Piaggio Zip 98, rykker når der sættes igang

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Birdy
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 29. juli 2010 22:13

Piaggio Zip 98, rykker når der sættes igang

Ulæst indlæg af Birdy »

Hejsa

Har lige et spørgsmål ang. en Piaggio Zip fra 98. Det er når den skal sætte i gang så hopper/Rykker den en del, har prøvt at skifte kilerem, hviklet hjalp et par dage, nu gør den det igen. den gammel kilerem, så ud som om den havde været i klemme eller noget ;), kan det hjælpe at skifte kobling, variator eller...

Gasser man helt op i starten så gør den ikke så meget, det er umidelbart kun ved lave omdrejninger at den gør det..

ved ikke om det giver mening hehe
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Piaggio Zip 98, rykker når der sættes igang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hey Birdy

Jeg tænker umiddelbart at det må være koblingsbakkerne som er slidte.

Du kan se billeder fra min scooter her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ed_kobling

Du kan selvfølgelig bare skifte hele koblingsenheden ud med en ny.
Men ellers kan du måle belægningstykkelse og se om de trænger til udskiftning hvis man har data.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ission.php
Jeg har en bog hvor der står data på 3 typer af Piaggio Zip. Så hvis du vil sige de første 6 tegn i stel eller motornummer så kan jeg skrive de data jeg har.

Det kunne måske også være fordi koblingsbakkerne siddet stramt på grund af rust.
Billede
Da jeg skilte min kobling ad sleb jeg med sandpapir på pindende og gav dem en smule kobberfedt og satte bakkerne på også tørrede alt det kobberfedt jeg kunne af.

Jeg ved ikke om det er en god ide at smører dem på de 3 pinde fordi koblingen drejer jo hurtigt rundt også vil fedtet nok blive slynget ud men det nok en god ide at slibe pindende med sandpapir sådan at bakkerne kan bevæge sig frit.

Jeg tror ikke at der er rullerne som kan gøre det men de er sikkert også slidte så du kan lige så godt skifte dem nu du er igang så det hele virker bedre.

Tag gerne nogen billeder.
Brugeravatar
Birdy
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 29. juli 2010 22:13

Re: Piaggio Zip 98, rykker når der sættes igang

Ulæst indlæg af Birdy »

Hejsa

Tak for svaret, det var osse min umiddelbare konklusion, Jeg prøver at skifte Koblingen og ser om det hjælper, tro aldrig det har været skiftet nemlig ;) og den har gået omkring 8xxx. Kan dog ikke skifte før i weekenden, men vil da meget gerne tage nogen billeder af den gamle kobling, så andre kan osse kan se ;)

Tak indtil Videre, Jeg vender tilbage asap...
Besvar