Jubii! Så kom der liv i min Baotian ;-)

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
reptiled
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. marts 2013 21:05
Scootere: Baotian BT49qt-7
Geografisk sted: Aalborg

Jubii! Så kom der liv i min Baotian ;-)

Ulæst indlæg af reptiled »

Hejsa!

Synes lige jeg ville fortælle at det lykkedes at få liv i maskinen. Så meget skylder jeg efter alt det hjælp i har givet mig. ;)

Den går dog noget urent, svært ved at tage gassen af og til, og meget varierenede hvor mange omdrejninger den kommer op på.
Jeg regner med det er et justeringsspørgsmål, udstødning, indsugning, karburator er sprit nye, så kan ikke være der problemet er.

Måske den skal dyses om? Nålen justeres...

Er bare så glad, og i har sgu en hel del af æren :-) Tak!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Jubii! Så kom der liv i min Baotian ;-)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Super.

Du kan prøve og køre med den noget tid også læg mærke til hvordan den køre og hvornår så kan det være vi kan fejlsøge det.

Hvis alt er standard så ville jeg bare køre med standarddysestørrelse. Hvis du kan juster nålen så er det let nok og prøve da du kun skal have lågen på karburatoren af så kan du prøve de forskellige niveauer. Jeg syntes mange af de billeder jeg har set på nettet der sidder låsen i det midterste hak på nålen så det ville jeg køre med hvis jeg var dig. Selvom jeg syntes jeg læste den skulle sidde i det øverste hak i en manual men det muligvis forkert.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Jubii! Så kom der liv i min Baotian ;-)

Ulæst indlæg af Kymconørden »

reptiled skrev:Den går dog noget urent, svært ved at tage gassen af og til, og meget varierenede hvor mange omdrejninger den kommer op på.
Jeg regner med det er et justeringsspørgsmål, udstødning, indsugning, karburator er sprit nye
Udstødning, er den original? Ny Indsugning, hvad er det?
Hvis du har ændret noget af det originale ved udst. og/eller indsugning, vil den nye karburator ikke passe til.
Symtomerne du beskriver, minder meget om en alt for mager blanding.
Baotians modeller er forskellige, det samme er dyserne. Måske du har fået en karburator til en anden model?
Ja, prøv at flyt nålen op, hvis det hjælper lidt, er dysen højst sandsynlig for lille.
Brugeravatar
reptiled
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. marts 2013 21:05
Scootere: Baotian BT49qt-7
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jubii! Så kom der liv i min Baotian ;-)

Ulæst indlæg af reptiled »

Hejsa!

Alle begrænsninger er taget på maskinen, men den kørte jo som en knallert mere eller mindre, fik dog god fart på med lidt hjælp, ned af bakke, medvind osv. Det var inden den strejkede. Karburatoren er en original 18,5 mmog ligner den gamle til forveksling, og udstødningen er fra "scooterland"

http://www.scooterland.dk/default.asp?P ... &HotPrice=

De har iøvrigt rigtig mange gode tilbud på stumper til langt de fleste mærker og modeller

Det er indsugningsstudsen jeg mener, den der bøjede gummi "fætter" den gamle var mør og slidt. Den sidder mellem Karburator og cylinder. Ingen af de nye dele er tundele. Alt er standard, bortset fra de fjernede begrænsninger...
Det virker som om den gerne vil tage flere omdrejninger end før, men dør så lidt ud igen. Som om jeg skal finde det rigtige sted på gassen før den kører ordentligt, og alligevel ikke. Den opfører sig lidt uforudsigeligt. Men er ret sikker på at det kun er småting, - en justering af en slags.

Endnu engang tak for respons
Brugeravatar
reptiled
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. marts 2013 21:05
Scootere: Baotian BT49qt-7
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jubii! Så kom der liv i min Baotian ;-)

Ulæst indlæg af reptiled »

Læste iøvrigt om andre der havde problemer med 4-taktere der ikke kunne tage gassen "pludseligt" tomgang, hvor håndtaget nærmest skulle drejes lidt efter lidt før den tog fat? Det er nok sådan noget jeg også er ude i...
Brugeravatar
reptiled
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. marts 2013 21:05
Scootere: Baotian BT49qt-7
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jubii! Så kom der liv i min Baotian ;-)

Ulæst indlæg af reptiled »

Har lige kørt en længere tur på 16-18 km. Og den opfører sig lidt ustabilt. Hvis ikke den får fuld gas efter at have stået i tomgang er den lige ved at gå i stå, hvis ikke den går i stå. Når den kører går den okay, men det er som om at gassen skal sænkes en anelse under fuld gas. Når jeg så skal accellerere efter rødt lys f.eks. så skal den have fuld gas for ikke at gå i stå. Har stillet luftskruen lidt mere ud, som om det hjalp en anelse, men der er stadig problemer. Ned af bakke hjælper det heller ikke at give fuld gas, den tager flere omdrejninger med håndtaget lige lidt under fuld gas. Til gengæld er den rimelig nem at starte med kickstarten. 3-4 forsøg så kører den.
Brugeravatar
reptiled
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. marts 2013 21:05
Scootere: Baotian BT49qt-7
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jubii! Så kom der liv i min Baotian ;-)

Ulæst indlæg af reptiled »

Den trækker iøvrigt også lidt bedre med gassen skruet lidt ned. Som om man skal finde det rigtige punkt, før den trækker ordentligt. - Men når den så kører, så kører den faktisk bedre end før, trækker bedre og lidt højere topfart. Men det er tydeligt at der er noget der kan give den det sidste pift ;-)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Jubii! Så kom der liv i min Baotian ;-)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du fjernet nogen begrænsning i luftfilteret ?
Brugeravatar
reptiled
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. marts 2013 21:05
Scootere: Baotian BT49qt-7
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jubii! Så kom der liv i min Baotian ;-)

Ulæst indlæg af reptiled »

Yep,det var noget med en tragt? Har ihvertfald ikke stødt på nogen, er er kun den gummistuds hent til karburatoren og selve filteret i kassen...
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Jubii! Så kom der liv i min Baotian ;-)

Ulæst indlæg af Kymconørden »

reptiled skrev:Den trækker iøvrigt også lidt bedre med gassen skruet lidt ned. Som om man skal finde det rigtige punkt, før den trækker ordentligt. - Men når den så kører, så kører den faktisk bedre end før, trækker bedre og lidt højere topfart. Men det er tydeligt at der er noget der kan give den det sidste pift ;-)
Det er fine beskrivelser du kommer med, meget præcise :thumbup:

I et forum skal man altid passe på med at sige: "Jeg er 100% sikker", men i dette tilfælde vover jeg altså pelsen:
Jeg er 100% sikker på at din dyse er for lille!

Beskrivelsen med at den faktisk kører bedre med mindre gas på toppen, og trækker bedre med lidt mindre gas, og man nærmest skal finde dens "gas-punkt", er alle TYDELIGE tegn på en Mager benzin-blanding.
Jeg har selv rodet med dyse-størrelser, og prøvet præcis det du beskriver. Så derfor: Større hoved-dyse!
Det skal siges at utætheder i, og omkring indsugningen, luftfilter-kassen, karburator, giver samme symptomer du beskriver. Men alt er vel tæt? Og sad nåle-clipsen i midten, på test-turen?
Tjek nummeret på dysen. Den burde nok ligge omkring de #80. Og flyt lige nåle-clipsen et trin ned (nålen løftes) inden du får skiftet dysen. det vil klart gi den lidt mere "skub" i mellem-gassen.

Kedelig advarsel ingen læser: En alt for mager blanding brænder MEGET varmt, og kan på kort tid skade motoren!
(Jeg brændte selv en ventil af på en kort tur :weeping: )
Besvar