CDI boks, det var ikke det som var problemet. Checkede og så stel forbindelser og de var alle ok. Checkede til sidst generatoren og gnist i tændrøret og fandt ud af at den ikke gnistede, pga. at piclup'en hang og "dinglede" i én skrue og sad ikke fast nok, hvilket så også var grunden til at den ikke ville starte med start moteren. Tusind tak for hjælpen! :D Havde nok opgivet hvis ikke jeg havde spurgt jer :)
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Dr. Big vil ikke starte ?

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Super :thumbup:
Og så slap du for en T-Hansen scooter ;)
Besvar