Projekt Baotian BT49QT-7

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
reptiled
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. marts 2013 21:05
Scootere: Baotian BT49qt-7
Geografisk sted: Aalborg

Projekt Baotian BT49QT-7

Ulæst indlæg af reptiled »

Baotian BT49qt-7
Baotian BT49qt-7
Karburator
Karburator
Den nye potte (Ikke original)
Den nye potte (Ikke original)
Hey! ;)

Blev opfordret til at smide lidt billeder og info om knallerten, så det vil jeg da gøre...

Havde en CPI Popcorn tidligere, men have ALTID problemer med den, så da lejer i motor satte ud, valgte jeg at skille mig af med den. Jeg havde selv købt den brugt (1700) så ikke nogen herregård, ofrede heller ikke det vilde på den. Men den blev sat til salg som reservedele eller projekt. Jeg kom i snak med en der havde denne her Baotian 4 takter, som jeg aldrig havde hørt om. Han var tilgengæld interesseret i CPI'en og lidt stumper jeg havde stående, så fik Baotian'en for små 700 kr. :-)

Den kørte fint en uge-14 dage, men døde så. Men stædig som jeg er gav jeg ikke op, selvom jeg intet kender til 4-takts motorer. Jeg købte ny udstødning (Den gamle var gennemtæret og lappet sammen), købte ny karburator, da den også så lidt medtaget ud. Samt en indsugningsstuds, da den gamle var mør og sprækket.

Jeg har brugt forummet her en del, og det har været stor nytte. Havde lidt problemer undervejs, specielt med den vacuum benzinhane, som drillede efter skift af karburatoren. Nu er der så liv i den lille kineser igen, dog skal den justeres for at gå optimalt. Men regner med at det er småting. Måske noget med en større/mindre dyse, stille på nålen... Noget i den retning.

Med tiden vil jeg shine den helt op. Lakere, og pimpe den, så den ikke ligner alle andre. Kommer desværre til at investere i nogle skjolde, da de enten mangler eller er tapet sammen...

Her er lidt billeder som den står nu
Besvar