Svømmer afstand på Giantco Sprint?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
giantco07
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 28
Tilmeldt: 7. januar 2012 17:56
Scootere: Giantco Sprint, 30'er, 50ccm, 2009, Sort/blå, Standard/lovlig, 12"hjul.
Geografisk sted: Silkeborg

Svømmer afstand på Giantco Sprint?

Ulæst indlæg af giantco07 »

Hej

har rodet lidt med svømmeren i karburatoren på min sprint, for at rette fejl med at den tømte svømmerhuset. Men er nu i tvivl om hvad svømmerafstanden er som standard.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11194
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Svømmer afstand på Giantco Sprint?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg ved det ikke men på nogen der skal linien på siden af svømmeren være parrallel med kanten af karburatoren. Kan være det skal være sådan på din.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Svømmer afstand på Giantco Sprint?

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Mon ikke vi har ca. samme karb?
Sådan ser det ud på en Agility.
Lige med kanten.
Vedhæftede filer
kab 006.jpg
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11194
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Svømmer afstand på Giantco Sprint?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Man kan også se det her hvor svømmerens samling danner en streg lige ved kanten.
Billede
Det kan være du skal holde karburatoren skævt sådan at ikke hele vægten fra svømmeren trykker på på nåleventilen.
Dengang jeg prøvede hvor jeg startede med at vendre karburatoren på holdet der var svømmeren så tung at den trykkede ned på nåleventilen som har en fjeder i sig også får man nok ikke det rigtige billede af svømmerhøjden.
Brugeravatar
giantco07
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 28
Tilmeldt: 7. januar 2012 17:56
Scootere: Giantco Sprint, 30'er, 50ccm, 2009, Sort/blå, Standard/lovlig, 12"hjul.
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Svømmer afstand på Giantco Sprint?

Ulæst indlæg af giantco07 »

Jeg prøver jeres forslag, hvis den ikke går ud igen på en lang tur. Den gik ud når jeg slap gassen når den havd kørt med fuld gas i lang tid ca. 4-5 km. Har nu fået knallerten til køre. Målte/indstillede svømmeren til 17mm Parallet med hoved dysen (spec. fra kymco agility). det er en cvk karburator jeg kører med. Startede fint og jeg har kørt en prøvetur, men er spændt på om den vil starte når den er kold og har stået natten over :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11194
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Svømmer afstand på Giantco Sprint?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kymco Agility og Giantco har ikke samme karburator så ikke sikkert det giver meningen at bruge info fra Kymco.

Har du justeret tomgangen korrekt ? Ellers prøv og juster den lidt op.
Brugeravatar
giantco07
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 28
Tilmeldt: 7. januar 2012 17:56
Scootere: Giantco Sprint, 30'er, 50ccm, 2009, Sort/blå, Standard/lovlig, 12"hjul.
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Svømmer afstand på Giantco Sprint?

Ulæst indlæg af giantco07 »

Den startede i andet huk her til morgen, har skruet den lidt op i tomgang. Det lyder som om den godt vil gå ud når jeg bremser ned for at holde stille, men jeg kan redde det ved at give lidt gas. Kan mærke at den har lidt svært ved at komme op i fart lige efter at have holdt stille, men kommer op i fart. Måske jeg skal prøve at stille flyder som I beskriver. Jeg har ikke kunnet finde en manual hvor data for karburator på en Giantco eller en Baotian som jeg går ud fra er samme karburator, det står ikke i den som ligger her på siden. Derfor spørger jeg om nogle af jer har erfaring med det.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11194
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Svømmer afstand på Giantco Sprint?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har den her Baotian motor servicemanual men jeg kan ikke umiddelbart se der står noget om svømmehøjde : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... manual.pdf

Jeg ved ikke om det kan være på grund af svømmehøjden den gøre det.

Men ellers prøv og rens karburatoren grundigt. Der ved tomgangsdysen og blandingsskruen er nogen små gange/huller og der er også en air vut off valve.
Billede
Du kan se her at når vippegassjpældet er lukket er nogen af hullerne efter spjældet og det er så her der suges benzin ind fra.
Det stor hul er fra chokeren men der kan kun komme noget når chokeren er åben så så motoren er varm kommer der ikke noget der.
De mellem hul er fra efter blandingsskruen og de små huller der kan altid komme benzin op. Jeg ville fokusere på at rense de små og mellem huller som får benzin fra tomgangsdysen som du også skal rense. Den har nogen meget små huller. Altså køb noget karburatorrens eller brug tryk luft eller noget andet og sprøjt gennem alle de små gange og huller, tag blandingsskruen ud og sprøjt ind der. Du kan bruge sådan et strå (plastikrør) på trykdåsen sådan at du kan komme ind og sprtøjte de rigtige steder.

Jeg tror umiddelbart mere det er på grund af tomgangsskredsløbet, blandingsskruen, tomgangsskruen at den gør ud når du stopper for rødt.
Jeg har haft samme problem også har jeg prøvet at sprøjte ind diverse steder og juster og nu går den ikke så tit ud.
Besvar