Piaggio nrg - god scooter?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
thomsen95
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 27. oktober 2010 18:26
Scootere: Piaggio NRG Mc3

Piaggio nrg - god scooter?

Ulæst indlæg af thomsen95 »

hej kære forum :-)

skal snart ud og have en scooter, og er brændt lidt varm på en piaggio nrg. er det en driftsikker scooter, eller er det noget man skal holde sig fra? jeg har ikke den store erfaring på dette område, så vil gerne høre jeres mening :-)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Piaggio nrg - god scooter?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har aldrig haft eller kørt på sådan en men Piaggio skulle være god kvalitet så tror roligt du kan købe sådan en.
Brugeravatar
thomsen95
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 27. oktober 2010 18:26
Scootere: Piaggio NRG Mc3

Re: Piaggio nrg - god scooter?

Ulæst indlæg af thomsen95 »

okay, jeg takker rigtig mange gange :-)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3551
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Piaggio nrg - god scooter?

Ulæst indlæg af Jps »

kina skrev:Den er også dyr :o
Den koster sølle ca. 16.000 kr. Det da ikke dyrt. :)
Min Runner SP koster 18.000 kr. Og min Dr. Big koster 15.000 kr. Jeg har aldrig ejet en kineserknallert, og kommer heller ikke til det, selvom de er billige. ;)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3551
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Piaggio nrg - god scooter?

Ulæst indlæg af Jps »

kina skrev:De rige har mange glæder ;) Hvad med en "halvkineser" en HOPPER :

http://www.enghavemotor.dk/Scooter/HOOP ... %20ONE.htm
Undskyld jeg skriver dette i et forum for 4taktere, hvor langt de fleste er fra Kina. Jeg vil ikke eje det "lort" . De eneste 4takter jeg nogen sinde vil køre på, er en Honda Dax eller en Honda CD50. Jeg havde begge modeller tilbage i 80'erne, og der er ingen andre af dagens 4taktsknallerter, der slår dem ;).

Og vedr, "de rige har mange glæder", så har jeg kun givet fuld pris for Big'en og 5.500 kr for Runneren.Altså det samme som en kineser koster ;).
Brugeravatar
thomsen95
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 27. oktober 2010 18:26
Scootere: Piaggio NRG Mc3

Re: Piaggio nrg - god scooter?

Ulæst indlæg af thomsen95 »

jeg har også et andet spørgsmål, den har gået lige knap 18000 km, jeg ved godt det er rimelig meget, men jeg får den billig, og den er i rigtig god stand ellers. er det alt for mange kilometer, eller hvad?:-)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3551
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Piaggio nrg - god scooter?

Ulæst indlæg af Jps »

thomsen95 skrev:jeg har også et andet spørgsmål, den har gået lige knap 18000 km, jeg ved godt det er rimelig meget, men jeg får den billig, og den er i rigtig god stand ellers. er det alt for mange kilometer, eller hvad?:-)
Det er mange km, hvis de er kørt over kort tid . Hvilken årgang er den Nrg? Men motoren, er en meget holdbar en af slagsen, så den kan godt tåle mange km, endnu, med mindre der er blevet pillet for meget i den.

Jeg har kørt 106.000 km på en Dr. Big fra 2001. Den blev skilt ad her i starten af året, så den kunne få den helt store tur, på et tidspunkt. Men nu kører jeg så på Big nr 2 fra 2009. Den har kørt 18.000 km indtil videre, uden større problemer.
Brugeravatar
thomsen95
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 27. oktober 2010 18:26
Scootere: Piaggio NRG Mc3

Re: Piaggio nrg - god scooter?

Ulæst indlæg af thomsen95 »

Jps skrev:
thomsen95 skrev:jeg har også et andet spørgsmål, den har gået lige knap 18000 km, jeg ved godt det er rimelig meget, men jeg får den billig, og den er i rigtig god stand ellers. er det alt for mange kilometer, eller hvad?:-)
Det er mange km, hvis de er kørt over kort tid . Hvilken årgang er den Nrg? Men motoren, er en meget holdbar en af slagsen, så den kan godt tåle mange km, endnu, med mindre der er blevet pillet for meget i den.

Jeg har kørt 106.000 km på en Dr. Big fra 2001. Den blev skilt ad her i starten af året, så den kunne få den helt store tur, på et tidspunkt. Men nu kører jeg så på Big nr 2 fra 2009. Den har kørt 18.000 km indtil videre, uden større problemer.

Den er fra 01 nemlig. det eneste der er pillet er begrænsningen ikke andet. den har kun været brugt til at køre i skole af den gamle ejer. men jeg kan se at det ikke er det vilde. jeg tjekker den bare igennem. men tusind tak for hjælpen :-)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3551
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Piaggio nrg - god scooter?

Ulæst indlæg af Jps »

kina skrev:
Jps skrev:
kina skrev:De rige har mange glæder ;) Hvad med en "halvkineser" en HOPPER :

http://www.enghavemotor.dk/Scooter/HOOP ... %20ONE.htm
Undskyld jeg skriver dette i et forum for 4taktere, hvor langt de fleste er fra Kina. Jeg vil ikke eje det "lort" . De eneste 4takter jeg nogen sinde vil køre på, er en Honda Dax eller en Honda CD50. Jeg havde begge modeller tilbage i 80'erne, og der er ingen andre af dagens 4taktsknallerter, der slår dem ;).

Og vedr, "de rige har mange glæder", så har jeg kun givet fuld pris for Big'en og 5.500 kr for Runneren.Altså det samme som en kineser koster ;).
Nååå en Baotian er en udmærket scooter.. der er nogle pilleri med den, men det må man forvente til prisen.
Det er selvfølgelig sådan at pris og kvalitet hænger sammen og vi alle søger det billigste med den bedste kvalitet..
Ja jeg holder mig til 4 takt ikke det osende 2 takter som larmer og oser når jeg ser dem på gaden.
Min lille Baotian tøffet lige så fint og med "den fede lyd" 8-)
Nu ser det ud til at du næsten er mekanikker og det stiller det jo i noget andet lys.
Hvad med den HOPPER det er halvt at hver :?:

Mine 2taktere larmer ikke alverden, så de kan sagtens måle sig med en kina4takter. Og igen, nej tak til Hopper. Så længe en 4taktsscooter ikke har en japansk 4takttsmotor, skal jeg ikke ha' nogen. Og det samme gælder en 2takst kinascooter. :) Og ja jeg er selvlært mekaniker :). Jeg har trods alt rodet med knallerter, siden 1972.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Piaggio nrg - god scooter?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jps skrev:Undskyld jeg skriver dette i et forum for 4taktere, hvor langt de fleste er fra Kina.
Forummet er for alle slags scootere og hvad man ellers har lyst til at skrive om. Så det ikke et 4 takt forum. Men det rigtigt at hjemmesiden og nok også forummet mest handler om 4 takt men det håber jeg ikke afholder folk fra at skrive om 2 takt for det meningen alle er velkomne til at skrive lige meget hvilken motor type de har.
Besvar