Blinklys problem

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
anm1808
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. marts 2013 19:16
Scootere: Scooter 45: Giantco Sprint Se
Geografisk sted: Skals/Viborg - Danmark

Blinklys problem

Ulæst indlæg af anm1808 »

Hej
Jeg har for ikke så længe siden købt en scooter 45: Giantco sprint se. men nu virker det højre blinklys bag på ikke. Jeg har prøvet med en ny pære, men det hjalp ikke, så jeg tror måske det har noget med en sprunget sikring at gøre, men da jeg ingen forstand har på scootere ved jeg ikke engang hvor sikringerne sidder eller hvordan de ser ud... har prøvet at kigge på diverse sider, men har ikke haft held med at finde ud af det... :(

håber der er nogen der vil hjælpe :)
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Blinklys problem

Ulæst indlæg af --- »

Hvis ellers de andre blinklys virker, så er det ikke en sikring. Det kan være fatningen, eller ledningen bag på lygten til blinklyset den er gal med.
Brugeravatar
anm1808
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. marts 2013 19:16
Scootere: Scooter 45: Giantco Sprint Se
Geografisk sted: Skals/Viborg - Danmark

Re: Blinklys problem

Ulæst indlæg af anm1808 »

alle de andre blinklys virker, men det højre forreste blinker hurtigt og det gør indikator lampen også
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Blinklys problem

Ulæst indlæg af --- »

anm1808 skrev:alle de andre blinklys virker, men det højre forreste blinker hurtigt og det gør indikator lampen også
Ja, men det er så fordi den bagerste ikke virker, at de blinker hurtigt. :)

Du må skrue pæren ud igen og kigge på fatningen, eller ledningen bag på blinklyset. Det kan ikke være andet. Ja det skulle da lige være hvis den nye pære er defekt. :roll:
Brugeravatar
anm1808
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. marts 2013 19:16
Scootere: Scooter 45: Giantco Sprint Se
Geografisk sted: Skals/Viborg - Danmark

Re: Blinklys problem

Ulæst indlæg af anm1808 »

det må jeg lige prøve så (den nye pære skulle meget gerne ikke være defekt da den blev købt i butik og så sat i, men alt er jo muligt...) :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Blinklys problem

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan prøve at sætte pæren i en af de andre fatninger for at prøve og pæren virker.

Hvis der har været vand i så kan fatningen se sådan her ud. Så rens fatningen så kontaktpunkterne er rene.
Billede

Hvis det stadig ikke virker så må du ind bag fatningen og se om ledningerne sidder rigtigt og følg lednignerne til stikket og til blinklysrelæet og check at der er forbindelse hele vejen.
73105658001_1[1].JPG
73105658001_1[1].JPG (48.36 KiB) Vist 7724 gange
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Blinklys problem

Ulæst indlæg af --- »

På mine E-Buddy´s sidder de der små kabelsko, hvor markeret. Det samme gør de sikket også på en Sprint.

Så check dem også.
file.jpg
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Blinklys problem

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Som Barden skriver med de røde ringe, så er det der den er gal.
Men de kan knække når du sætter ny pære i, det er noget humbug og du kan først se det når du har hele lygten af :(
Brugeravatar
anm1808
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. marts 2013 19:16
Scootere: Scooter 45: Giantco Sprint Se
Geografisk sted: Skals/Viborg - Danmark

Re: Blinklys problem

Ulæst indlæg af anm1808 »

så blev det fikset, det var den ene af ledningerne som var gået løs, Mange tak for hjælpen! :D
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Blinklys problem

Ulæst indlæg af oskar33 »

Nå jeg kan høre du har fikset den. Pærene på blinklysene har ikke to poler forneden som på scootergrisens billede. Den fatning som sidder bagpå og holder den grønne jordledning er af alt for dårlig kvalitet og brækker nemt. Jeg tog også og frigjorde den grønne ledning fra den brækkede fatning og førte den ind gennem hullet til pærefatningen og satte den i klemme der. Man kunne godt bruge et alternativ til et loddejern når man står hurtigt at skulle sætte en ledning fast.
Besvar