Køb af tændingslås til G-buddy

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Køb af tændingslås til G-buddy

Ulæst indlæg af oskar33 »

Ja da. Jeg troede at Sprint og G-byddy var identiske hvis man ser bort fra frontpartiet. Jeg kan forstå jeg har meget at lære endnu.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: Køb af tændingslås til G-buddy

Ulæst indlæg af onkelroar »

Har undersøgt det, og kan sige for at afslutte denne tråd at de IKKE passer sammen.

Det er ikke samme stik type ved tændingslåsen. Tankdæksel og sædelås passer dog.
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Køb af tændingslås til G-buddy

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Det var ikke for at snerre, ville bare mene at man ikke skal give råd, hvis ikke man ved hvad man snakker om ;)
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Køb af tændingslås til G-buddy

Ulæst indlæg af oskar33 »

Du gentager dig selv og du argumenterer ikke mod eller for låsesæt men siger hvem der skal have lov til at skrive på åbne fora.
I det her tilfælde kan man sige at skaden ikke står mål med dit raseri. Hvis jeg havde købt et Sprint-låsesæt kunne selv jeg med min lille vidensmængde og erfaring få skidtet til at fungere ved lidt kreativ indgriben. Nu findes der nok ikke så mange adapterstik, så jeg ville nok prøve at se om jeg kunne skaffe det rigtige hunstik og skifte det.og i værste fald forbinde ledningerne med nogle samlemuffer. Så var formålet nået - jeg havde sparet en hund. Jeg tør godt lægge hovedet på blokken på at hjelmrumslåsen og benzindækslet fungerer.
Hvis du er i stand til næste gang at skrive noget i denne stil, så vil folk lytte efter dig og ikke mig.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Køb af tændingslås til G-buddy

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Måske kunne du uploade nogen billeder så andre kan se at stikkene ikke passer og man kan se forskellen og sådan.
Så kan det være der er nogen andre der kan bruge det.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Køb af tændingslås til G-buddy

Ulæst indlæg af oskar33 »

Ja scootergris -du oplyste og alvidende orakel. Hvor i himlens navn finder man de stik som forbinder el-delene på nettet. Jeg har været lidt rundt hos speedline, kgi, thansen og scooter-dele for at rekognoscere. I sådan sitiuation var det bare at sige at jeg har seks ledninger som skal forbindes så jeg undgår fugt og snavs...men hvor får jeg stikkene henne?????
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Køb af tændingslås til G-buddy

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Sad og tænkte på det samme. Hvor man kan få de stik løse.

http://elektronik-lavpris.dk/c6785/Spade_multistik/
http://www.vehicle-wiring-products.eu/V ... ectors.php
http://www.easternbeaver.com/Main/Elec_ ... ctors.html

Kunne være man skulle finde ud af hvad alle de stik typer hedder til at starte med som man finder på en scooter.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Køb af tændingslås til G-buddy

Ulæst indlæg af oskar33 »

Ja her er lidt at gå i gang med. Der er jo ikke meget tjent på at købe et sekspolet stik til kr.34.00 hvis der er 70 oveni i forsendelse med Post Danmark.
Jeg har haft min scooter en gang til service hos Thansen hvor stikket til chokeren var skiftet. Dvs- de har stikkene - men de sælger dem ikke....Underligt....ikk? Det giver ikke nogen mening når de har skruer i løs vægt.
Ellers ville jeg godt påtage mig at åbne en webshop og finde en grossist. Der må være nogle flere mc-steder hvor man kan få dem.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Køb af tændingslås til G-buddy

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ved ikke hvorfor de ikke sælger stik løst. Måske er der ikke så mange der efterspørger det.
Det kunne være hvis der var en del kunder som spurgte efter de stik at de så ville gøre det.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Køb af tændingslås til G-buddy

Ulæst indlæg af oskar33 »

Enig. Det er lidt sjovt det ikke har været et emne endnu, når det er vi er blandt fuskere og pillefingre og når det også sker at stikkene rent faktisk kan knække og gå i stykker. KORTLÆGNING AF CONNECTORS NU! og åbent brev til Thansen A/S, Middelfart.
Besvar