Tuning af PGO

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Olander
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16. december 2012 03:29
Scootere: PGO Trike TR3 3 hjulet

Tuning af PGO

Ulæst indlæg af Olander »

Hej

Jeg er en 62 årig gangbesværet mand, som lige har bestilt en spritny PGO Trike TR 3 30 km/t 3 hjulet knallert, med tilskud fra kommunen, pris med bestilt udstyr 57.287,00 Kr.
Nu er mit spørgsmål så, hvornår er det klogt at pille ved den, er det efter første service, som er ved 500 km. Eller senere, måske med det samme inden første service, jeg ved det ikke. Den skal meget gerne kunne køre 60 – 70 km/ timen, hvad bør man gøre for at få den op på den hastighed.
Spørgsmål nummer 2, hvem kan man få til at udføre opgaven, da jeg ikke selv er i stand til at gøre det.
MVH
Olander
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Tuning af PGO

Ulæst indlæg af Jps »

Olander skrev:Hej

Jeg er en 62 årig gangbesværet mand, som lige har bestilt en spritny PGO Trike TR 3 30 km/t 3 hjulet knallert, med tilskud fra kommunen, pris med bestilt udstyr 57.287,00 Kr.
Nu er mit spørgsmål så, hvornår er det klogt at pille ved den, er det efter første service, som er ved 500 km. Eller senere, måske med det samme inden første service, jeg ved det ikke. Den skal meget gerne kunne køre 60 – 70 km/ timen, hvad bør man gøre for at få den op på den hastighed.
Spørgsmål nummer 2, hvem kan man få til at udføre opgaven, da jeg ikke selv er i stand til at gøre det.
MVH
Olander
Jeg vil anbedfale dig at lade være at pille ved den overhovedet, for D.19. Januar 2013, kommer der nye og skrappere regler, der gør at du kan risikere at miste dit kørekort (hvis du har et?) og bøderne får også et hak, opad.

Desuden bliver din scooter konfiskeret 2, gang du bliver stoppet hvis din knallert konstateres ulovlig. Bøderne falder allerede ved 31 km/t ved lasermåling og ved 43km/t på rullefeltet. Mindste bøde, er 1.000 kr (ved lasermåling) og ved rullefeltsmåling 1500 kr, hvis du kommer over de 43 km/t.

Og så skal du ha' større cylinder på, hvis du vil op på 70 km/t. 60 km/t kan nåes, hvis du fjerner ringen i variatoren og tragten i membranen, under studsen til karburatoren.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Tuning af PGO

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej og tillykke med din nye (og dyre) scooter.
Sikke en pris.

Folk har forskellige meninger om hvad der er klogt.
Personligt syntes jeg det er bedst at fjerne begrænsningen i variatoren for så bruger du ikke unødvendigt meget benzin, motoren larmer mindre, bliver ikke så varm og slidt osv.
Altså der er mange gode grunde til at fjerne ringen i variatoren. Så hvis du skal gøre noget skulle det da klart være at fjerne den ring.
Derefter kan du jo se om du syntes der er behov for at kunne høre hurtigere.
Hvis du vil fjerne en begrænsing så er der ikke nogen grund til at skulle vente et bestemt antal km.

Ulempen ved at fjerne ringen er at det kan være det sted du har købt den siger at du har mistet reklamationsretten og det er måske ekstra ærgeligt når nu den er så dyr.

De fleste scooter værksteder kan vel gøre det så er det bare spørgsmålet om de vil. Du kan da prøve og spørge der hvor du har købt dem om de vil, det sker der vel ikke noget ved.
Brugeravatar
Olander
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16. december 2012 03:29
Scootere: PGO Trike TR3 3 hjulet

Re: Tuning af PGO

Ulæst indlæg af Olander »

Hej
Jeg siger tak for de velmenende råd, så håber jeg bare at forhandleren vil være med til at fjerne den ring.
Dyr ja, og det er også set med mine øjne en vanvittig pris, bare for et hjul mere, selve prisen på scooteren er 42.995,00 Kr. resten er ekstra udstyr, rollatorholder, stokkeholder komfortsæde etc.
Jeg overvejer også at kaskoforsikre den, hvis det overhovedet kan betales.

MVH
Olander
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Tuning af PGO

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ved en scooter til 11.000 kroner der giver man måske lige så meget i kaskoforsikring på 3 år så hele scooteren koster fra ny så der syntes jeg personligt det ville være bedre at bruge pengene på låse osv. Man kan da alligevel få lidt låse for 3300 kroner det første år i stedet for en kaskoforsikring.

Men nu koster din scooter jo en del ekstra så måske ville kaskoforsikring være en god ide.

Det vil da i hvert fald være ærgeligt og få stjålet den så lige meget hvad så skulle du da tage og købe nogen gode låse også låse den fast til noget når du går fra den.

Også kunne du også overveje en GPS tracker når nu den er så dyr.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Tuning af PGO

Ulæst indlæg af Jps »

En kaskoforsikring ville være en god idé, til en så dyr knallert. Det koster vel fra omkring 4.000 kr årligt, men det er meget få selskaber, der vil kaskoforsikre en knallert. Hertil skal lægges ansvarsforsikring på omkring 600-1.000 kr (alt efter hvilket forsikringsselskab, du har). En god GPS tracker, ville også være en god idé. De er dog halvdyre, nogle af dem.
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Tuning af PGO

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Må sgu lige komme med en bemærkning til dette indlæg.

Du har fået et Scooter til over 60.000 kr (Ikke noget ondt ment i det)
Men hvad vil du gøre hvis den bliver konfiskeret, skal kommunen så give dig en ny?

Det kan de jo ikke blive ved med, tænk hvis alle gjorde det.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Tuning af PGO

Ulæst indlæg af Jps »

MSJ1982 skrev:Må sgu lige komme med en bemærkning til dette indlæg.

Du har fået et Scooter til over 60.000 kr (Ikke noget ondt ment i det)
Men hvad vil du gøre hvis den bliver konfiskeret, skal kommunen så give dig en ny?

Det kan de jo ikke blive ved med, tænk hvis alle gjorde det.

Bliver den konfiskeret af politiet, så får han ikke en ny af kommunen. Det er helt sikkert. Så skal han selv betale hele beløbet, hvis han vil ha' en ny.
Brugeravatar
Janton
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 139
Tilmeldt: 23. januar 2011 11:27
Scootere: Sym Jet Euro x50
1000 Km og første service 27/06-2012
2300 Km 18/09-2012
2900 Km 8/11-2012
3100 Km og andet Service 16/11-2012
3500 Km 3/1-2013
4400 Km 9/3-2013
4800 Km 5/5-2013
5400 Km 3/6-2013

Re: Tuning af PGO

Ulæst indlæg af Janton »

Kunne ikke finde ud af at slette dette indlæg, så i stedet denne tekst :)
Senest rettet af Janton 12. januar 2013 11:27, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Tuning af PGO

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Janton skrev:Måske kommune allerede skulle indstille ham til den lukkede istedet...
Lad være med at skriv sådan om andre her på forummet.

Det er ok at være uenig men det er ikke okay og skrive dårligt om andre. Det giver en dårligt stemning og jeg vil gerne have at folk føler sig velkomne herinde.
Besvar