Hot 50 kan ikke gå i tomgang

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
thesk3
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 47
Tilmeldt: 20. april 2013 23:25
Scootere: PGO New Ligero (30 km/t) Årgang 2013
Kontakt:

Hot 50 kan ikke gå i tomgang

Ulæst indlæg af thesk3 »

Hej alle i kloge mennesker. :) :D

Min kæreste har li', for ik så længe siden, købt en brugt PGO HOT 50 hvor disse begrænsninger var fjernet, dvs. skive, orig. udstødning skiftet ud med en udstødning uden katalysator og blindrør. Jeg går udfra at de er de eneste som egentligt begrænser.
Hun ville gerne have lidt på toppen uden at skulle sætte ny cylinder sæt i, så jeg prøvede at sætte tomgangen lidt op, skruede den faktisk helt ind, vilket resulterede i at den ganske vist var lidt quick i det og fik lidt mere på toppen, men den efter noget tid døede i tomgangen og ville lige pludseligt ikke trække mere. Så gik vi ind på denne side og læste og fandt ud af at vi kunne prøve at skifte hoveddysen i kabu. og det gjorde vi, gik fra 72 til 76, og det hjalp, den trak som den skulle fræssede af sted, men den ville / vil stadig ikke gå i tomgang.

Det lyder som om den drukner i enten luft eller benzin i tomgangen, hun er nød til at give gas hele tiden for at holde den igang.
Når den så går ud, kan den være nem at starte, men den er for det meste lidt svær og starte fordi man skal være så pokkers forsigtig med at give gas, en gang man kommer til at give gas før den er startet er den druknet.

Hvad er der galt?????

ps. jeg er en noob til det med scootere, :oops: så i må meget gerne skrive udførligt på alm. dansk uden forkortelser og tekniske betegnelser. :eh:
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Hot 50 kan ikke gå i tomgang

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Den dyse i har skiftet, er kun til når scooteren skal køre. Der sidder også en dyse der giver benzin til tomgangen. Hvis scooteren ikke vil køre i tomgang, kan det være at "tomgangsdysen" er tilstoppet, (eller er for lille) eller nogle af de små kanaler benzinen løber i, er tilstoppede. I kunne prøve at tjekke/rense tomgangs-dysen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hot 50 kan ikke gå i tomgang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og juster tomgangsskruen som der står her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... er_tomgang
Brugeravatar
thesk3
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 47
Tilmeldt: 20. april 2013 23:25
Scootere: PGO New Ligero (30 km/t) Årgang 2013
Kontakt:

Re: Hot 50 kan ikke gå i tomgang

Ulæst indlæg af thesk3 »

Så blev det fikset ved at sætte en større kaburator på fra en T-rex 50, som havde en større tomgangsdyse :D´... Tak for hjælpen :D
Besvar