Vakarbyúrcum Benzin Hane...

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
reptiled
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. marts 2013 21:05
Scootere: Baotian BT49qt-7
Geografisk sted: Aalborg

Vakarbyúrcum Benzin Hane...

Ulæst indlæg af reptiled »

Hej Alle i scooter folk!

Jeg skiftede i dag Karburatoren på min Baotian BT49qt.7. Den gamle var slidt og utæt og valgte at skifte både den og indsúgningsstudsen, Men, da det så var samlet var der intet benzin i benzinfilteret. Jeg sugede i benzinslangen, men ingenting. >Jeg sugede så i den anden slange som har forbindelse til toppen, heller intet, Kun da jeg pustede blev benzinfilteret fyldt... Er det rigtigt? At det er sådan det fungerer? Er nu mest tilhænger af en gammeldags benzinhane, man kann dreje på. Har ikke rigtig haft liv i den, så ved ikke om den får benzin nok, eller om der skal anden dyse i sådan en sprit ny karburator? (Om den er stor nok. Alle begrænsninger er taget, selvom den nu ikke løber ret meget hurtigere af den grund.

Kan i anbefale et af de der benzin indsugningsforstærker, der skulle give lidt ekstra acceleration osv? Eller er det pjat?

Det er jo en lille Baotian 4 takter ;-)

Lars
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vakarbyúrcum Benzin Hane...

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan læse om automatisk benzinhane her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... benzinhane

Er det sådan en med 2 slanger du har hvor benzinhanen er skruet i bunden af benzintanken ?
Billede
Så skal man suge i den nederste slange for at benzinenhanen åbner også kommer der benzinen ud af den anden slange.

Den fungere sådan at når motoren køre så kommer der vakuum i indsugningsstudsen hvor den nederste slange er monteret også kan der kommer benzin igennem.
Når motoren stopper så er der ikke noget vakuum i indsugningsstudsen og dermed lukker benzinhanen.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Vakarbyúrcum Benzin Hane...

Ulæst indlæg af Kymconørden »

reptiled skrev: Eller er det pjat? Det er jo en lille Baotian 4 takter ;-)
Nej, det er ikke pjat. Men i dit tilfælde nærmest værdiløs :weeping:
Den har hovedsalig effekt på 2-taktere (og sådan en har du heldigvis ikke :thumbup: ) og er noget af det sidste man benytter i tuningen af 4-takt, for at få et lille (lille!) boost på speeder-responsen. Effekten er minimal/ikke tilstede, på ikke tunede motorer.

Er karburatoren købt til den rigtige model, burde den passe i størrelse. Hoved-dysen er ikke skylden, hvis den ikke kan starte. Hoved-dysen "vågner" først ved fuld gas.
Brugeravatar
reptiled
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. marts 2013 21:05
Scootere: Baotian BT49qt-7
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vakarbyúrcum Benzin Hane...

Ulæst indlæg af reptiled »

Ok tak for hjælpen, jeg kigger på det. eller også investerer jeg i en "gammeldags" benzinhane... Så ved man da at der kommer noget "SNAPS" når hanen er åben...

Men skulle jo være mærkeligt om den ganle vacum benzin hane bare lige er stået af...
Brugeravatar
reptiled
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. marts 2013 21:05
Scootere: Baotian BT49qt-7
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vakarbyúrcum Benzin Hane...

Ulæst indlæg af reptiled »

Man kan ikke forestille sig at der sidder noget "transport-beskyttelse" som holder svømmer eller dysen er dækket til mod snavs osv. ? Det er er jo en spritny karburator... Måske et dumt spørgsmål, bare en tanke?
Besvar