Dr. big problem

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
christophertj
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 5. februar 2013 18:15
Scootere: PGO Dr. big Gråblå årg. 2005 :D

Dr. big problem

Ulæst indlæg af christophertj »

Hey Scootergrisen.
Jeg har haft nogle problemer med min Big her på det seneste og aner simpelt hen ikke hvad det er som skyldes det..
Et af problemerne er at når man gasser meget op så viser omdrejningstælleren fuldstændig forkert (går jeg ud fra) den drejer så meget om som den kan og før i tiden har den været på de 8-9000 omdrejninger der lød som det samme så ved ikke rigtig hvorfor den viser forkert nu.. Den står ellers perfekt i tomgang og viser helt rigtigt der men lige så snart man gasser op går den helt amok.
Det andet problem er at den ligesom dør når jeg holder speederen i bund og kommer i topfart og begynder først at køre videre når jeg falder ned i fart igen så når jeg skal køre kan jeg ikke holde speederen i bund fordi så vil den bare hoppe hele tiden... nu ved jeg ikke en dyt om alt det der da jeg fik min første scooter for lidt over en måned siden. Kan det evt. være noget med begrænsningen i CDI'en der begrænser omdrejningerne og fordi den læser dem forkert derfor stopper hele tiden nu jeg gasser fuldt op? aner det i hvert fald ikke så håber der er nogle herinde der har haft samme problem og eller ved hvordan man løser det.
Kan evt. lave en video af det og ligge den ud hvis nogen vil se hvad jeg snakker om :)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3551
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Dr. big problem

Ulæst indlæg af Jps »

Dr. Big's CDI, er ubegrænset. Og dine problemer kan skyldes kulde, eller mangel på vedligeholdelse, såsom rensning af karburator/bundkar, med jævne mellemrum ( f.eks. hveranden måned). Tjek hvor meget snavs der er på luftfiltrerindsatsen, tjek tændrør (slidte elektroder) og tjek tændrørshætte for fugt/vand.

Det med omdrejningstælleren kan skyldes en defekt i tælleren, eller overgang i strømmen op til den.
Brugeravatar
christophertj
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 5. februar 2013 18:15
Scootere: PGO Dr. big Gråblå årg. 2005 :D

Re: Dr. big problem

Ulæst indlæg af christophertj »

Tak for svaret JPS.
Men det er så her det går galt da jeg stort set ikke aner en bjælde om at gøre alle de der ting men det må jeg jo så prøve at finde ud af ;)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3551
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Dr. big problem

Ulæst indlæg af Jps »

christophertj skrev:Tak for svaret JPS.
Men det er så her det går galt da jeg stort set ikke aner en bjælde om at gøre alle de der ting men det må jeg jo så prøve at finde ud af ;)

Du må lære det, på den hårde måde (ved at prøve selv). Det koster jo en formue idag, at sende den til service.
Brugeravatar
christophertj
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 5. februar 2013 18:15
Scootere: PGO Dr. big Gråblå årg. 2005 :D

Re: Dr. big problem

Ulæst indlæg af christophertj »

Ja desværre :s
Besvar